Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys

Vierailija
20.12.2023 |

Mulla on ollut käytössä Ketipinor 100 mg asti ja Olantsapiini 10 mg asti (pisimmän ajan 5 mg ja ennen lopetusta 2,5 mg) parin vuoden ajan.

En nuku juurikaan. Miten teillä ovat unet palautuneet?

Ennen lääkitystä nukuin pari tuntia aamuisin. Tällä hetkellä nukun muutaman tunnin parina yönä viikossa. Lääkkeet määrättiin unettomuuteen. 

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa huolestuttamaan todella, sillä tätä on jatkunut jo pari kuukautta. 

Vierailija
2/36 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin jostain tiedon, että 10 mg Olantsapiinia vastaa noin 500 mg Ketipinoria. ):

Miten teillä ovat unet palautuneet? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

):

Vierailija
4/36 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin ja lopeta nappien popsiminen.

Vierailija
5/36 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tekee päivät töitä niinkuin aikuisen ihmisen kuuluu, niin nukuttaa yöllä paljon paremmin.

Vierailija
6/36 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmillaan annokset olivat noin 5kk ajan. 

Vierailija
7/36 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuuteni alkoi vatsaoireista, kun jouduin valvomaan yöt, jolloin jo siinä vaiheessa osin turruin väsymykseen ja nyt lääkitykset ovat vieneet lopunkin väsymyksen tunteen. En väsy, vaikka rasittaisin itseäni kuinka fyysisesti ja henkisesti. Lähinnä tunnen vain ärsytystä ja elimellistä kuormitusta.

Olen menossa neurologille, joka tietää enemmän juuri unettomuudesta. 

Vierailija
8/36 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unettomuuteni alkoi vatsaoireista, kun jouduin valvomaan yöt, jolloin jo siinä vaiheessa osin turruin väsymykseen ja nyt lääkitykset ovat vieneet lopunkin väsymyksen tunteen. En väsy, vaikka rasittaisin itseäni kuinka fyysisesti ja henkisesti. Lähinnä tunnen vain ärsytystä ja elimellistä kuormitusta.

Olen menossa neurologille, joka tietää enemmän juuri unettomuudesta. 

Mitäköhän neurologi sanoo? Paranenkohan edes hieman? 

Vierailija
9/36 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui mainita, että on ollut käytössä myös Atarax/Opamox. Mirtatsapiini oli aivan ensimmäinen lääke. 

Vierailija
10/36 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautuuko väsymyksen tunne vähitellen, vai onko unen säätelyjärjestelmä jotenkin vaurioitunut? 

Vierailija
11/36 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

Vierailija
12/36 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen selvittänyt, että unilääketieteeseen erikoistuneet neurologit eivät olisi määränneet mulle kyseisiä lääkityksiä. ):

Vierailija
13/36 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeiden lopetuksen jälkeen valvotti 3kk. Varsinkin Ola valvotuttaa. Keti häviää suht nopeasti aivot korjaantuu parissa vuodessa. Jos luulet nukkuvasi noilla mömmöillä niin unohda.

Vierailija
14/36 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan, onko kukaan palautunut edes jossain määrin?

Vierailija
15/36 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeiden lopetuksen jälkeen valvotti 3kk. Varsinkin Ola valvotuttaa. Keti häviää suht nopeasti aivot korjaantuu parissa vuodessa. Jos luulet nukkuvasi noilla mömmöillä niin unohda.

Kiitos, kun vastasit. Kuinka kauan ja millä annoksilla söit Ketiä ja Olaa? Miten nukut nyt? Oliko sulla aluksi niin, että luontainen väsymys oli kadoksissa? Osaatko kertoa jotain vinkkejä, miten toipua, kun vahinko on jo tapahtunut. 

Vierailija
16/36 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, kun vastasit. Kuinka kauan ja millä annoksilla söit Ketiä ja Olaa? Miten nukut nyt? Oliko sulla aluksi niin, että luontainen väsymys oli kadoksissa? Osaatko kertoa jotain vinkkejä, miten toipua, kun vahinko on jo tapahtunut. 

Mä idioottina luulin, että lääkkeet korjaisivat mun unta. Nyt tuskailen, että saanko enää koskaan nukuttua edes 2-3h yössä (alkutilanne). Alkutilanteessa saatoin nukkua aina silloin tällöin kunnollisenkin yön. ): Harmittaa, että söin lääkkeitä noin paljon ja noin pitkän aikaa. 

Vierailija
17/36 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

Vierailija
18/36 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä idioottina luulin, että lääkkeet korjaisivat mun unta. Nyt tuskailen, että saanko enää koskaan nukuttua edes 2-3h yössä (alkutilanne). Alkutilanteessa saatoin nukkua aina silloin tällöin kunnollisenkin yön. ): Harmittaa, että söin lääkkeitä noin paljon ja noin pitkän aikaa. 

Vieroitus olisi pitänyt aloittaa heti annosten noustessa ja Ketipinorin jälkeen ei olisi pitänyt aloittaa Olantsapiinia missään nimessä. En ymmärrä, miksi lääkäri määräsi mulle noin pitkään ja noin suurilla annoksilla. En uskaltanut enää lopettaa lääkkeitä (olisin tarvinnut tukea) ja nyt tuntuu, että on myöhäistä. ):

Vierailija
19/36 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan 

Vierailija
20/36 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohtui myös kysyä, minkälaista sun valvominen oli? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan