Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaateketju Zaran myymälöitä johdetaan pelolla, kertoo 12 Ylen haastattelemaa työntekijää.

Vierailija
18.12.2023 |

Terveydelle vaarallista työtä

Yle sai haltuunsa lukuisia vaateketju Zaran sisäisiä ja viranomaisten asiakirjoja, jotka kertovat huonosta johtamisesta ja kovista paineista.

Huutamista, haukkumista, uhkailua ja mielivaltaisesti jaettuja varoituksia.

Vaateketju Zaran myymälöitä johdetaan pelolla, kertoo 12 Ylen haastattelemaa työntekijää.

https://yle.fi/a/74-20065005

Vastuullisesti ajattelevat ja ihmisoikeuksia kunnioittavat asiakkaat äänestävät jaloillaan! Älä asioi Zarassa äläkä osta mitään Zaran myymälöissä myytäviä tuotteita tai lahjakortteja! Tue työntekijöitä boikotoimalla Zaran myymälöitä!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin suomalaisia vaatteita, jos olisi rahaa. Kotimainen maksaa. Zarasta en koskaan muistaakseni ole ostanut mitään.

Vierailija
22/34 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpon ja Purran unelmatyöpaikka. Ruoskaa ja turpa umpeen. Potkut heti, jos katsotkin väärällä ilmeellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palvelu huonontunut, ilmiö laajemminkin Hesoissa nähtävissä?Esim. ei tervehditä ensin asiakasta kohteliaasti.

Asiakaspalvelu ei kuulu Zaran konseptiin. Itse työskentelin firmassa yli neljä vuotta ja mikäli asiakkaan kanssa vietti liian kauan aikaa, sai esihenkilöiltä noottia. Zaran koko idea perustuu siihen, että kaikki vaatteet kokoineen oon siististi esillä ja helposti löydettävissä, jolloin asiakas ei tarvitse henkilökunnan apua. Harvoin tämä tosin toimi, kun myymälä oli usein liian vähäisen henkilökunnan takia aivan kaaoksessa ja tuotteita ympäriämpäri liikettä.

Enpä tiennytkään. Siististi? Ei todellakaan! Yleensä siellä on kaikki epäloogisesti hujan hajan rekeissä, mitään ei löydä mistään, pelkkiä yksittäisiä minijämäkokoja sikin sokin.

Vierailija
24/34 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijänä menisin konetuliaseen kanssa korjaamaan tilanteen eli johtajien pakeille 😆😜

Vierailija
25/34 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin ostin T-paidan joka on tehty Suomessa. Pieni firma. Maksoi 50 e ja olen pienituloinen. Aiemmin olen ostanut sieltä myös vaatteita. Hyvälaatuisia.

Älä vain kerro mikä on firman nimi

Vierailija
26/34 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen valtiotakin johdetaan pelolla. Ei mitään uutta.

Pelolla ja huutamalla.

Vierailija
27/34 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi laittaa epäilyttävään valoon tästä asiasta vain yksi yritys, kun muitakin löytyy pilvin pimein?

Vierailija
28/34 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa antaa pelollajohtamiselle valtaa!

Onko muuten se Zara Zieppi tuon ketjun pääomistaja?

Vierailija
29/34 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palvelu huonontunut, ilmiö laajemminkin Hesoissa nähtävissä?Esim. ei tervehditä ensin asiakasta kohteliaasti.

Montako Hesaa Suomessa on? Ja montako Zaraa niissä on?

Hes-oi-ssa on monikko.

Hesassa on yksi Zara.

Vierailija
30/34 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Zarassa töissä Aleksilla, kun myymälä avattiin ensimmäistä kertaa suomessa, reilu 20v sitten. Meno oli jo silloin ihan samanlaista. Työvuoro päättyi 20:30, mutta kotiin pääsi 22 maissa kun myymälä piti laittaa kuntoon, eli vaatteet henkareihin kokojärjestykseen, 5 cm välein, viikatut vaatteet A4 kokoisiksi, jne. Huudettiin, peloteltiin, väsytettiin ihmiset hermoromahduksen partaalle. Surullista että ei tilanne ole muuttunut...

Vierailija
31/34 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä kapitalismin lieveilmiöitä, yksiä lukuisista. Pitää polkea työehtoja ja myydä halvalla jotta kilpailussa pärjää. Kilpailun voisi virittää perustumaan pysyvästi toisenlaisille arvoille, mutta markkinataloudessa omistajatahojen voitot on kuitenkin viime kädessä yleensä tärkeimpiä. Toisaalta voidaan kysyä, mikä olisi parempi systeemi, kuin tämä nykyinen kapitalismi.

Vierailija
32/34 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelu ei kuulu Zaran konseptiin. Itse työskentelin firmassa yli neljä vuotta ja mikäli asiakkaan kanssa vietti liian kauan aikaa, sai esihenkilöiltä noottia. Zaran koko idea perustuu siihen, että kaikki vaatteet kokoineen oon siististi esillä ja helposti löydettävissä, jolloin asiakas ei tarvitse henkilökunnan apua. Harvoin tämä tosin toimi, kun myymälä oli usein liian vähäisen henkilökunnan takia aivan kaaoksessa ja tuotteita ympäriämpäri liikettä.

Ihmettelin puolivälissä viestiäsi jo, mutta loppu, ah. Kun kävin Zarassa ulkomailla lomamatkoilla ekoja kertoja, olin täysin hämmentynyt. Mitä olivat nämä avarat, siistit liikkeet? Olin tottunut Suomessa, että Zara on ahdas ja sotkuinen paikka, jossa pöydät ja rekit pursuavat sinne tänne heiteltyjä, myyssättyjä vaatteita.

Vuosikausiin en kyllä ole käynyt, että ei tarvitse laittaa näiden uutisten takia boikottiin.

Vierailija
33/34 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo laittaa tuo halppispuljuketju boikottiin, kun ei ole koskaan tullut ostettua sieltä mitään.

Vierailija
34/34 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan ihmisiä, jotka rohkeasti puhuvat epäkohdista.