Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko hiljainen ihminen saada potkut työpaikasta koska "ei sopeudu työyhteisöön"?

Vierailija
17.12.2023 |

Ei siis osaa keskustella työkavereidensa kanssa luontevasti. Mutta on silti ystävällinen.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

enemmän se vaara lienee näillä tyhjänhölöttäjillä, jotka unohtaa tehdä työnsä siinä sivussa.

Sosiaaliset suhteet ratkaisevat uskomattoman paljon, valitettavasti.

Mikä saa sinut uskomaan, että hiljaisella ei olisi sosiaalisia suhteita?

Olen hiljainen, mutta onneksi hyvää pataa esimiesten kanssa. Paljon on meillä hiljaisia lähtenyt yt-neuvotteluissa, kun eivät ole kuuluneet sisäpiiriin. Työnantajalle helpompi irtisanoa kuin ystäviään.

Vierailija
22/41 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin nuorena reputtaa työharjoittelun hoitoalalla, mutta onneksi opettaja oli jämäkkä ja sanoi arviointikeskustelussa että sen takia ei ketään hylätä että on hiljainen kahvipöydässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin voi. Se on jopa todennäköistä. Keksivät tietysti jonkun raskaamman vian jonka perusteella sitten kenkää tulee. Oikea syy on se "naama ei miellytä".

Vierailija
24/41 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä. Jos työ on asiakaspalvelua ja pitää olla luonteva ja osata keskustella niin ei taida hiljainen olla sopiva. Samoin joku nuorten tai kehitysvammaisten ohjaaja ym. Se työ kun on sitä vuorovaikutusta. 

Vierailija
25/41 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on aika vinkeä käsitys työelämästä. Tottakai isojen yt-neuvotteluiden kohdalla voi pörssiyhtiössä sitten pomo arpoa kahden välillä sen perusteella, kumpi on ryhmähenkeä kohottavampi. Silti kyllä peruslähtökohtana mietitään aina työstä selviytymistä. Toki, osa työstä selviytymistä on ihan sitä, että osaa olla osa tiimiä.

Mitä tulee pienyrityksiin, niin ei yrittäjällä ole varaa potkia hyvää työntekijää sen takia, ettei käy baarissa omistajan kanssa. Mitä tässä esimerkiksi palvelualan pienfirmoja olen seurannut, niin suurin ongelma on saikuttajat ja työtehtäviä laiminlyövät. Pitäisi tehdä sitä tai tätä, niin aina unohtuu tai selkä on kipeä tai mitä milloinkin. Sitten tulee viestiä, että "on vähän flunssaa, jään VAROIKSI kotiin". Samat tyypit aina saikulla. En voi ymmärtää, miten perusterve, nuorehko ihminen voi olla jatkuvasti sairaslomalla. Sitten on toisessa ääripäässä nämä, jotka ovat kerran tai kaksi vuodessa. Joskus voi mennä vuosi ilman saikkuja. Erityisesti ilmiö näkyy perjantai-illoissa. Ne on oikein ykkössaikutusten ajankohtia kuten lauantain aamuvuorot. Miksi? Koska perjantaista ei saa niin paljoa lisiä ja viikonloppuhan siinä menee pilalle. Sitten tyyppi on vaikka pe-la saikulla, "uhrautuu" sunnuntaiksi töihin, mutta tottakai taas maanantaina pitää jäädä kotiin, kun "oli virhe tulla sunnuntaiksi kotiin". Tämmöinen ihminen kuormittaa työyhteisöä taloudellisen rasituksen lisäksi muutenkin. Muiden pitää aina venyä paikkaamaan ex tempore. Pomot/yrittäjät joutuu jättämään yhteisen ajan perheen kanssa väliin, koska joku on sopivasti perjantaina iltavuorosta kipeänä.

Vierailija
26/41 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hiljainen ihminen enkä ole saanut kertaakaan potkuja. Päinvastoin olen saanut kiitosta hyvin tehdystä työstä.

Vierailija
27/41 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työstä. Jos työ on asiakaspalvelua ja pitää olla luonteva ja osata keskustella niin ei taida hiljainen olla sopiva. Samoin joku nuorten tai kehitysvammaisten ohjaaja ym. Se työ kun on sitä vuorovaikutusta. 

ei asiakaspalvelijan tarvi osata keskustella... XD

Vierailija
28/41 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työtehtävä ratkaisee paljon.Potkulain tarkoitus on poistaa saikuttajat ja lusmut pois pilaamasta muitten työpäivää ja hiljaisuus ei nyt ole ensimmäinen ominaisuus josta kenkää tulee ellei työtehtävä ole sellainen että vaatii paskanjauhamiskykyä.

Vierailija
29/41 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi vuoro juuri tuollainen. Pistivät yhden uuden työkaverin pihalle kertomalla pomolle kuinka epäpätevä tapaus kyseessä. Kyseinen vuoro omistaa vähän mainetta ja kukaan ei haluaisi tehdä heidän kanssaan töitä. Heillä on myös sisäistä riitaa ihme asioista.

Vierailija
30/41 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on määräaikainen niin sitten sen työsuhdetta vaan ei jatketa ja otetaan tilalle joku suupaltti.

Ja monet suupaltit ovat selän takana paskanjauhajia. 

Vierailija
31/41 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pistänyt merkille että elämässä pärjää parhaiten jos on sosiaalisesti kyvykäs/taitava. Jo pelkkä verkostoituminen tuo työmahdollisuuksia, mahdollista valtaa ja mammonaa. Sillä pääsee pitkälle vaikka itse työntulos olisi sitä itseään, monissa töissä olen tämän huomannut. Harvat duunit sopivat introvertille tai muuten sosiaalisilta kyvyiltään vajavaisille ja ihmisille jotka jollain tavoin poikkeavat muista työkavereista persoonaltaan. Heti ajetaan ulos työstä jos sinusta ei edes pidetä. Ihmiset voivat olla ihan sairaita miten he työyhteisön rakentavat hierarkian varaan.

Vierailija
32/41 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin nuorena reputtaa työharjoittelun hoitoalalla, mutta onneksi opettaja oli jämäkkä ja sanoi arviointikeskustelussa että sen takia ei ketään hylätä että on hiljainen kahvipöydässä. 

Mäkin sain miinuspisteitä päiväkotiharjoittelussa siitä, että en osallistunut kahvipöytäkeskusteluihin riittävästi! Ollaankohan oltu samassa paikassa?

Vierailija
33/41 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten Suomessa oli muotia palkata hölöttäjä töihin. Idiotismia.

Vierailija
34/41 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa työnantajalla on tuollaiseen karsimiseen varaa.

V..u et oot idiootti!  

Vierailija
35/41 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna voi irtisanoa.

Tähän saakka on voinut irtisanoa  koeajalla.

Vierailija
36/41 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan mutta hel vet tiä hänen elämästään voidaan tehdä. Kokemusta on.

Vierailija
37/41 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei asiakaspalvelijan tarvi osata keskustella... XD

Se on totta. En osaa lainkaan puhua ihmisten kanssa normaalisti, mutta asiakaspalvelu luonnistuu täydellisesti. En ole niinkään ujo ja hiljainen, vaan tod.näk. jollain tasolla autisti. Asiakaspalvelu on helppoa, koska se menee tietyllä tavalla skriptin mukaan.

Vierailija
38/41 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu työstä. Itse olen it-alalla, ja olen äärimmäisen hiljainen ja erakkoluonne. Mitä olen yt-kierroksia alalla katsellut, niin vaikka joskus ihmisille valitetaan siitä, kun ei osallistu tiimipäiviin tai saunailtoihin yms, niin yt:issä asia ei ole koskaan vaikuttanut mitenkään kuka irtisanotaan ja ketä ei. Tuloksenteko on ollut lähinnä se kriteeri. Eli jos on kova guru ja tekee hyvää laskutusta, ketään ei tosiasiassa kiinnosta ne tiimihenkilöpinät, se henkilö halutaan pitää talossa.

Vierailija
39/41 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heistä pääsee eroon nykyäänkin. Riittää, että lähityöyhteisö tai henkilön tiimi hyvine tyyppeineen pistää pystyy kunnon hulabaloot oheiskiisaamisineen. Ei työyhteisöä hiljaisuudellaan terrorisoiva kauaa jaksa sitä katsella.

Vierailija
40/41 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan niitä olla muttei näy duuni paikalla. 

Hiljainen voi vaikuttaa myös tahtomattaan työhönsä tympiintyneemmalta kuin muut