Työttömyysturvaan ja työmarkkinatukeen ei tule korotuksia vuosina 2024-2027
Hallitus on päättänyt jäädyttää työttömyysturvan perusosan ja työmarkkinatuen seuraavan kolmen vuoden ajaksi jolloin tukiin ei tehdä indeksikorotuksia: https://www.kela.fi/ajankohtaista-henkiloasiakkaat/5896089/kelan-tyotto…
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta inflaatio se vaan jatkuu. No, huomaa millaisia ihmisiä oikeistolaiset ovat. Ei niin väliä jos monen ihmisen elintaso laskee, kunhan kaverit saavat lissää...
Inflaatio ei koske työttömien asuin- ja elinkustannuksia koska Kela ja sossu maksaa. Työssäkäyviin vuokrien ja ruan hintojen korotukset osuvat enemmän.
Ai sossu maksaa? Ja omistusasuntoon saakin asumistukea? Höpö höpö. Unohdat että kaikki työttömät eivät ole oikeutettuja toimeentulotukeen ja/tai asumistukeen. Kyllä ne hintojen korotukset kaikkein pahiten osuu sellaiseen työttömään joka ei muuta saa kuin työmarkkinatuen ja siitäkin lähtee lapsikorotukset. Lapset saa syödä kohta kynsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta inflaatio se vaan jatkuu. No, huomaa millaisia ihmisiä oikeistolaiset ovat. Ei niin väliä jos monen ihmisen elintaso laskee, kunhan kaverit saavat lissää...
Inflaatio ei koske työttömien asuin- ja elinkustannuksia koska Kela ja sossu maksaa. Työssäkäyviin vuokrien ja ruan hintojen korotukset osuvat enemmän.
Ai sossu maksaa? Ja omistusasuntoon saakin asumistukea? Höpö höpö. Unohdat että kaikki työttömät eivät ole oikeutettuja toimeentulotukeen ja/tai asumistukeen. Kyllä ne hintojen korotukset kaikkein pahiten osuu sellaiseen työttömään joka ei muuta saa kuin työmarkkinatuen ja siitäkin lähtee lapsikorotukset. Lapset saa syödä kohta kynsiä.
Miksi on sitten hankkinut lapsia jos ei pysty niitä kasvattamaan ja elättämään?
"Miksi on sitten hankkinut lapsia jos ei pysty niitä kasvattamaan ja elättämään?"
Enhän minä niitä hankkinutkaan, ne syntyi pyytämättä.
Eihän omenapuukaan valitse itse omenoida vaan omenoita tulee, jos yksilö on voimakas ja terve. Oikein hyvän kesän (olosuhteet) jälkeen maapallo ihmisöi oikein huolella. Ja he tulevat valtaamaan kaikki alueet, eivätkä he mieti vaan lisääntyvät, koska niin on luonnon tahto. Vain voimakkaimmat lisääntyvät.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi on sitten hankkinut lapsia jos ei pysty niitä kasvattamaan ja elättämään?"
Enhän minä niitä hankkinutkaan, ne syntyi pyytämättä.
Eihän omenapuukaan valitse itse omenoida vaan omenoita tulee, jos yksilö on voimakas ja terve. Oikein hyvän kesän (olosuhteet) jälkeen maapallo ihmisöi oikein huolella. Ja he tulevat valtaamaan kaikki alueet, eivätkä he mieti vaan lisääntyvät, koska niin on luonnon tahto. Vain voimakkaimmat lisääntyvät.
Afrikassakin lapset pärjää elättämättä ja kasvattamatta. Moni kasvaa itsestään timantiksi.
Ihan kuin Suomessakin ennenvanhaan. Lapset pärjäsivät itsekseen metsissä jo varhain.
Porvarit kasvattaa ja holhoaa lapsensa heikoiksi. Hommaavat heille työpaikatkin myöhemmin, kun ei lapset itse osaa pärjätä.
Miksi Boomereiden eläkkeisiin ei kosketa? Pääsivät alle 60v eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Boomereiden eläkkeisiin ei kosketa? Pääsivät alle 60v eläkkeelle.
Koska he äänestivät hallitusta niin se on kiitos ja palkkio siitä. Ehkä työttömien tukiin ei olisi koskettu jos olisivat äänestäneet Kokoomusta punavihervasemmiston sijaan. Ovat itse rankaistuksensa ansainneet. Ensi kerralla kannattaa miettiä tarkemmin ketä äänestää vaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa koko planeetan suurin ja kallein sosiaaliturva joka maksaa Suomen valtiolle ja veronmaksajille joka vuosi aina vain yhä enemmän. Joten on syytäkin jäädyttää koska ei ole enää varaa ylläpitää nykyistä sosiaaliturva järjestelmää ja tässä taloudellisessa tilanteessa on saavutetuista eduista on pakon alla pakko luopua ja joustaa kun ei ole muutakaan vaihtoehtoa.
Ihan järjetöntä laittaa alapeukkuja tälle. Tukien saavat tosiaan kuvittelevat että se raha tulee ihan itsestään
Eikö edes vero %?
Tuli juuri uudet verokortit ja 20% vero työmarkkinatuesta, ansio tuloissa vastaavalle palkalle olisi 0,5% reilua vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Eikö edes vero %?
Tuli juuri uudet verokortit ja 20% vero työmarkkinatuesta, ansio tuloissa vastaavalle palkalle olisi 0,5% reilua vai ei?
Oikein reilua koska työmarkkinatukeen ei tehdä töitä. Työntekijälle aina pienempi %
Eläkkeisiin tulee mojova korotus ensi vuoden alusta: n. 6%. Tämän vuoden alussa eläkkeet nousivat jo n. 7%.
Työttömät eivät omaa tyhmyyttään vain ymmärrä että silloin kun taloudessa on tiukkaa, taantuma kiristyy, inflaatio nousee ja konkurssit sekä työttömyys lisääntyy leikataan tukia koska myös niiden maksamiseen tarvittavat verotulot vähenevät. Tukia voidaan nostaa sitten kun taloudessa menee paremmin ja niille on vähemmän tarvetta ja kysyntää jolloin korotukset ovat myös mahdollsia.
Työttömyystukien päälle voi tehdä töitä, sijaisuuksia ja keikkahommia. Pienet tulot eivät vaikuta tukiin mutta rahaa on enemmän mikä tekee työttömyysetuuksien korotuksista kokonaan tarpeettomat.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeisiin tulee mojova korotus ensi vuoden alusta: n. 6%. Tämän vuoden alussa eläkkeet nousivat jo n. 7%.
Voi tuota ulinaa. Kahtena vuotena on tullut vähän suuremmat korotukset, mutta vuosikymmeniin ei tullut. Vieläkin suurimmalla osalla eläkkeiden ostovoima on heikko.
Kuluneen vuoden aikana Suomen työttömyysluku on ampaissut rakentin lailla nousuun ja räjähtämässä käsiin. Itse olen Purran ja Orpon kanssa samoilla linjoilla että työttömiä pitäisi kepittää entistä enemmän ja kovemmin jotta työttömyyden kasvu saataisiin pysäytettyä ja käännettyä takaisin laskuun. Jokainen työtön on saatava takaisin työelämään ja työllisyytettävä. Se ei vetele että ihmisillä on oikeus laiskotella toisen kustannuksella kun vaihtoehto on mennä töihin ja elättää itse itsensä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Kuluneen vuoden aikana Suomen työttömyysluku on ampaissut rakentin lailla nousuun ja räjähtämässä käsiin. Itse olen Purran ja Orpon kanssa samoilla linjoilla että työttömiä pitäisi kepittää entistä enemmän ja kovemmin jotta työttömyyden kasvu saataisiin pysäytettyä ja käännettyä takaisin laskuun. Jokainen työtön on saatava takaisin työelämään ja työllisyytettävä. Se ei vetele että ihmisillä on oikeus laiskotella toisen kustannuksella kun vaihtoehto on mennä töihin ja elättää itse itsensä palkalla.
Miksi työtöntä pitäisi ratkaista entistä enemmän siitä kun työnantajat ei palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa koko planeetan suurin ja kallein sosiaaliturva joka maksaa Suomen valtiolle ja veronmaksajille joka vuosi aina vain yhä enemmän. Joten on syytäkin jäädyttää koska ei ole enää varaa ylläpitää nykyistä sosiaaliturva järjestelmää ja tässä taloudellisessa tilanteessa on saavutetuista eduista on pakon alla pakko luopua ja joustaa kun ei ole muutakaan vaihtoehtoa.
Tämä on valhe
Kai sun työnantajasi on hakenut työvoimaa firman ulkopuolelta jouluksi? Ei sinne tiedä kukaan muuten tarjoutua.