Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voihan itku, naapurin lapsi valvottaa yöt!

Vierailija
19.12.2023 |

Voiko tämmöisestä edes valittaa mihinkään? Muutettiin tosi rauhalliseen taloon. Paitsi että meidän seinän takana asuukin sitten erityislapsi tms. Viimekin yönä tämä lapsi herätti kiljumisella, kiukuttelulla, hyppimisellä pariin otteeseen. Ekan kerran alkaa riehua yhden kahden maissa ja sitten aamuyöstä uudestaan. Veikkaan että lapsi on iältään 7-9 vuotias. Joku häiriöhän tällä on ja vanhemmilla on tekemistä ja kestämistä mutta pitääkö meidän muidenkin jaksaa? Olen aivan loppu aamulla kun pitäisi jaksaa aloittaa työt. En ole huomannut että vanhemmat lähtisivät mihinkään töihin, ainakaan aamuisin. Nukkuvat todennäköisesti kun lapsikin lopulta nukkuu taikka on jossain erityiskoulussa. Voiko asialle tehdä mitään?

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka kirjoitit että miehenä et tekisi lapsia ellei olisi omakotitaloa ja autoa. Sinulla on aika harhainen käsitys ihmisten keskimääräisestä tulotasosta verrattuna omakotitalojen myyntihintoihin esim. Pk-seudulla.

Asun pk seudulla ja siksi teenkin ensin sellaisen uran että on näihin varaa. Jos tapaan (jopa )unelmieni naisen teen hänelle selväksi ettei lapsia tehdä ennenkuin perusasiat on kunnossa.

Vierailija
122/126 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap saakin naapurilleen häädöt niin heidät vain siirretään toiseen taloon uusien asukkaiden riesaksi. Lapsiperhe saa aina asunnon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nepsylapsen äitinä surettaa ja suututtaa ihmisten empatian puute. Minulla on normaalina,yhdeksän pisteen vauvana syntynyt tytär jolla 5vuotiaana todettiin lievä älyllinen kehitysvamma,tämä diagnoosi  kumottiin 7vuotiaana ja tilalle tulivat ADHD sekä laaja-alaiset oppimisvaikeudet. 10vuotiaana alettiin epäillä myös autismia.

Siirtymätilanteet  kuten  nukkumaan meno ja kouluun lähtö ovat taistelua ja koulupäivän jälkeen pää on niin ylikuormittunut että pieninkin asia saa räjähtämään. Lapsi jää jumiin huutojankutukseen. potkii seiniä ja paiskoo ovia. On ihan turha sanoa "ole hiljempaa meillä on naapureita". Noin isoa,12vuotiasta, ei myöskään enää oteta syliin rauhoittumaan.

Mieheni on kolmivuorotyössä,minä käyn kolmesti viikossa kuntouttavassa työtoiminnassa. Muuten olen lähinnä omaishoitaja. Ennen tein siistijän työtä mutta kaksi vuotta sitten minulla todettiin vaikea masennus ja menetin työkykyni,

Tukitoimina on ollut:

Perhetyöntekijä joka osasi selvästi vain rakennella legoilla ja neuvoa miten tiskikone täytetään eli toimia perheessä, jossa on tyyliin tavallinen leikki-ikäinen ja vähän uusavuton äiti

Tukihenkilö jonka kanssa lapsi ei tahtonut lähteä mihinkään ja ahdistus paheni

Tukiperhe johon suostui menemään kerran.

Suuri apu on ollut pienluokasta ja mukautetusta opetuksesta.

Vierailija
124/126 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulpat ja juttele naapurille.

Et voi tietää onko erityinen, kun kysymällä.

Ehkä vanhemmat väsyneitä tai loppuunpalameita ja provosoivat lasta huutamaan....Jos lapselle puhuu rumasti ... sekin voi huonosti.....

Juttele ystävällisesti. 

Vierailija
125/126 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko vuokralla? Itse yrittäisin ensin ihan korvatulpilla, mut jos ei auta, niin ei kai tuohon mitään mahda. Muuttaisin muualle, jos siis asuisin vuokralla. 

Vierailija
126/126 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siitä saa, kun asuu kerrostalossa. Mitäs läksit, kikkelis kokkelis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä