Persu avautuu: "mulle on ihan saatanan sama kuoleeko joku vähävarainen jonnekki hankeen
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/tepposyvril/mulle-on-ihan-saataran-sam…
Onneksi hallituksen rasisminvastainen julkilausuma ei koske vihaa suomalaisia kohtaan.
Kommentit (322)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tuntee yhtään empatiakykyistä persua? Täysin tunne kylmiä ilkeämielisiä ja pahansuopia vihan levittäjiä. En tiedä onko se aivopesun tulosta vai kaikilla joku valuvika.
Täällä yksi. En vain tunne empatiaa huijareita ja valheesta eläviä kohtaan. Vaatimus ryhdistäytymisestä ei tunnu väärältä niille jotka ovat tottuneet helppoon. Juuttuneet ehkä paikoilleen.
Miksi muiden pitää uhrautua näiden edestä loputtomiin? Tuet ymmärrän mutta niitä ei ole tarkoitettu ikuisuusetuuksiksi pl eläkkeensaajat.
Trollia kun ei lasketa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ajattelitte pelastaa valtion talouden ilman leikkauksia?
Henriksonilla oli mielestäni perin yksinkertainen ratkaisu. Jatketaan kuten ennenkin. Eli jätetään veroalet antamatta ja säästetään näin 10 miljardia. Itse en ainakaan edes huomaisi asiaa. Mielelläni maksan palkasta veroni, jos tiedän, että yhteiskunta pysyy sillä pystyssä.
Onpa jännää matematiikkaa. Veroale maksaa 450 miljoonaa, vain vihervassari voi saada aikaan 10 miljardin säästöt peruuttamalla 450 miljoonan kulut. :-D
Ja vain persu kuvittelee saavansa 10 miljardin säästöt ilmaiseksi.
Tai ilman vakavia seurauksia koko yhteiskunnalle.
Et vielä vastannut: saatko ruplia palkkioksi?
Vierailija kirjoitti:
Yksittäinen tyypin mielipide,ei edes kansanedustaja.
Näinhän se aina menee teillä persuillla, nuo Laakson ja Peltokankaan puheetkin kuitattiin yksittäisen edustajan "läppänä".
Miksi teillä edes on puolue, kun teillä ei ole pensa-alea ja köyhien kyykyttämistä kummempaa pohjaa? Jokainen voisi mennä vaan ihan omilta listoiltaan vaaleihin niin saisi puhua ilman selittelyä mitä vaan nassepuheita!
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksittäinen tyypin mielipide,ei edes kansanedustaja.
Näinhän se aina menee teillä persuillla, nuo Laakson ja Peltokankaan puheetkin kuitattiin yksittäisen edustajan "läppänä".
Miksi teillä edes on puolue, kun teillä ei ole pensa-alea ja köyhien kyykyttämistä kummempaa pohjaa? Jokainen voisi mennä vaan ihan omilta listoiltaan vaaleihin niin saisi puhua ilman selittelyä mitä vaan nassepuheita!
... niih ku nuo puheet muukkalaisvastaisuudestakin on jääny puheeksi, varapuhiksellakin afrikkalainen kaveri, samoin sitä EU-eroo ei eres yritetä.
.
Eikä edes ole yksittäinen tyyppi, oli paljon persuja komppaamassa.
Mua ärsyttää puhe vihervasemmistolaisista. Olen vasemmistolainen, mutta en todellakaan vihreä.
Vierailija kirjoitti:
Eikä edes ole yksittäinen tyyppi, oli paljon persuja komppaamassa.
Tyypin ura persuissa näyttää lupaavalta. Tästä lähtee.
Miten meillä voi olla noin barbaarista ja psykopaattista väkeä päättävissä asemissa?
Vierailija kirjoitti:
Miten meillä voi olla noin barbaarista ja psykopaattista väkeä päättävissä asemissa?
Suora seuraus siitä, kun ihmiset menettävät uskon politiikkaan. Tai ehkä siitä, että Suomessa on otettu mallia muualta ja alettu tekemään sitä samaa, mitä muuallakin. Eli ajamaan omia etuja ja jakelemaan kavereille virkoja, suojatyöpaikkoja ja vastaavia. Suomessa oli aika hyvä sopimisen kulttuuri vuosikymmeniä, josta koko yhteiskunta hyötyi. Sitten oikeisto, suuryritykset, Wahlroosit ja muut vastaavat tulivat ahneiksi ja koko homma ajettiin alas
Vierailija kirjoitti:
Hyvää hallitustaivalta marginaalipuolueeksi (tai kahdeksi), persut! Kikkeliskokkelis, mitäs lähitte!
Vihreät ja Vasemmisto kutistuivat marginaalipuolueiksi KD:n ja SFP:n rinnalle Sannaa peesaamaalla.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää puhe vihervasemmistolaisista. Olen vasemmistolainen, mutta en todellakaan vihreä.
No kiitä onneasi, et osu Halla-ahon kohderyhmään.
Vuonna 2007 sekä Eerola että Halla-aho lähtivät eduskuntavaaleihin. Kumpikaan ei päässyt läpi.
Seuraavana vuonna Halla-aho nousi Helsingin kaupunginvaltuustoon. Alle kuukaudessa Halla-ahosta oli tehty rikosilmoitus. Kyse oli kohutusta raiskauskirjoituksesta: "Koska näin ollen yhä useampi nainen tulee joka tapauksessa raiskatuksi, toivon hartaasti, että uhrinsa sattumanvaraisesti valitsevien saalistajien kynsiin jäisivät oikeat naisihmiset. Vihervasemmistolaiset maailmanparantajat ja heidän äänestäjänsä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se pelkillä leikkauksilla pelastu. Veronkorotuksia pitää myös tehdä. Samoten politikot voisivat tehdä vaikkapa vuoden hommia ilman korvauksia. Säästyy iso raha.
Huomaa kyllä, että kansantalouden toimintaperiaatteet ovat kommareilta hukassa. Homma ei nyt vain toimi niin, että verotetaan lisää ja syydetään entistä enemmän vastikkeetonta rahaa. Sosialismi ei ole toiminut missään.
Olisit varmaan ihan hiljaa, jos omiin tuloihisi koskettaisiin leikkaamalla?
Voi kuule, jos kävisit palkkatöissä, niin tietäisit. Muistatha, että sossuetuudesta maksettu vero ei kerrytä valtion kassaa.
Vierailija kirjoitti:
Persut ovat ihmisvihamielinen puolue. Persujen ainoa tehtävä on saada levittää vihapuhetta. Oli ihmisryhmä mikä tahansa. Pääasia, että persu saa fantasioida väkivallalla ja kuolemalla.
"Nappi keskelle otstaa tekisi sulle kutaa. Kaiken lisäksi olet aika saatanan yksinkertainen." Ei kannata heitellä kiviä lasitalossa.
Mullekin on ihan sama, ei mun tartte tietää siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi voi huonosti ja jotain on tehtävä. Onneksi Kreikalla menee hyvin,kun Urpilainen antoi sinne veronmaksajien rahoja miljardeja.
"Kreikalle räätälöitiin kaikkiaan kolme tukipakettia, joista se sai rahoitusta sekä kahdenvälisillä lainoilla että kansainvälisten rahoitusjärjestelmien kautta, yhteensä noin 250 miljardia euroa. Tukipaketti on maailmanhistorian suurin."
Kannattaisiko Suomen pyrkiä tilaan jossa saadaan samat niin voidaan patsastella Economistin listan kärjessä 2030-luvulla?
Olen jo jonkin aikaa ollut varma tästä vivutuksesta ja suunnitelmasta ajaa Suomi pers(u)aukiseksi. Kamalaa nähdä sen oikeasti nyt toteutuvan ja nopealla aikataululla poliitikkojen toimesta. Kokoomus vielä löysi lisäsyntipukin hallitukseen Persuista, ettei oma pesä pala.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut ovat ihmisvihamielinen puolue. Persujen ainoa tehtävä on saada levittää vihapuhetta. Oli ihmisryhmä mikä tahansa. Pääasia, että persu saa fantasioida väkivallalla ja kuolemalla.
Tässäkin ketjussa aika monta kommenttia vasemmalta jossa fantasioidaan persujen ryöstömurhia. Näin poliittisesti sitoutumattomana kun teitä katselee, aika samanlaisia olette sekä persut että vasemmisto. Vaikea nähdä kovinkaan paljon eroa poliittisessa retoriikassa. Kehottaisin molempia osapuolia hengittämään syvään.
Vassarit ja persut vahvistavat hevosenkenkäteorian. Ihan samanlaisia sekoboltseja kumpikin tiimi.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä olisi ihan toivottavaa, että Timo Takanen kuolisi hankeen, ja pian.
Vasemmiston parempaa väkivaltaa? Kehtaattekin ulista persuista :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostamalla veroja. Olisi helpoin konsti.
Toisten kukkarolle tuleminen jatkuvasti ei ole ratkaisu. Yleinen tapa on korjata ongelman juurisyy, ei jatkuvasti paikkailla ongelman aiheuttamia ongelmia.
Nykyhallituksen puuhastelun perusteella juurisyitten hoitaminen tuntuu vaan olevan kovin hidasta puuhaa. Verojen korotus muutamaksi vuodeksi vaikkapa 2%lla toisi huomattavasti nopeamman ratkaisun.
Kannattaa perehtyä taloustiedon alkeisiin. Veronkorotukset eivät auta, kun syöttiläiden määrä lisääntyy ja velat täytyy maksaa takaisin. Vassari on tietty tottunut ottamaan pikavippiä pikavipin päälle.
Ai niin vihevas kyttää jokaisen ihmiseen mielipidettä.Oliko väärä mielipide?