Työttömyysturvaan ja työmarkkinatukeen ei tule korotuksia vuosina 2024-2027
Hallitus on päättänyt jäädyttää työttömyysturvan perusosan ja työmarkkinatuen seuraavan kolmen vuoden ajaksi jolloin tukiin ei tehdä indeksikorotuksia: https://www.kela.fi/ajankohtaista-henkiloasiakkaat/5896089/kelan-tyotto…
Kommentit (47)
Tk- eläkkeeni nousee tammikuussa 309€ ja sentit päälle. Tyytyväinen eläkeläinen olen. En valita.
Vierailija kirjoitti:
Kuluneen vuoden aikana Suomen työttömyysluku on ampaissut rakentin lailla nousuun ja räjähtämässä käsiin. Itse olen Purran ja Orpon kanssa samoilla linjoilla että työttömiä pitäisi kepittää entistä enemmän ja kovemmin jotta työttömyyden kasvu saataisiin pysäytettyä ja käännettyä takaisin laskuun. Jokainen työtön on saatava takaisin työelämään ja työllisyytettävä. Se ei vetele että ihmisillä on oikeus laiskotella toisen kustannuksella kun vaihtoehto on mennä töihin ja elättää itse itsensä palkalla.
Työttömyys on noussut heti kun hallitus sekoita lietsoa pelkoa ja epäluottamusta ja se työttömyys vähenee heti, kun hallitus vaihtuu.
Onko meillä varaa tähän hallitukseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuluneen vuoden aikana Suomen työttömyysluku on ampaissut rakentin lailla nousuun ja räjähtämässä käsiin. Itse olen Purran ja Orpon kanssa samoilla linjoilla että työttömiä pitäisi kepittää entistä enemmän ja kovemmin jotta työttömyyden kasvu saataisiin pysäytettyä ja käännettyä takaisin laskuun. Jokainen työtön on saatava takaisin työelämään ja työllisyytettävä. Se ei vetele että ihmisillä on oikeus laiskotella toisen kustannuksella kun vaihtoehto on mennä töihin ja elättää itse itsensä palkalla.
Miksi työtöntä pitäisi ratkaista entistä enemmän siitä kun työnantajat ei palkkaa?
Ei kyse ole siitä etteikö työnantajat palkkaa vaan siitä että työttömät eivät hae työpaikkoja. Nyttenkin SOK joutuu tuomaan ulkomaailta Suomeen 16 000 thaimaalaista asiakaspalvelijaa koska suomalaisia työttömiä ei kiinosta tehdä töitä Prismoissa ja S-marketeissa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö edes vero %?
Tuli juuri uudet verokortit ja 20% vero työmarkkinatuesta, ansio tuloissa vastaavalle palkalle olisi 0,5% reilua vai ei?
Saat veronpalautuksia
Sopii. Onko minkälaiset pääsyvaatimukset?