Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko työhakemukseen laittaa kuva?

Vierailija
17.12.2023 |

Laitatteko ja miksi?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se on rehellistä.

Vierailija
2/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kasvokuvaa.

Vierailija
4/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Haetko sen minimunan hommiin?

Vierailija
5/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nuori ja nätti niin kannattaa laittaa. Tai jos sulla on ulkomaalaisen tai mustalaisen kuuloinen nimi mutta olet valkolainen niin kannattaa laittaa. 

Vierailija
6/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni nimi on sellainen tavallinen mustalaisnimi, tyyppiä Leif Lindgren (nimi muutettu), mutta hän ei ole romani vaan ihan kantasuomalainen. Haastattelukutsuja alkoi tulla vasta sitten kun hakemuksessa oli kasvokuva vaaleatukkaisesta ja sinisilmäisestä nuoresta. 

Vierailija
7/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakollinen. Itse laittaisin.

Vierailija
8/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nuori ja nätti niin kannattaa laittaa. Tai jos sulla on ulkomaalaisen tai mustalaisen kuuloinen nimi mutta olet valkolainen niin kannattaa laittaa. 

Olen nuori ja nätti mutta en laita. En halua että minua palkataan ulkonäön takia. reilu peli pitää olla.

Vierailija
9/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dicpic

Vierailija
10/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoiset hakemukset menee suoraan ö-mappiin joissa ei ole kuvaa. Tämä kerrottu työnhakukurssilla.

Vierailija
11/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin kurssien vetäjät ja kaikenlaiset rekryhampuusit ovat sitä mieltä, että kuva on pakko olla. Hakijan ulkonäkö kuulemma ei vaikuta muuten kuin positiivisesti. Saa siis susirumakin olla, ja silti kuva on positiivinen säväys.

En usko. Minun ulkomuodollani ei ole töitä löytynyt.

Vierailija
12/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt rekrytointeja ja oma kokemukseni on se, että kuvalla ei sinänsä ole merkitystä, koska työhakemuskuvat ovat yleensä niin siloteltuja, että kukaan ei niissä näytä itseltään. Jos hakemuksia on paljon, voi kuva auttaa rekrytoijaa painamaan hakemuksen mieleensä. Siinä mielessä voi olla epäsuoraa hyötyä.

Haittaa on lähinnä silloin, jos hakija ei erota, mikä kuva sopii ennemmin Tinderiin kuin työhakemukseen.

Vierailija
13/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laittanut. Yhteen laitoin Kiira Korven kuvan, toiseen taas Anu Kantolan. Kuvia riittää. Ja työhakemuksia.

Vierailija
14/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin kurssien vetäjät ja kaikenlaiset rekryhampuusit ovat sitä mieltä, että kuva on pakko olla. Hakijan ulkonäkö kuulemma ei vaikuta muuten kuin positiivisesti. Saa siis susirumakin olla, ja silti kuva on positiivinen säväys.

Hakijan ulkonäkö ei yleensä voi tehdä kielteistä vaikutusta, koska se ei kerro mitään ammattitaidosta. Huonosta ammattitaidosta voi kuitenkin kertoa se, jos laittaa kuvan, joka ei sovi työhakemukseen.

Vierailija
15/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Herutuskuva työhakemuksessa ei olen positiivinen säväys.

Vierailija
16/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ehdottomasti. Ja oikein kunnon roisi alastonkuva. Jos ei sillä työllisty niin jo on ihme. 

Vierailija
17/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä sektorilla kuuluu asiaan. Siisti kuva tai firmasta riippuen vähän persoonallinen. Ihan vain siksi että tiedetään kuka hakee ja että naama jää vähän mieleen. Ihan perusasioita kanssakäymisessä.

Vierailija
18/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole laittanut, enkä ole ollut päivääkään työtön.

Vierailija
19/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putinin kuva.

Vierailija
20/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putinin kuva.

Kunnon säväys!