Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkukoululaisten vanhemmat, jotka eivät hommaa lapsilleen puhelinta, ärsyttää!

Vierailija
18.12.2023 |

Ok, teillä on joku ideaali että ei älypuhelinta lapselle. Selvä, mutta miksi ei sitten puhelinkelloa tai puhelinta ilman äly-ominaisuuksia? 

Oma kuopukseni on nyt toisella luokalla, ja hänellä on ollut isompien sisaruksien vanhoja puhelimia varmaan kolmevuotiaasta lähtien. Aina ruutuajan kanssa, myöhemmin FamilyLinkin kanssa. Aina olen tiennyt missä hän menee, kun koulun aloitti. Aina on voinut lapsi soittaa minulle jos on asiaa. 

Nyt on trendinä selvästi, että ei puhelinta lapselle. Ja sitten on vanhempien wa-ryhmässä JOKA PÄIVÄ joku kyselemässä että missähän meidän lapsi menee kun ei ole tullut koulusta kotiin. Eikö olisi helpompaa, jos sillä lapsella olisi joku puhelin mukana, jos sillä on tapana mennä luvan kanssa tai ilman, kaverille koulun jälkeen? Ja sitten on nämä vanhemmat, jotka laittavat minulle/muille puhelimen omaavien lasten vanhemmille viestiä että voitko lähettää Jasminin kotiin kello 15:00, ja itsekään et siis ole kotona vaan töissä/jossain. Tai voitko sanoa Veetille sitä ja tätä. 

Sano itse! Hommaa se luuri. 

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkinä; oma lapsi soittaa koulumatkalta, että voiko "Nella" tulla meille? Ja sitten heti perään että voitko kysyä Nellan äidiltä, tai jos Nellan äiti on jo aamulla antanut luvan, niin Nellan äiti on pyytänyt että minä laitan viestin sitten kun Nella on meillä. 

Siis ihan oikeasti, tämä voi olla jonkun mielestä pieni juttu, mutta minua ärsyttää. Ap

Vierailija
2/54 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi sanoa asiasta Nellan äidille? Miksi ruikutat siitä täällä? Odotatko siis, että Nellan äiti lukee viestisi täältä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lue niitä lapsen kaverin "voitko sanoa" -viestejä ennen kuin parin tunnin viiveellä, jospa sitten ei sinuun niin turvauduta. Sanoisin, että melko pieni ongelma kuitenkin lopulta, relax :) 

Vierailija
4/54 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi sanoa asiasta Nellan äidille? Miksi ruikutat siitä täällä? Odotatko siis, että Nellan äiti lukee viestisi täältä?

Olen sanonut, että en ole kotona ja en pysty katsomaan kelloa Nellan puolesta tai voi aina olla vastaamassa puhelimeen. Ei hänen äitinsä ole silti ainakaan asian miettimisen lisäksi tehnyt muuta. Valitan, koska halusin tietää olisiko joku muu ehkä törmännyt samaan ilmiöön. Ap

Vierailija
5/54 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut, että en ole kotona ja en pysty katsomaan kelloa Nellan puolesta tai voi aina olla vastaamassa puhelimeen. Ei hänen äitinsä ole silti ainakaan asian miettimisen lisäksi tehnyt muuta. Valitan, koska halusin tietää olisiko joku muu ehkä törmännyt samaan ilmiöön. Ap

Mielestäni et kylläkään kysynyt toisten vastaavia kokemuksia vaan haukuit Nellan äitiä.

Vierailija
6/54 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koululaiselle voisi varmasti ostaa halvan ja yksinkertaisen näppäinpuhelimen prepaid-liittymällä heti kun osaa riittävän hyvin lukea ja kirjoittaa. Äiti tavoittaa lapsen, eikä sitten harmita tai aiheudu paljoa vahinkoa puhelimen kadotessa tai hajotessa kun tosiaan on halpa puhelin prepaidillä.

Vierailija
7/54 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni et kylläkään kysynyt toisten vastaavia kokemuksia vaan haukuit Nellan äitiä.

Haukuin? Missä kohtaa minä haukuin, ja miksikä minä häntä haukuin? Ap

Vierailija
8/54 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo älykellot ovat aivan huippujuttu. Lisäävät turvallisuutta ilman älypuhelimen haittoja. Ainoa järjellinen syy vastustaa sellaisen hankkimista pikkukoululaiselle on raha. Ehkä, hyvä ap, näissä tapauksissa on tästä kyse? Kehotan hienotunteisuuteen. 

Vierailija
9/54 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä ihmiset on selvinneet ennen kännyköitä? Jos viestit ärsyttää niin laita se puhelin äänettömälle tai blokkaa viestien lähettäjä.

Vierailija
10/54 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukuin? Missä kohtaa minä haukuin, ja miksikä minä häntä haukuin? Ap

No joo, et varsinaiseti haukkunut mutta arvostelit.

Älypuhelimen kustannukset on tätä nykyä noin 30 - 40 euroa kuussa joten ymmärrän kyllä miksi kaikilla lapsilla ei sitä ole. Ja voihan lapsi olla myös sellainen, että hukkaa tavaroitaan, niin etytö vanhemmat pienentävät riskiä.

Vierailija
11/54 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä ihmiset on selvinneet ennen kännyköitä? Jos viestit ärsyttää niin laita se puhelin äänettömälle tai blokkaa viestien lähettäjä.

Ennen ei ollut tarvetta tietää joka sekunti, että missä lapsi on. Riitti, että lapsi tuli kotiin kun oli kotiintuloaika, ja jos ei tullut niin kärsi rangaistuksen.

Vierailija
12/54 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän näistäkin asioista on aiemmin selvitty ennen kun niitä hiton kännyköitä oli jokaisella..

Vierailija
13/54 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen ei ollut tarvetta tietää joka sekunti, että missä lapsi on. Riitti, että lapsi tuli kotiin kun oli kotiintuloaika, ja jos ei tullut niin kärsi rangaistuksen.

Miksi tämä ei sitten enää toimisi? Ihan yhtä lailla tuollaisista asioista voi käsittääkseni nykyäänkin sopia etukäteen, kuin mitä ennen on voitu. 

Vierailija
14/54 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkinä; oma lapsi soittaa koulumatkalta, että voiko "Nella" tulla meille? Ja sitten heti perään että voitko kysyä Nellan äidiltä, tai jos Nellan äiti on jo aamulla antanut luvan, niin Nellan äiti on pyytänyt että minä laitan viestin sitten kun Nella on meillä. 

Siis ihan oikeasti, tämä voi olla jonkun mielestä pieni juttu, mutta minua ärsyttää. Ap

Osaat varmaan sanoa omalle lapsellesi, ettei Nella voi tulla.  Ehkä Nellan äiti olettaa, että teillä on joku aikuinen kotona,  jos kyläilemään pääsee. 

Vierailija
15/54 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hyvä vain, etteivät vanhemmat osta puhelinta lapselleen ! Kuka nekin laskut maksaa ? Tuskin vanhemmat. Parempi vain, etteivät saa puhelinta ennen, kuin ite ostavat oman. Pitää osata olla ilman. Jos jollakin toisella on, niin se ei merkitse sitä, että myös hänenkin on sellainen saatava ! Ilmankin pärjää mainiosti ! Pelaavat ties mitä sotapelejä kauhealla äänillä.laittakaa ne äänet pois, kun olette paikassa, missä on muitakin ihmisiä ! Ne turhat äänet häiritsee muita ! Esim tv-ohjelmia voi mainiosti katsella ilman ääntä, niihinkään saa tekstin ! Tai laittakaa kuulokkeet korviin. Ite katon netistä ohjelmia vain äänettömällä. Ajattelen muitakin, joita seurassa yms on. Ja pelaavat lapsilta kiellettyjä pelejä ja katsovat lapsilta kiellettyjä ohjelmia. Haluatteko lapsistanne sotaisia ihmisiä ? Ja ruutuaikaa pitää ehdottomasti lyhentää alaikäisiltä. 

Vierailija
16/54 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen todellakin törmännyt. Kaiken huippu on kun pojan luokkakaverin (ovat 5lk.) äiti pommittaa jatkuvasti näitä "Onko meidän pertti sielä, sanotko sitä ja tätä palapalaplaa"  tai vielä pahempi "meidän pertti haluaisi leikkiä teidän yrjön kanssa" viestejä. Mielestäni tuon ikäiset jo sopivat nuo asiat itse ja varmistavat tahoillaan vanhemmilta käykö. Hermo menee, hommatkaa helvetti ne puhelimet niille pennuille.

Vierailija
17/54 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän toisella lapsella halpa älypuhelin ja siinä prepaid liittymä. Tämä on jo toinen puhelin kun edellinen vain katosi jonnekkin. Eiskoisella kunnollinen puhelin liittymällä, ei vaan pidä sitä koskaan mukana. Tämä toinenkin lapsi unohtaa melkein aina puhelimen kotiin. Kolmonen aloittaa koulun ensi vuonna ja en kyllä osta hänelle puhelinta. Luotan että lapset kyllä tulevat kotiin viimeistään illalla. En myöskään vaivaa toisia vanhempia.

Vierailija
18/54 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ärsyyntyneeseen paikkaan Pepantteenia.

Vierailija
19/54 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nyt on tarve tietää? 

Vierailija
20/54 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljennä se ryhmä, jos noin ottaa aivoon. Mitäpä se sinulle kuuluu miksei joku hanki lapselleen puhelinta tai älykelloa. Ja vastauksena myöhemmin esittämääsi kysymykseen, en ole törmännyt tällaiseen ongelmaan. Mutta vaikka meidän nurkilla muksuilla puhelimet olikin, niin ne unohtuivat koulun jälkeen äänettömälle tai kotiin. Kyllä se vanhempien WA-ryhmä säännöllisesti kilkatti, yleensä samojen muksujen perään, että onko joku nähnyt missä meidän muksu mahtaa olla, kun ei ole kotona näkynyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän