En "keksi" kummeja lapselleni
Tulossa neljäs lapsi eikä ole enää ketään jota kysyä kummiksi. Miten ratkaisisitte tälläisen ongelman? Ketä pyytää? Kaikki joita olen kummiksi halunnut lapsilleni niin olen jo pyytänyt. Eikai samoja voi pyytää uudelleenkaan?
Kommentit (15)
Samoja voi pyytää, mutta mielestäni mautonta. Miksi lisää vauvoja vaikka ei kummitkaan riitä?..
Voi olla sama kummi ja jos olisit oikeasti uskovainen tietäisit tämän.
Onko suvussa jotain nuoria, vasta rippikoulun käyneitä, joita voisi pyytää? Heille eka kummilapsi olisi varmaan tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Onko suvussa jotain nuoria, vasta rippikoulun käyneitä, joita voisi pyytää? Heille eka kummilapsi olisi varmaan tärkeä.
Mä en itte pyytäis 14 vee pentua lapselle kummiksi tärkeään vastuu tehtävään.
Eroa kirkosta niin ei tarvitse miettiä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai lahja-automaatiksi? No on se kyllä tärkeä tehtävä. Turha puhua enää mistään kristillisestä kasvatuksesta.
Mun kaverilla oli sama ongelma sen takia, että hänen kastepappinsa ei hyväksynyt kuin aviopareja. Ei avoliitossa olevia.
Näin ollen kaverini pyysi kolmannelle lapselleen samaa kummipariskuntaa kuin jo oli aiemman lapsen kummina.
Itsekään en vielä tuolloin ollut aviossa. Tuosta on jotain 20 v aikaa. Turussa tavallisessa ev lut seurakunnassa.
Ehkäpä kumppanisi hoitaa kummit lapselle :D?
Me käytettiin samoja neloselle. Meidän suurin osa tutuista ei kuulu kirkkoon niin ei voi kummiksi laittaa. Enkä halua kummiksi jotain randomia ihan vaan sen takia, että olisi eri.
Vierailija kirjoitti:
Samoja voi pyytää, mutta mielestäni mautonta. Miksi lisää vauvoja vaikka ei kummitkaan riitä?..
Joo kummien perusteellahan se lapsiluku päätetään.. mä en vaan voi käsittää miksi muille tuntuu olevan ison perheen haluaminen isompikin ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ripille päästään 15 v ja ollaan silloin jo rikosoikeudellisessa vastuussakin.
Nykyään riittää yksikin kummi, joten voi helpottaa. Kastepapilta voi myös kysyä apua kummiongelmaan.
Pyydä joku yksinäinen pedofiili kummiksi.
Voi olla sama kummi kuin muillakin. Myös isovanhemmat voi olla kummeja.