Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkaako kolotukset, selkäjumit ja VÄSYMYS n. 40 vuotiaana?? Nukun joka päivä päiväunet.

Vierailija
19.12.2023 |

Ikää 38v ,aina aamuisin selkä jumissa,silmät ei pysy auki työpäivän jälkeen.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No väsyttää mutta nukunkin yleensä liian lyhyitä yöunia. Nytkin valvon ja on vielä hommia, vaikka 8h päästä soi herätyskello.

Yöunesi ovat liian lyhyet? 

osta uusi patja ja aloitat nukkumaan kunnolla,,ja kännykkä pois! 

Vierailija
22/38 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alhainen ferritiini ja väsyttää. Eikä se tunnu edes nousevan rautalisästä huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä lääkärissä, niin kuin täällä on jo neuvottukin. Mua alkoi vaivaamaan syvä uupumus ja pitkin kehoa kiertävät kivut ja säryt. Löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta, matala ferritiini, fibromyalgia, me/cfs.

Vierailija
24/38 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, täällä 43v. Olen tehnyt liikaa erittäin raskaita fyysisiä hommia eläinten kanssa erittäin epäergonomisissa asennoissa. Nämä alkavat tuntumaan, varsinkin kun nykyään teen vain istumatyötä. Olin muutama kuukausi sotten aivan rikki useamman vuoden istumisen ja lihomisen jälkeen. Aloitin yhden monipuolisen liikuntaharrastuksen muutama kuukausi sitten ja jo parin kuukauden päästä koin olevani elämäni kunnossa! Olo oli oikeasti kuin eri planeetalta! Sitten laitatin kierukan ja olen uudestaan kipeä - nyt joka paikkaa särkee ja kolottaa kuin juuri ennen kuukautisia tai niiden aikana. 

Vierailija
25/38 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ylipainoa tai muuta syytä epäillä uniapneaa?

Itse olin joskus 35 aina ihan sippi ja jouduin nukkumaan päikkäreitä, mutta syy oli tosiaan uniapnea mikä taas johtui ylipainosta. Kun laihdutin 30kg niin loppui  yölliset hengityskatkot, jatkuva väsymys ja päikkärit.

Vierailija
26/38 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alhainen ferritiini ja väsyttää. Eikä se tunnu edes nousevan rautalisästä huolimatta.

Tätä olin tulossa itsekin sanomaan. Jos AP on nainen, niin tuossa iässä on ollut jo niin monet kuukautiset, että raudat voi olla hyvinkin vähissä. Itsellä on välillä tuntunut, että ihan kuin yöunet olisi jääneet kokonaan välistä, aamiaisen jälkeen olisi voinut mennä takaisin nukkumaan.

Vierailija
27/38 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivut voi olla kulumia työn takia kannattaa kuvata varmuuden vuoksi jos kipuja.

Vierailija
28/38 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä??? Olen 49 v nainen, terveet elämäntavat, ja olen huippu kunnossa. Juoksen 10 km lenkkejä, käyn salilla, ja saan spagaatin edelleen harjoittelematta. Kroppa toimii ihan samoin kuin parikymppisenä. Olen notkea ja vahva. 

Elämäni kunnossa, seksielämä viriiliä ja halukasta ja yhtään ryppyä ei vielä ole tullut (suvussani naiset ovat babyfaceja) portsari Mummotunnelissa luuli minua kolmikymppiseksi. Olen energinen ja virkeä. Kaikki veriarvot parhaat mahdolliset ja rasvaprosentti 22% ja lihaksikas, tiivis kroppa. Mikään ei roiku ja rinnat kuin kaksikymppisellä. Selluliittiä ei ole, kiitos urheilun ja hyvän ruokavalion. 

Minua pyydettiin juuri mainoskasvoksi. Ja eräs baarissa oleva mies luuli minua 35 vuotiaaksi kun annoin pakit, kun olin liian vanha hänelle. 

Vierailija
29/38 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ylipainoa tai muuta syytä epäillä uniapneaa?

Itse olin joskus 35 aina ihan sippi ja jouduin nukkumaan päikkäreitä, mutta syy oli tosiaan uniapnea mikä taas johtui ylipainosta. Kun laihdutin 30kg niin loppui  yölliset hengityskatkot, jatkuva väsymys ja päikkärit.

Mitat on 162cm ja 109kg eli kai se voi uniapneaa olla..

Ap

Vierailija
30/38 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä??? Olen 49 v nainen, terveet elämäntavat, ja olen huippu kunnossa. Juoksen 10 km lenkkejä, käyn salilla, ja saan spagaatin edelleen harjoittelematta. Kroppa toimii ihan samoin kuin parikymppisenä. Olen notkea ja vahva. 

Elämäni kunnossa, seksielämä viriiliä ja halukasta ja yhtään ryppyä ei vielä ole tullut (suvussani naiset ovat babyfaceja) portsari Mummotunnelissa luuli minua kolmikymppiseksi. Olen energinen ja virkeä. Kaikki veriarvot parhaat mahdolliset ja rasvaprosentti 22% ja lihaksikas, tiivis kroppa. Mikään ei roiku ja rinnat kuin kaksikymppisellä. Selluliittiä ei ole, kiitos urheilun ja hyvän ruokavalion. 

Minua pyydettiin juuri mainoskasvoksi. Ja eräs baarissa oleva mies luuli minua 35 vuotiaaksi kun annoin pakit, kun olin liian vanha hänelle. 

Sitten sä heräsit.

Vierailija
31/38 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

38v, aamut tahmeita, päivällä väsyttää ja energiatasot huomattavasti huonommat, kuin 32-vuotiaana!

Viihdyn enemmän yksin, kuin menossa. 

Alkoa ei voi kuvitellakaan ottavan, ilman viikon palautumista! 

Tervetuloa Keski-ikä ja elämältä turpaan :D

Vierailija
32/38 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaa ja erityisesti lihaskuntoa pitää treenata. Nuoruus antaa anteeksi monia asioita mutta jos ei huolehdi itsestään niin noin nelikymppisenä vaivojen mahdollisuus kyllä nousee huomattavasti. 

Vierailija
33/38 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikuntaa ja erityisesti lihaskuntoa pitää treenata. Nuoruus antaa anteeksi monia asioita mutta jos ei huolehdi itsestään niin noin nelikymppisenä vaivojen mahdollisuus kyllä nousee huomattavasti. 

Kai se on pakko..

En millään jaksaisi,tylsää hommaa..

Ap

Vierailija
34/38 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkärissä käymään. Mieti myös onko kuukautisissa tapahtunut muutoksia. Itsellä tuollaisten oireiden taustalla oli myooma. Oireet lähtivät, kun myoomasta hankkiuduttiin eroon.

Vierailija
35/38 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku enemmän,syö paremmin, jätä roskaruuat yms.

tuo 10000 askelta ei ole liikuntaa.

Vierailija
36/38 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI 41,5 eli sairaalloisen lihava

Vierailija
37/38 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene ensin lääkäriin, sitten fysioterapeutille, jos lääkäri ei löydä mitään elimellistä vikaa. Myös gynekologiset syyt on hyvä selvittää.

Vierailija
38/38 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmissakymmenissä alkoi selkä jumitella mutta olin fyysisesti raskaassa 3-vuorotyössä. Aamuisin herättyäkin jalat oli aluksi todella jäykät, kuin rautakangilla kävelisi, jotenkin tunnottomatkin. Lopetin ko. työn kun työterveydestäkään ei ollut mitään hyötyä vaan pelkkää vedätystä. Nyt 49 vuotiaana olen vetreämpi ja virkeämpi, ajoittain alaselkä on joskus edelleen jäykkä, mutta venyttely ja tavanomainen liikunta pitää sen kyllä käyttökelpoisena normaaliin rasitukseen, mutta ei minusta varmasti enää fyysisesti kovin raskaaseen työhön olisi.