Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä työeläkkeelle jääneitä? Paljonko teillä nousee eläke 1.1.2024?

Vierailija
18.12.2023 |

Minun bruttoeläke on 1.1. alkaen n. 1970 € ja saan korotuksen jälkeen käteen n. 87 €/kk enemmän. Pärjään ihan hyvin, uudehko 80 m2 rivarikolmioni on velaton, kaikki asumiseen liittyvät kulut n. 290 €/kk. Yksin elän. Turvana myös pieni perintö ja hiukan säästöjä, ja tietysti tämä omistamani osake, tän arvo n. 130 000 €, pikkukaupungissa asun. Työura yli 40 v, toimistosihteerin hommia kaupungilla. 

Mites teillä muilla?

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on Helsingin kaupungin kotihoitomaksut eläkeläisille. 

https://www.hel.fi/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/asiakkaan-tiedot-ja-o…;

Senioripalveluiden maksut. 

Kotihoitaja maksu menee eläkkeen suuruuden mukaan. 

Vierailija
82/110 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työeläkkeet nousevat 5,73e. Niin luin kun tuli yhdeltä taholta ilmoitus omapostiin.

Älä hölötä, typerys.

Työeläkkeet nousevat tasan 5,1 %.  Siis PROSENTTIA.

Ja ap:lla se nousee pikkasen yli  100 euroa, mutta verotuksen jälkeen siitä jää käteen tuo 84 €.

Miksi hitossa kommentoit, kun et tiedä etkä tajua asiasta paskaakaan.

Ääliö!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työeläkkeet nousevat 5,73e. Niin luin kun tuli yhdeltä taholta ilmoitus omapostiin.

Meni väärin piti olla prosenttia. Korotus siis 5,73%.

Se hiukan vaihtelee, minulla oli 5,67 %. Olen siis ap. Kevan sivuilta eilen tarkistin kun tuli hlökohtainen tieto sinne, vero pysyy (ainakin vielä) samana, 18,5 %, vero on korkea meillä eläkeläisillä. 

Niinpä. Eläkeläisen verotus on korkea, koska he eivät saaa mitään verovähennyksiä, kuten 

työssäkävijät.

Paitsi sen kotitalousvähennyksen, jos teettävät jotain työtä kotonaaan. Siinäkin on sadan euron 

oma vastuu.

Vierailija
84/110 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitikö päästä leveilemään? 

Ei lainkaan leveilyä, työeäke on ansaittu ei se taivaasta tipu. Ihme sakkia, ei maistu työnteko ja huudetaan ettei tule eläkettä, ei sitä köllöttelemällä tule.

-eri

Vierailija
85/110 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni väärin piti olla prosenttia. Korotus siis 5,73%.

Se hiukan vaihtelee, minulla oli 5,67 %. Olen siis ap. Kevan sivuilta eilen tarkistin kun tuli hlökohtainen tieto sinne, vero pysyy (ainakin vielä) samana, 18,5 %, vero on korkea meillä eläkeläisillä. 

Niinpä. Eläkeläisen verotus on korkea, koska he eivät saaa mitään verovähennyksiä, kuten 

työssäkävijät.

Paitsi sen kotitalousvähennyksen, jos teettävät jotain työtä kotonaaan. Siinäkin on sadan euron 

1000 euron eläkkeestä ei mene veroa eikä voi saada verovähennystä kodin siivouksen ostosta eikä remonteista. 

Vierailija
86/110 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi kerrostaloissa ollaan vastuussa myös naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on. 

Eli eläkeläiset on vastuussa pätkätyöläisten yhtiölainoista, joilta hallitus leikkaa. 

Asuntokauppa on jäässä ja vuokra-asunnoista on iso ylitarjonta Suomessa. 

Hallitus leikkaa asumistukea ja soviteltua päivärahaa ja ansiosidonnaista perheiltä. 

Toivottavasti myös sijoittajilla on etenkin Helsingissä massia, kun vuokralaiset lähtevät. 

Muuten nuo sijoitusasuntojen yhtiölainat ja vastikkeet jää muiden osakkaiden maksettaviksi. 

Asuntokauppa on jäässä. 

Helsingissä on kaikki r

Suomessa jokainen saa valita asuinkaupunkinsa eikä ihmisiä voi siirtää Helsinkiin eikä pakottaa jäämään sinne. 

Ihmiset muuttavat pois Helsingistä, kun asumistukea ja soviteltua päivärahaa leikataan eli et saa enää avustajaa kotiin, ja lisäksi lähtee myyjiä ja lastenhoitajia, siivoojia ja tarjoilijoita pois. 

Suomessa myös kuolee noin 60000 ihmistä vuodessa ja asuntoja myös vapautuu. 

Vierailija
87/110 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työeläkkeelle jäänyt tulevaisuudessa?

Vierailija
88/110 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lainkaan leveilyä, työeäke on ansaittu ei se taivaasta tipu. Ihme sakkia, ei maistu työnteko ja huudetaan ettei tule eläkettä, ei sitä köllöttelemällä tule.

-eri

Kun tekee 30 vuotta töitä 2400 bruttopalkalla niin saat eläkettä 1500 brutto - verot.

Kansaneläke + takuueläke on 970 netto vuoden alusta ja 200 000 eläkeläistä saa asumistukea ja 240000 leskeneläkettä. 

Vierailija
89/110 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateeksi käy, en edes pääse töihin, että saisin eläkettä tienattua. 

Älä sure. Pitää olla todella iso palkka, jos haluaa saadaa hyvää työeläkettä.

Ei minulla koskaan kulut mitenkään iso palkka, mutta työvuosia yli 40 v. 

ap

En kyllä pidä ap:n eläkettä minään hyvänä. Oma eläkkeenä, jos jään 65-vuotiaana eläkkeelle. On yli 3 tonnia. Se on jo ihan hyvä eläke. 10 työvuotta vielä edessä. 

Tässä vaiheessa työelämää on takana 33 vuotta.

Eli sun palkkasi on ollut vuosia n 7000e. Tiedätkö miten harva Suomessa tienaa edes puolet tuosta?

Ei tarvitse koko ikää olla palkka tuollainen. Minä olen nuorena tienannut alle 2000 euroa kuussa. Äitiysloman ja hoitovapaat välissä.

Tulot paremmat vasta 50 vuoden iästä ja eläke yli 3000 euroa, kun ja jos jään eläkkeelle 66v3kk

Vierailija
90/110 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin jossakin vaiheessa, että joku päivä meille ilmoitetaan ettei eläkkeitä nyt makseta, kuten eräässä naapurissa.

Pikkasen ihmettelen tätä suuntausta meillä nyt, en usko että ihan syytinkitouhuun pyritään mutta jotain tässä on takana.

Ympärivuorokautinen hoito lakkautetaan, uutissoidaan kuinka moni ottaaa vanhukset kattonsa alle asustelemaan. Että silleen suloisesti yhdessä, kakki???Hyvää hyvyyttäänkö?

Juusi tässä maassa jossa syntyvyys vähenee, onnellisin on nyt hän,  vanhus jolla on joku omainen, lapsi joka rakastaa häntä pyyteettömästi. 

Vierailija
91/110 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenee 5,42 € / kk. Persut nostivat veroprosentin.

Vierailija
92/110 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 9000 €/kk yhä vaikka pieni korotus tulikin. Ehkäpä pärjään kun on seurakunnan ruokassijako torstaisin. Voi samalla reisulla rukoilla ja keskustella veljien ja sisarien kera.

Vierailija
93/110 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa miettinyt vuoden päästä eläkkeelle 1900e brutto kun jään eläkkeelle

Vierailija
94/110 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä olisi kuulla paljonko on eläke +veroprosentti

Minä saan ruotsista 1200e ja suomen 1020e siihen päälle veroprosentti 21%

Vierailija
95/110 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke hieman yli 3000 € brutto, mutta vero on nyt 24 %( aiemmin 25%). Eläke nousi vajaa 90 €.

Vierailija
96/110 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan kuulla miten muilla työeläkettä saavilla menee. Miten tulevat toimeen. Olen itse kaiken maksanut, lapsilisät olleet ainoa yhteiskunnan tuki, mitä olen saanut. Ei asumistukea eikä muitakaan vastaavia. 

Niin mitä sitten? Saat keskustella aiheesta, koska et ole ikinä saanut asumistukea? Sekö tekee sinusta arvokkaan ihmisen?

Tämä mitä sitten -kommentti on todella typerä. Ap haluaa kuulla muiden eläkeläisten tarinoita, mutta ei saisi sitä tehdä koska Suomi on pullollaan p-aukisia vasemmistowokettajia, joiden mielestä kaikki töitä tehneet, erityisen täysimittaisen työuran tehneet, pitäisi vaientaa. Kysyjälle tiedoksi, että kyllä, 40 vuotta töitä tehnyt henkilö on ollut yhteiskunnalle arvokas ja hyödyllinen yksilö. Osa ihmisistä keskittyy mieluummin toisten työllä elämiseen ja vielä vittuilevat päälle kun eivät muuta osaa.

Vierailija
97/110 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä on sinulla eläke, minä saan vain 1130 €/kk, en ole vielä katsonut korotus. Pelkkä vuokra on minulla yksiöstä 590 €/kk. 

Taidat kuulua siihen porukkaan, jolle kuuluu lisäksi kansaneläkettä, oletko tarkistanut?

Vierailija
98/110 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä paskaa koko juttu. Eläke nousi 60 euroo kuukaudessa. Eipä se oo noussut pitkään aikaan. Indeksikorotukset poistettiin oliko se Sipilän hallituksen aikana. Eipä siitä iloa ollut. Hinnat on nousseet hurjaa vauhtia. Ei sitä rahaa siis jää yhtään enempää. Ruoka, sähkö vakuutukset, yhtiövastike  vesilasku kaikki vaa nousee. Et se siitä korotuksesta. 

Vierailija
99/110 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyttä paskaa koko juttu. Eläke nousi 60 euroo kuukaudessa. Eipä se oo noussut pitkään aikaan. Indeksikorotukset poistettiin oliko se Sipilän hallituksen aikana. Eipä siitä iloa ollut. Hinnat on nousseet hurjaa vauhtia. Ei sitä rahaa siis jää yhtään enempää. Ruoka, sähkö vakuutukset, yhtiövastike  vesilasku kaikki vaa nousee. Et se siitä korotuksesta. 

Kyllä se 60 euroa oli nimenomaan indeksikorotus, joka laki jäi vahingossa purkamatta, kun ei inflaatio noussut kymmeniin vuosiin.

Tietenkin Rinne antoi ymmärtää, että se on se hänen lupaamansa vappusatane.

Vierailija
100/110 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään niin et kaikki eläkeläiset töihin. Ja nuoret kotiin, kun ne on niin sairaita mielenterveysongelmaisia. Kyllä nää mummot ja papat saa suomen nousuun. Eihän ne oo vielä työtä paljo tehneetkään 40-50 vuotta vaan. Sehän on ihan liian vähän, kyllä se rollaattorin kanssa töitä vielä painaa. Ovatkin päässeet laiskat eläkeläiset niin helpolla. On maksaneet omakotitalojaan 30 vuotta kasvattaneet lapsensa Onhan se kohtuutonta, asua velattomassa talossa Se on niin väärin et nuoret on velkaa asunnoista. Nää eläkeläiset vois alkaa maksaa näiden nuortenkin velat kun nyt pääsevät töihin. Osa kyl ehtisi tehdä töitä 25-30 vuotta. Vois sit suoraan kantaa hautaan. Ois säästöä kun ei hoitokuluja ei tulisi. Hoitokodit vois purkaa pois. Eikä hoitajia enää tarvittaisi. Hallitukselle hyvä uusi säästö ehdotus ja tehokas