Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko koiran vilu oireilla näin

Vierailija
18.12.2023 |

Mulla on vuoden ikäinen kääpiöpinseri. Meillä on ollut hiukan ongelmana se, että koira ei oikein sisällä ollessaan osaa rauhoittua, vaan puuhaa koko ajan jotakin - on kaikenlaista tavaroiden varastelua pöydiltä, kenkien ja vaatteiden kuljettelua, ihan vaan huomiohaukkumista ja hännän jahtaamista välillä yms rasittavaa, jonka olen laittanut osin teini-iän piikkiin ja nuoren koiran energisyydeksi.

Koiraa puetaan tietysti ulos näin talvikeleillä ja nyt olen huomannut, että jos koiralla on sisälläkin jokin vaate, esim. collegehaalari tms päällä, niin se on todella rauhallinen ja nukkuu sohvalla tuntikausia! Ero levottomaan puuhailuun on ihan huomattava.

Voiko olla niin, että koiralla on sisälläkin vähän vilu ja siksi touhuaa koko ajan jotakin. Ja kun saa lämmintä päälleen, niin rauhoittuu nukkumaan? 

Asumme kyllä vanhassa puutalossa, jossa sisälämpötila on noin 18 astetta eli on viileämpää kuin kerrostalossa. Itse en tätä viileyttä tietenkään huomaa, kun olen tottunut ja sisällä aina villapaita päällä ja villasukat jalassa.  

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla