Raskausmyrkytyskö... sairaalaan??
Turvotuksen takia kävin tänään ylimääräisessä kontrollissa neuvolassa, mutta ei valkuaista pissassa. Ihana neuvolatäti antoi testitikkuja kotiin, ja kun asken tein testin, tuli ++ ja+++ väliltä arvo... eli siis yhtäkkiä reilusti??
Mulla toinen raskaus, viikkoja 36+2, ekassa oli sama juttu.. uni ei meinaa tulla, kun mietin, että soitettava kättärille.. Onko kellään kokemusta, ottavatko näillä oireilla sisään samantien tarkkailuun? Selkeää päänsärkyä ei ole, mutta otsassa silmien välissä ollut jo monta päivää sellanen " painostava tunne"
Vasta nyt luin, että raskausmyrkytys on oikeasti vaarallinen sekä äitille että vauvalle... eka raskaudessa ei ollut kovin selkeää käsitystä--
Kommentit (10)
keskellä yötä kättärille??
Eka raskaudessa proteiinia ja turvotusta, mutta verenpaine ei paljoa kohonnut, joten osa lääkäreistä sitä mieltä, ettei ollut varsinainen myrkytys. Tarkkailuun jouduin kuitenkin, ja esikoinen syntyikin vajaassa viikossa kaikesta, 39+2..
ap
Mulla on verenpaine tosi alhainen tavallisesti. tähän asti ollut tuollaista 112/65. Yritin äsken soittaa kättärille, mutta ei vastattu.
ap
ja valkuaiset kai 2 plussalla ja päänsärkyy ja jouduin naistenklinikalle sisään viikolla rv 37+6 ja pitivät mua synnytykseen asti siel (poika syntyi rv 40+4!!!!) eli ei sul varmaan mikään älytön kiire sinne ole, mut kannatta kuiteskin sinne soittaa....
syöttävät vaan verenpaine lääkettä ja kaikki virtsa piti kerätä yhteen astiaan reilu 2 viikkoo ja sydän käyrä 3 kertaa päiväs.. ihan syvältä.. :( t.8
Mä keräsin sen viikon verran. Sain muuten olla paria päivää lukuunottamatta kotona, mutta joka aamu piti viemän vuorokauden pissamäärä kättärille, 2 litran purkeissa, välillä vuotavissa sellaisissa (:
Joskus oli huvittava istua bussissa. Olisivatpa tietäneet, kuin kusinen tyyppi istuu vieressä !! (:
ap
se on niin tylsää.. onnex nyt kuopuksen (9viikkoo vanha) kanssa ei tullut myrkytystä.. hieman kohonnutta verenpainetta ja yx yö osastolla kivuliaden supistelujen takii ennekö varsinainen synnytys sitte seuraavana iltana alkoin :( t.8 toivotaan että et säkään joutuis uudestaan :( t.8
kuopuksen kans, kun olit jo valmiiks synnärillä, kun tositoimet alkoi. Onnittelut vain! (:
Oisimpa jo itekin tuolla puolella, että vauva syntynyt ja molemmat hengissä! On se sellasta luonnon vietäväksi antautumista tuo synnyttäminen. Mutta mitäpä sitä ei tekisi vauvan eteen, on se pikku nyytti niin aarre sitten..
valvottaako vauva, kun tähän aikaan olet ylhäällä, 8?
ap
Kuten päänsärkyä, näköoireita, ylämahaoireita tai sikiö ei liiku kunnolla, men Kättärille.
Jos edellämainittuja oireita tälläkin hetkellä, mene saman tien näytille.