Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkaako kolotukset, selkäjumit ja VÄSYMYS n. 40 vuotiaana?? Nukun joka päivä päiväunet.

Vierailija
19.12.2023 |

Ikää 38v ,aina aamuisin selkä jumissa,silmät ei pysy auki työpäivän jälkeen.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät. Mulla on kolme autoimmuunisairautta rasittamassa, mutta päivittäiset päikkärit on nelikymppisenä tarvinnut vain silloin, kun olin umpihomeisessa työpaikassa. 

Vierailija
2/38 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät. Hippulat vinkuen lääkäriin siitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät. Mulla on kolme autoimmuunisairautta rasittamassa, mutta päivittäiset päikkärit on nelikymppisenä tarvinnut vain silloin, kun olin umpihomeisessa työpaikassa. 

Tähän piti lisätä että käy ihmeessä juttelemassa lääkärille, ei tuo ole mikään ikä millekään vanhuudenkolotuksille. Jossain muualla on syy. Patjanvaihtokin voi olla paikallaan.

Vierailija
4/38 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on tainnut olla jo pari vuotta.

Paitsi jos saan nukkua esim 10h yöunet vapaalla.

Selkä tietysti jumissa. Täytyy kai ostaa uusi patja.

Ap

Vierailija
5/38 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei minua tai ketään tuntemiani ikätovereita vaivaa tuollainen. Ihan pirteitä ja kohtalaisen vetreitä ollaan, mutta se vaatii eri elämäntapoja kuin 20 vuotta sitten.

Kannattaisiko harrastaa liikuntaa ja tsekata ruokavalio? Tai sitten on jotain vialla terveydessä.

N47

Vierailija
6/38 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli pahoja selkäjumeja 15-vuotiaana. Pahin päikyttelyaika oli ikävuodet 30-35. Nyt olen 40, ei väsytä eikä jumita.

Vierailija
7/38 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi jo kaksikymppisenä. Olen aina ollut heikkoa tekoa.

Vierailija
8/38 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan vaivannut esim 30 vuotiaana.

Ajattelin,kun aina sanotaan,että ikääntyminen lisää väsymystä ja siltä se tuntuu

. Liikun 10 000 askelta per päivä ja käytän monivitamiinia.

Ap

Vierailija
9/38 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi jo kaksikymppisenä. Olen aina ollut heikkoa tekoa.

Päiväunet?

Ap

Vierailija
10/38 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerit 

Vierailija
11/38 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokerit 

Paastoarvo hieman koholla , muuten ok.

Ap

Vierailija
12/38 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No väsyttää mutta nukunkin yleensä liian lyhyitä yöunia. Nytkin valvon ja on vielä hommia, vaikka 8h päästä soi herätyskello.

Vierailija
13/38 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. 40v eikä oo kolotuksia ollut koko elinaikana pahemmin. Kop,kop koputtaa puuta*Nytkin raskaana viimesillään ja ei mitään kummempaa ole...eikä oo eka raskaus.

Vierailija
14/38 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa tempurin petari tai patja. Nukut varmaan huonosti siinä huonolla patjallas ja selkä kipeytyy. Meillä sekä mulla että miehellä hävis selkäkivut kun hommattiin toi. Nukuin viime vkon pitkästä aikaa vierashuoneessa jossa on huono patja ja selkä huusi hoosiannaa ja olen ollut koko vkon kuolemanväsynyt.

Uniapneaa voi olla myös.

N47

Vierailija
15/38 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen kuluu koko ajan,,solut vanhenee luut heikkenee, näkö ja kuulo heikkenee

luuletko että esim. 47-vuotiaan naisen elämä paraneekun vertaa esim. Kun oli 23v?

hah, hormonitoiminta muuttuu, kilot kertyy helpommin, vuodot muuttuu, polvet lonksuu, hiukset ohenee, ulkonäkö rupsahtaa, verenpaineet ja kolesteroli nousee herkemmin,, 

rehellisesti sanoen jokainen elinvuosi vaan lisää Riskiä sairauksille ja myös syöville, tutkittua ..

Vierailija
16/38 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlaisia oireita ja olen 47-vuotias, hirveä väsymys aina työpäivän jälkeen ja selkäkipuilua jatkuvasti

Vierailija
17/38 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. vanhuuden kolotukset ovat elämän mittaan kertyneitä vaivoja. Sain 19-vuotiaana ensimmäisen, 22-vuotiaana toisen ja ajan myötä niitä on kertynyt lisää. Nyt nelikymppisenä joitakin paikkoja kolottaa, jos erehdyn tekemään vääriä asioita - sellaisia asioita, jotka ovat monille ikäisilleni normaaleja.

Eli kolotuksia voi olla missä iässä vain, ne eivät katso ikää.

Tuo, että väsyttää tosi paljon, on kuitenkin huolestuttavaa. Onko hemoglobiini tarkistettu? Entä ferritiinit? Samaten kohonnut verensokeri voi aiheuttaa väsymystä. Myös verenpaine voi olla tuossa iässä jo koholla, jos on saanut huonot geenit, sekin voi tehdä normaalia väsyneemmäksi.

Vierailija
18/38 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuitenkaan kerro, miten pitkät ovat yöunet ja saatko riittävästi lepoa?

Jos yöunien pituus on 8-9h niin päiväunia ei pitäisi tarvita. 

Vierailija
19/38 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis. Olen 44 ja koen olevani paremmassa kunnossa kuin 35-vuotiaana.

Vierailija
20/38 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei!

Minä olin parhaimmillani nelikymppisenä! Nyt olen 56v ja huomasin, että on alkanut töiden jälkeen väsyttämään ja otankin välillä päivänokoset.