Jos aiot juoda jouluna, ei ole meidän joulupöytään mitään asiaa!!
Minä en aio katsoa ryyppääviä jouluvieraita! Meillä vietetään raitis joulu, jouluun ei kuulu alkoholi millään tavalla. Tarpeeksi monta jouluaattoa on tullut nähtyä, joissa vieraat ovat aivan naamat.
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Suomalainen osaa olla juomatta edes jouluna. Surullista. Moni lapsi viettää joulun itkuntuhruisin silmin katsellessaan vanhempien juomista.
Tämä on täysin asiallinen ja hyvä kommentti? Miksi niin monta alapeukutusta? On vanhempia ja vieraita jotka osaavat hillitä juomistaan eikä lapsi sitä huomaa, ja sitten on heitä jotka saavat lapsensa pelkäämään kun alkoholin takia käyttäydytään uhkaavasti tai huudetaan.
Siksi alapeukutin, ettei ole kategorisesti surullista, jos jouluna juodaan. Jos jouluna vedetään kännit, se on tietysti eri asia, mutta on aivan turha syyllistää lasillisen tai pari ottavia vanhempia.
Ei huolta että sinne tultaisiin. Me vietetään joulu ihan oman perheen kesken. Hyvää joulua teillekin!
Jouluun ei mitkään viinit kuulu. Glögi ja munatoti ovat joulujuomia. Kinkun kanssa ehkä jouluolut. Kahvin kylkeen konjakki tai likööri.
Mä pysynkin omassa joulupöydässäni ja juon mitä huvittaa.
Keneltä se on pois, jos joku vetää kännit jouluna? Paremmin ei aikaa ja tilaisuutta ole koko vuotena. Joulu on niin kuollutta aikaa, että ei oikein missään tapahdu mitään eivätkä paikat ole juurikaan auki. Silloin jos koska on aikaa ja mahdollisuus dokata. Onneksi sentään ravintoloissa on väkeä.
Mulla on oma pöytä, enkä juhli Joulua yhtään mitenkään. Amerikkailaisen kaupallisuuden kulutushihhulointia.
Kunpa vielä saisi kunnon sahtia. Jo edesmennyt pappani osasi sitä tehdä.
Meillä juodaan. Tiukkaaviinaa 100 pulloa, puna ja valkoviiniä molempia 36 pulloa, viskiä 10 pulloa, konjakki 5 pulloa, lonkeroa ja siideriä molempia 240 tölkkiä ja olutta 720 tölkkiä. Eiköhän noilla joulupyhät pärjää.
Ap ei saakaan ottaa alkoholia, kun käyttää ilmiselvästi psyykenlääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä juodaan. Tiukkaaviinaa 100 pulloa, puna ja valkoviiniä molempia 36 pulloa, viskiä 10 pulloa, konjakki 5 pulloa, lonkeroa ja siideriä molempia 240 tölkkiä ja olutta 720 tölkkiä. Eiköhän noilla joulupyhät pärjää.
Montako teitä oikein on?
Meillä on jouluna juomana vettä, maitoa ja kotikaljaa. En kuitenkaan ketää käskisi pois jos joku haluaisi lasillisen olutta tai viiniä ottaa. Katsos kun sitä voi juoda lasin tai pari eikä vetää kännejä.
Jätätkö vielä sen kutsun ja osoitteen, niin tietää mihin ei tulla.
Vierailija kirjoitti:
Minä otan lasillisen olutta kinkun kanssa, kuten olen ottanut jo vuosikymmeniä. Mies ottanee lasillisen punaviiniä. Lapsilla ei ole tästä huolimatta minään jouluna ollut itkuntuhruisia silmiä.
Mitä teette lopulle oluelle ja viinille?
Kala- ja mäti -ym alkuruoille valkoviiniä ja kinkun plus laatikoiden kera punaviiniä tai tummaa olutta. Jälkiruoat kahvin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jouluun ei mitkään viinit kuulu. Glögi ja munatoti ovat joulujuomia. Kinkun kanssa ehkä jouluolut. Kahvin kylkeen konjakki tai likööri.
No et sä sitä muiden puolesta päätä kuuluuko heidän jouluruokailuunsa viini. Itse voisi juoda lasillisen valkkaria, mutta en viitsi vain itselleni ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako teitä oikein on?
Minä + eukko ja kaksi aikuista poikaa ja niiden eukot. Niin ja anoppi.
Meillä istuu joulupöydässä vain tuttuja.