Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voihan itku, naapurin lapsi valvottaa yöt!

Vierailija
19.12.2023 |

Voiko tämmöisestä edes valittaa mihinkään? Muutettiin tosi rauhalliseen taloon. Paitsi että meidän seinän takana asuukin sitten erityislapsi tms. Viimekin yönä tämä lapsi herätti kiljumisella, kiukuttelulla, hyppimisellä pariin otteeseen. Ekan kerran alkaa riehua yhden kahden maissa ja sitten aamuyöstä uudestaan. Veikkaan että lapsi on iältään 7-9 vuotias. Joku häiriöhän tällä on ja vanhemmilla on tekemistä ja kestämistä mutta pitääkö meidän muidenkin jaksaa? Olen aivan loppu aamulla kun pitäisi jaksaa aloittaa työt. En ole huomannut että vanhemmat lähtisivät mihinkään töihin, ainakaan aamuisin. Nukkuvat todennäköisesti kun lapsikin lopulta nukkuu taikka on jossain erityiskoulussa. Voiko asialle tehdä mitään?

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään itsekästä vaan fakta. Lapsien metelöinti/äänet eivät ole laissa mikään peruste häädölle tai varoitukselle.

Vierailija
22/126 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolle mitään voi. Ei isännöitsijä,ei poliisi. Vai pitäisikö adhd/autisti tms lapsi häätää perheineen sillan alle asumaan? Vain koska lapsi ei voi itselleen mitään sen enempää kuin raivostunut taapero tai dementoitunut vanhus.

Usko pois ,vanhemmatkin ovat väsyneitä ja tuntevat häpeää kun lapsi valvottaa koko taloa.

Omakotitalot on keksitty. Ei lapsi ole mikään vapaalippu muiden ihmisten terrorisointiin ja elämän pilaamiseen. Kyllä vanhempien pitää kantaa vastuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolle mitään voi. Ei isännöitsijä,ei poliisi. Vai pitäisikö adhd/autisti tms lapsi häätää perheineen sillan alle asumaan? Vain koska lapsi ei voi itselleen mitään sen enempää kuin raivostunut taapero tai dementoitunut vanhus.

Usko pois ,vanhemmatkin ovat väsyneitä ja tuntevat häpeää kun lapsi valvottaa koko taloa.

Omakotitalot on keksitty. Ei lapsi ole mikään vapaalippu muiden ihmisten terrorisointiin ja elämän pilaamiseen. Kyllä vanhempien pitää kantaa vastuu.

Annatko sinä jokaiselle suomen Nepsylapsi perheelle rahaa oktalon ostoon? Ja lämmitysöljyn ostoon myös etteivät  jäädy taloonsa? Sekä tietenkin tulet leikkaamaan  nurmen ja kolaamaan lumet, sillä heillä ei henkisiä voimavaroja siihen ole.

Vierailija
24/126 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne, ei tuohon oikein varmaan paljoa keinoja ole. Voi jutella perheen kanssa, mutta ei auttane mitään. Tietty jos perhe on lopussa itsekin, apua kaipaisivat varmaan, tuskin itsekään nukkuvat kunnolla (lasu?, elleivät muuten apua saa). Korvatulpat, onko mahdollista nukkua toisessa huoneessa kauempana?

Vierailija
25/126 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma vastasyntyneeni kärsi todella rajuista terveysongelmista ja itki päivin sekä öin. Oli aivan järkyttävää aikaa meille vanhemmille, valvominen teki niin sairaaksi että en ole toipunut siitä vieläkään ja aikaa on kulunut jo kolme vuotta. Todella ikävää jos naapuritkin saivat siitä kärsiä mutta en olisi voinut tehdä mitään toisin. Sairaalan päivystys tuli kyllä tutuksi ja apua etsittiin kaikkialta.

Olen pahoillani lapsenne terveydestä ja saat kaiken myötätuntoni. Silti esitän kohteliaasti ajatukseni, että jos jotakin naapureille aiheutuvaa meteliä syntyy siitä voi myös kertoa naapureille. Ihmiset miettivät kaksi kertaa valittavatko eteenpäin, jos tietäisivät ongelmallisen tilanteen. Ainakin minä suhtautuisin hyvin ymmärtäväisesti ja kysyisin jopa voinko olla avuksi. Kertominen muille on pieni vaiva, eikä siinä tarvitse sairaskertomuksia luetella. MAinitsee vain, että lapsi on sairas ja ääniä kuuluu 24/7.

Vierailija
26/126 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko että valittamalla ja ulisemalla saadaan se erityislapsi hiljenemään ja vanhemmat valituksen motivoimana keksivät taikakeinon hiljentää lapsi? Eihän heitä varmaan tarpeeksi vielä kuormita se lapsen kiukuttelu itsessään.

Vierailija
27/126 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 15vuotiaan erityislapsen äiti,lapsella adhd autistisinpiirtein ja kehitysviivästymä. Henkisesti noin 9vuotiaan tasolla.Ja ääntä todellakin lähtee kun asiat ei mene mielensä mukaan! Säälin naapureita mutta mitään en tälle voi.

Ai että omakotitalo pitäisi ostaa?!! Olen kuntouttavassa työtoiminnassa ja elän kädestä suuhun,sossu maksoi silmälasini.Enpä usko että sossu maksaisi minulle omakotitaloa!

Vierailija
28/126 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin ystävällinen huomautus asiasta ja jos mitään ei tapahdu, niin samalla mitalla takaisin. Musiikki huutamaan kun lähdet töihin jne.

???? 

luuletko että vanhemmat ihan huvikseen huudattavat lasta ja valvottavat itsensä lisäksi myös naapureita? 

En mutta vanhemmat ovat valinneet asua tuossa.

Just. Eli missä pikkulapsiperhe voi asua?

Oma lapseni sai taaperona öisin kauhukohtauksia tms, siis näki painajaisia joista herätessä ei heti "havahtunut", vaan huusi kurkku suorana. Jonkin ajan kuluttua sitten rauhoittui kun sylissä pidettiin.

Mutta kyllä vaan mietin, kun näitä samantyyppisiä keskusteluita oli jo silloin silmiin osunut, että missä vaiheessa joku naapuri keksii yrittää hakea meille häätöä tämän takia. 

Vierailija
29/126 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talot rakennetaan nykysin halvalla ja huonosti, ei aina melu ole asukkaan syytä.

Kerrostalojen historia on Suomessa alle 100 vuotta vanha jos puhutaan modernista ajasta. Kivitalot oli ihan toinen juttu. Onhan se merkillistä ettei aineesta joka kestää miljoonia vuosia parhaimmillaan enää kyetä rakentamaan kestäviä taloja kun kaikki pitää tehdä kulutuksen ja voittojen hinnalla.

Vierailija
30/126 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo ulkopuoliselle ihan kauheaa. Myös ap:llä pitäisi olla oikeus nukkua omassa kotonaan yönsä hyvin ja rauhassa. Ymmärrän toki perhettä, mutta ei ole oikein, että joka yö tuommoinen terrorisoi koko taloa. 

Vierailija
31/126 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään itsekästä vaan fakta. Lapsien metelöinti/äänet eivät ole laissa mikään peruste häädölle tai varoitukselle.

yllättävän monet äänet voidaan perustella "normaalina asumisen äänenä."

Vierailija
32/126 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annatko sinä jokaiselle suomen Nepsylapsi perheelle rahaa oktalon ostoon? Ja lämmitysöljyn ostoon myös etteivät  jäädy taloonsa? Sekä tietenkin tulet leikkaamaan  nurmen ja kolaamaan lumet, sillä heillä ei henkisiä voimavaroja siihen ole.

Viimeiseen 15 vuoteen ei ole muita syntynytkään kuin nepsynapsu lapsia.

Vierailija
33/126 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 15vuotiaan erityislapsen äiti,lapsella adhd autistisinpiirtein ja kehitysviivästymä. Henkisesti noin 9vuotiaan tasolla.Ja ääntä todellakin lähtee kun asiat ei mene mielensä mukaan! Säälin naapureita mutta mitään en tälle voi.

Ai että omakotitalo pitäisi ostaa?!! Olen kuntouttavassa työtoiminnassa ja elän kädestä suuhun,sossu maksoi silmälasini.Enpä usko että sossu maksaisi minulle omakotitaloa!

mitäs lapsen isä tekee?

Vierailija
34/126 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin ystävällinen huomautus asiasta ja jos mitään ei tapahdu, niin samalla mitalla takaisin. Musiikki huutamaan kun lähdet töihin jne.

???? 

luuletko että vanhemmat ihan huvikseen huudattavat lasta ja valvottavat itsensä lisäksi myös naapureita? 

En mutta vanhemmat ovat valinneet asua tuossa.

Just. Eli missä pikkulapsiperhe voi asua?

Oma lapseni sai taaperona öisin kauhukohtauksia tms, siis näki painajaisia joista herätessä ei heti "havahtunut", vaan huusi kurkku suorana. Jonkin ajan kuluttua sitten rauhoittui kun sylissä pidettiin.

Mutta kyllä vaan mietin, kun näitä samantyyppisiä keskusteluita oli jo silloin silmiin osunut, että missä vaiheessa joku naapuri keksii yrittää hakea meille häätö

no mitä terapeutti sanoi tästä?

Vierailija
35/126 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työni puolesta saanut sivusta seurata muutaman kehitysvammaisen lapsen vanhempien yritystä saada lapsi nukkumaan (ja näin itsekin unta), ja eipä käy kateeksi. Kun mikään lääkitys ei auta vaan jopa pahentaa asiaa, ja unettomia öitä alkaa olla takana kymmenen vuoden edestä niin siinä ei naapureiden valitukset muuta tilannetta suuntaan eikä toiseen. Ainoa tuki mitä saa voi olla muutama yö kuukaudessa lapsi tilapäisessä hoidossa, muuta apua ei ole.

Vierailija
36/126 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lapset tai kukaan meistä äänettömiä ole mutta lapsena me kyllä pihalla kiljuttiin mutta äitini kasvatti minut esim. leikkimään suhteellisen hiljaisesti ja kunnioittamaan naapureita kotona sisällä. 

Vierailija
37/126 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto lienee ainoa fiksu valinta.

Vierailija
38/126 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitäs lapsen isä tekee?

Lähti kun ei jaksanut. Leikkii iskää isäviikoilla mutta muutrn  pyöritän arkea yksin.

Vierailija
39/126 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia varmaan edelliset asukkaat muutti pois sieltä "rauhallisesta" talosta, mutta eipä tälle mitään voi, kannattaa opetella käyttämään korvatulppia ja alkaa katsomaan uutta asuntoa.

Vierailija
40/126 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitäs lapsen isä tekee?

Lähti kun ei jaksanut. Leikkii iskää isäviikoilla mutta muutrn  pyöritän arkea yksin.

eli avasit jalat väärälle miehelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi