Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko, kun taksit olivat fiksuja, turvallisia ja luotettavia suomalaisia miehiä?

Vierailija
18.12.2023 |

Nykyisin sellaiseen törmää todella harvoin.

Uskalsin nuorenakin mennä yksin taksilla. Nyt olen keski-ikäinen eli siitä on jo aikaa. Nyt vältän.

Menin kesällä kerran Helsingissä, kun oli pakko, ja silloin onneksi osui vanhan polven suomalainen. Olen kiitollinen siitä.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on ollut pervoja taksikuskeja. Koskaan et ole turvassa persutaksikuskin jorinoilta ja ahdisteluilta. Se jos mikä on varmaa.

Vierailija
42/56 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ekat muistikuvat on kylläkin naistaksikuskista, 90-luvulta. Meidän kylällä oli vain yksi taksiyrittäjä ja hän oli nainen. Oli oikein kiva tyyppi ja oli käsittääkseni ajanut taksia jo pitkältä 80-luvulta saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä luotettavan suomalaisen taksifirman appia, kun tilaat taksin, niin ei tarvi pelätä. Tolpalta voit myös itse valita kenen kyytiin hyppäät.

Kamelikuskit alkaa kyllä repimään omaan taksiin, jos valitset jonkun mieleisen jonon keskeltä.

Vierailija
44/56 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen kekkoslovakiaa te yhtäkkiä haluatte kaikenmaailman holhouksella ja säännöillä! Vapaat markkinat toimii ja silleen. Jokainen olkoot ihan itse vastuussa jos tulee ongelmia! 

Vierailija
45/56 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa tulla leimatuksi rasistiksi, kannattaa kovaan ääneen kailottaa, että haluaa taksikuljettajakseen ruotsinkielentaitoisen naisen.

Ei minua haittaa, olen sellainen itsekin.

Vierailija
46/56 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama minkä näköinen tyyppi sitä ajaa, kunhan osaa käyttäytyä ja tuntee reitit. Ulkomaalaiset eivät monesti edes ymmärrä suomenkielisiä kadunnimiä. Täytyy vahtia, että naputtelivat varmasti oikean osoitteen. 

Vierailija
47/56 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu

Vierailija
48/56 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, kun olen ulkomaalaistaustaisen kyydissä ollut niin olen saanut asiallisen taksikyydin.

Vierailija
49/56 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Samoin kuin politiikassakin oli fiksuja, luotettavia miehiä. Nykyään tuntuu olevan epäluotettavia miehiä ja sus siunakkoon; epäluotettavia naisia ihan hallitusta myöten. Kyllä ennen oli paremmin.

Vierailija
50/56 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain Kela-takseja. Toistaiseksi ollut asiallista, joskin välillä vähän laiskempaa porukkaa, osa ei nouse auton penkiltä ollenkaan. 

Mutta näkyy näissäkin Bernerin läskiksi mennyt uudistus. Miksi toimivaa systeemiä piti mennä pilaamaan?

Vierailija
51/56 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama minkä näköinen tyyppi sitä ajaa, kunhan osaa käyttäytyä ja tuntee reitit. Ulkomaalaiset eivät monesti edes ymmärrä suomenkielisiä kadunnimiä. Täytyy vahtia, että naputtelivat varmasti oikean osoitteen. 

Rehbinderintie on haastava ihan suomalaisellekin, kun asiakas on muutaman promillen kännissä...

Vierailija
52/56 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon kysymykseen, muistan. Onneksi täällä meillä tuolla taksikopilla on pitkälti samat naamat kuin kymmenen vuotta sitten kun minäkin siellä aikaani kulutin ajojen välissä. Muutama on jäänyt eläkkeelle ja tullut uudet tilalle.

Vierailija
53/56 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosien takaa......

Minulla on ikäviä kokemuksia suomalaisista taksikuskeista, jopa useammasta. Useimmiten se oli lähinnä törkeää suunsoittoa, 3-4 kertaa sitten jo todella törkeää käyttäytymistä.

Vierailija
54/56 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ehkä mutta fisusta en tiedä. Typerimmät ja sovinistisimmat mielipiteet olen kuullut taksikuskilta. Ja ne on sanottu ihan pyytämättä kun kuski on halunnut "jutustella". Siinä on sitten haukuttu poliitikot, päättäjät, liikennesuunnittelu ja muut autoilijat sekä pyöräilijät ja jalankulkijat tasapuolisesti.

Vierailija
55/56 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Enää en uskaltaisi käyttää taksia. En nyt niin kovasti luottanut niihin silloinkaan mutta on osunut kohdalle vain asiallisia suomalaiskuskeja.

Vierailija
56/56 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)