Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos haukut vihervassariksi, niin haastan sinut oikeuteen

Vierailija
20.12.2023 |

Vastustan nykyhallitusta. Vastustan kokoomusta ja varsinkin perussuomalaisia. En ole vihreä, vasemmiston kannattaja enkä kommunisti. Jos tulet syyttelemään, niin teen sinusta rikosilmoituksen!

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelisilmä petti huonolla hetkellä kesken ehdokkuuden. Populistinen loukkaantuminen kesken ehdokaskilpailun ja ajautuminen klikkiotsikoihin henkilökohtaisista syistä takaavat sen, että kyseisen ehdokkaan kohdalla nämä vaalit olivat sitten tässä. Menettely antaa viitteitä jatkossakin riitaa haastavasta tavasta toimia ja kommunikoida, eikä tue eheää ja tasapainoista yhteiskuntaa, jossa on perustuslaillinen mielipiteen- ja sananvapaus.

Tasapuolisuuden nimissä vertailuun voi ottaa P. Räsäsen, joka jäi vaille tuomiota räikeistäkin mielipiteistään, joten miksi joku yksittäinen koomikko pitäisi nyt sitten maalittaa?

Alkaa kuulostaa vähintään melko Orbanilaiselta yhteiskunnalta kun kansakunnan korkeassa asemassa oleva henkilö, jonka tulee sietää kritiikkiä, arvostelua ja jonka menneisyyden tarkastelun tulee kestää päivän valoa, hyökkää käytänössä täysin lähes tuntemattoman rivikansalaisen kimppuun. Ei lupaa hyvää tällainen, jos annetaan jatkua.

Vierailija
42/48 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttu menee näin:

Minä olen vakituisessa työsuhteessa ollut jo n. 30 vuotta. Minulla menee ihan mukavasti. Ei ole asuntolainaa, enkä tarvitse mitään tukia. Minä olen tältä Suomi-nimiseltä valtiolta saanut paljon hyvää, tässä pari esimerkkiä:

Synnyin sairaalassa, äitini sai äitiyspakkauksen, pääsimme neuvolaan ja sittemmin kävin peruskoulun

Kouluun pääsin koulukyydillä (oli pitkä matka) ja koulusta sain myös lounaan joka päivä.

Keskiasteen koulutuksesta selvisin myös, sain vähän opintorahaa ja jatko-opintoihin edullista opintolainaa.

Siitä eteenpäin olen ollut töissä, työttömyyskorvausta en ole onneksi joutunut koskaan nostamaan toimeentulotuesta tai asumistuesta puhumattakaan. 

Silti, tai juuri siksi pidän tätä Orpo-Purran hallitusta ja heidän silmitöntä leikkausvimmaansa täysin kohtuuttomana.

Minullapa ei onneksi ole lapsia eikä siis lapsenlapsiakaan! Olin kaukaa viisas. 90-luvun laman nähneenä ei paljon lasten teko kiinnostanut. Nykyajan parikymppiset ovat samassa tilanteessa.

Nykyinen hallitus tekee lapsiperheiden elämästä helvettiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken mietittyäni ymmärrän että aloittajan mielestä voisi "vihervassariksi" nimittäminen olla yhtä paha asia kuin fasistiksi ehkä jopa natsiksi nimittäminen. Itsekin loukkaantuisin jos minua nimitettäisiin "vihervassariksi", "vihervasemmistolaiseksi", "vasemmistovihreäksi", "vasemmistolaiseksi" tai "vihreäksi".

En silti yleisellä tasolla tiedä mikä "vihervassari"- termissä ärsyttää vasemmistoa ja vihreitä kannattavaa henkilöä. Vasemmistoliitto käyttää joskus (ainakin yksi kirjoitus Vasemmistoliitto-puolueen sivulla" vasemmistolaisista termiä "vassari".

Fasistiksi haukkuminen loukkaisi erityisesti siksi koska kokisin että se olisi syytös että 1) vastustan demokratiaa, 2) olen äärinationalistinen 3) olen voimakkaasti kapitalismin puolella työväkeä vastaan.

En missään tapauksessa vastusta demokratiaa, en tiedä parempaa tapaa varmistaa että yhteiskunta on kohtuullisen oikeudenmukaisesti hallittu. En ole äärinationalistinen tai etnonationalistinen. Nationalismini on suomalaisen kulttuurin puolustamista. En silti vastusta kansainvälisyyttä, vaikka vastustan monikulttuurisuutta. Minusta demokratia on oikein tapa puolustaa ihmisten, myös työväen, oikeuksia. Demokratia on myös mielestäni paras keino hillitä yritysten ja rikkaamman väestön suhteetonta vallan käyttöä.

Miksi sinua ärsyttää että jos sinua kutsuttaisiin "vihervassariksi"?

Vierailija
44/48 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIHERVASSARI, VIHERVASSARI, VIHERVASSARI!! Katsokaa, tuolla menee vihervassari.

Vierailija
45/48 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minulla ei ole lapsia (omasta tahdostani), eikä lapsenlapsiakaan luonnollisesti ole tulossa.

Miksi olisin lisääntynyt, kun 90-luvun laman nähneenä päätin, että elän vain itseni ja puolisoni kanssa tämän lyhyen ajan täällä maan päällä. Lapsena näin, miten lama-aika vei firmat konkurssiin ja isäukot hautaan. 

Nyt vvm Purra ja pm Orpo vievät Suomen samankaltaiseen kriisiin. 

Tämä päivän nuoriso tulee vielä karvaasti niittämään nykyisen oikeistohallituksen satoa.

Vierailija
46/48 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vastustan nykyhallitusta. Vastustan kokoomusta ja varsinkin perussuomalaisia. En ole vihreä, vasemmiston kannattaja enkä kommunisti. "

Luultavimmin valehtelet.

Vierailija
47/48 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua loukkaa se että haukutaan vihervassariksi vaikka minussa ei ole mitään vihertävää. Tuhoan luontoa kuin hullu ja olen kuitenkin jonkun verran vasemmisto ajatteluun taipuvainen

Vierailija
48/48 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on työssä käyvä hyvin toimeentuleva kansalainen, joka huvittuneena seuraa tämän perskokkarehallituksen toilailuja.

En ole vasemmiston enkä vihreiden kannattaja.

Kunhan täällä naureskelen tämän allah-Ahon ja Riikkulin pelleilylle. Pelleilylle, joka upottaa Suomen syvälle suohon. 

Et ole oikeasti missään töissä, vaan pieruverkkareissa olet notkunut jo 20 vuotta sohvalla kirjoitellen vauva palstalle 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä