Museokortti. Kannattaako hankkia?
Onko siinä jotain rajoituksia (esim. päivien suhteen) miten ja milloin sitä voi käyttää?
Kortin hankkineet, onko paljon tullut käytettyä?
Kommentit (21)
Kyllä. Tulee käytyä eri museoissa ja näyttelyissä mihin ei muuten tulisi mentyä.
On siinä riskinsä. Ehkä museot saa sinut ajattelemaan asioita. Ehkä sivistyt vähän vahingossa. Sitten tunnet olosi ulkopuoliseksi vähän juntimpien seurassa.
Laittaisinko työpaikan kulttuuriedut museokorttiin? 🤔
Elokuvissakin voisi käydä, mutta kun siellä ei ole oikein mitään kiinnostavaa.
Jouluna käytettävää on kertynyt jo n. 250 euroa 🤔
Ei kannata, kuuluu samaan sarjaan leffalippulahjojen kanssa. Et saa vastinetta.
Vierailija kirjoitti:
On siinä riskinsä. Ehkä museot saa sinut ajattelemaan asioita. Ehkä sivistyt vähän vahingossa. Sitten tunnet olosi ulkopuoliseksi vähän juntimpien seurassa.
Ei hätää, olen jo ulkopuolinen, sivistynyt ja ylimielinen 🙂
Kyllä siitä on ollut paljonkin iloa. Olen nyt pari vuotta sen ostanut (kulttuuriedulla). Museoissa käyminen on minulla lisääntynyt, viime vuonna kävin yli 10 kertaa, kun ei tarvitse miettiä mitä se maksaa. Kortti käy myös Heurekaan missä tulee käytyä lasten kanssa.
Olen tykännyt kortista tosi paljon. Kaikissa museoissa se ei tietenkään käy, mutta tosi monissa ihan ympäri Suomen. Tulee poikettua sellaisissakin museoissa, mistä ei välttämättä muuten maksaisi.
Ainoa rajoitus on, että korttia voi käyttää vain kerran päivässä per museo, muuten sillä pääsee aina aukioloaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisinko työpaikan kulttuuriedut museokorttiin? 🤔
Elokuvissakin voisi käydä, mutta kun siellä ei ole oikein mitään kiinnostavaa.
Jouluna käytettävää on kertynyt jo n. 250 euroa 🤔
Laita ilman muuta Museokorttiin. Voit mös ostaa heti perään uuden jakson jos rahaa on kerran paljon käytettävissä. Se uusi jakso siirtää voimassaoloaikaa aina vuodella eteenpäin. Minun korttini on voimassa tällä hetkellä 2025 kevääseen.
Kannattaa hankkia, kun on kortti 'kynnys' käydä erilaisissa museoissa laskee.
Jos ostaa yksittäisen sisäänpääsyn, enemmän miettii että on aikaa kiertää rauhassa/kiinnostaako aihe jne. että saa rahalle 'vastinetta'.
Museokortin kanssa tulee käytyä vähän erilaisemmissakin paikoissa, mistä moni yllättänyt hyvässä mielessä. Samoin jos on vähemmän aikaa, helppo mennä kun voi palata uudestaan jos kierros/osa jää kiireen takia kesken.
Ja sekin hyvä asia, että jos kylässä käy tuttuja (kauempaa) jotka haluavat käydä tietyssä museoissa niin kortilla pääsee mukaan, ilman että pitää joka käynti maksaa erikseen eri tuttujen vierailujen aikana.
Mietin eka että jos ostaisin läheiselle museokortin joululahjaksi.... mutta se systeemi vaan vaikutti niin tyhmältä että se mun hänelle ostama kortti ei sitten olisikaan läheisen virallinen lopullinen museokortti, vaan hänelle sitten vielä erikseen rekisteröitymisen jälkeen lähetetään hienompi virallinen omalla nimellä oleva kortti....niin aikamoista venkslaamista sitte
Vierailija kirjoitti:
Mietin eka että jos ostaisin läheiselle museokortin joululahjaksi.... mutta se systeemi vaan vaikutti niin tyhmältä että se mun hänelle ostama kortti ei sitten olisikaan läheisen virallinen lopullinen museokortti, vaan hänelle sitten vielä erikseen rekisteröitymisen jälkeen lähetetään hienompi virallinen omalla nimellä oleva kortti....niin aikamoista venkslaamista sitte
Sitä kannattaa käyttää sovelluksella, en minä sitä muovikorttia ole käyttänyt.
Kannattaa. Kävin juuri Amos Rexissä, missä oli ylitylsä näyttely. Olisi harmittanut hirveästi, jos olisin maksanut kaksi kymppiä siitä "lystistä". Tykkään kuitenkin kovasti käydä museoissa.
Jos asuu isossa kaupungissa, kortti on varmasti hintansa väärti. Minun kotikaupungissa on vain 3-4 museota joihin kortti käy, eikä tule kovin paljon matkusteltua kotimaassa.
Kyllä kannattaa. Jos meinaat käydä sopimukseen kuuluvissa museoissa väh.3 x vuodessa. Nykyään museoiden pääsymaksut on kallistuneet sen verran että kaikki on kotiinpäin.
Museoihin maksaa sen 15-20e/kerta, tulee jo neljällä museokäynnillä maksettua se 70e. Sen jälkeen ilmaista loppuvuosi.
Museokortti "jatka voimassaoloa":)?
sähköpostiin tulee 2kk ennen kortin voimassaolon loppua "tarjous" 68€ (73/79€) ja muutama päivä aikaa ostaa jatko tuohon hintaan? Museokortti APP puolestaan kertoo hinnaksi 68€ myös kortin umpeutumisen jälkeen, vähän kuulostaa pakkomyynniltä!
Saahan tuota korttia joka vuosi BlackFreerday viikolla tuohon 68€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hätää, olen jo ulkopuolinen, sivistynyt ja ylimielinen 🙂
Samoin, ja sen lisäksi myös juntti. Työnantajan kulttuuriedun käyttäminen voi olla vaikeaa, jos asuu sellaisella paikkakunnalla, jossa on vain elokuvateatteri. Museokortin olen hankkinut, en vielä käyttänyt.
Kannattaa.
Ei ole muuta rajoitusta kuin että joihinkin ihan pieniin museoihin ei kelpaa. Mutta valtaosaan kelpaa ja varsinkin kalleimpiin.
Sen etu on erityisesti siinä, että ei tarvii miettiä että raskiiko mennä, ja että onko nyt tarpeeksi aikaa että ehdin nauttia koko rahan edestä jos nyt menen.
Voi vaan piipahtaa sisään ja jos ei olikaan kiva niin eipä harmita ja sit vaan seuraavaan museoon.
Suosittelen.