Jos aiot juoda jouluna, ei ole meidän joulupöytään mitään asiaa!!
Minä en aio katsoa ryyppääviä jouluvieraita! Meillä vietetään raitis joulu, jouluun ei kuulu alkoholi millään tavalla. Tarpeeksi monta jouluaattoa on tullut nähtyä, joissa vieraat ovat aivan naamat.
Kommentit (140)
Jouluna on aikaa vetää ryyppyputki. Varautuu vaan etukäteen, että on kaapit täynnä viinaa ja tietenkin aamuiksi krapulaan siideriä ja olutta. Kolme tai neljä päivää voi vetää huikkaa kellon ympäri ja lasketella sitten pari kolme päivää, niin viikon päästä on joulusta päästy melkein huomaamatta.
No voi hitsi. Varasin jo kyydit ja kaikki.
Selvin päin meinattiin tämäkin joulu mennä, mutta pysytään kotona. Tämän ja kaikkien muiden perheeseensä liittyvien paskapostien perusteella APn joulupöytä on kaukana miellyttävästä.
Alkoholi on kuulunut mun jouluun siitä asti, kun täytin 18v.
Humalassa en ole ollut jouluna. Tulee liikaa syötyä, että pystyisi vielä juomaan niin paljon.
Vaan minäpäs juonkin maitoni kotona ! Tai ehkäpä keitän kaurapuuroni joulun kunniaksi oikein maitoon. Sitten juon vain vettä.
Vierailija kirjoitti:
Ai, sinä olet SELLAINEN. Olet viettänyt jouluja alkoholistien kanssa.
En ole ap. En ole viettänyt jouluja alkoholistien kanssa, mutta silti ei ole ikinä tarvinnut jouluna juoda enkä ole halunnutkaan. Mua ei kiinnosta jouluna mikään juopottelu enkä viettäisi joulua päihtyneiden ihmisten kanssa. Joulu on lepoa kaikesta ja siksi en jouluna käytä aikaa ruoanlaittoon enkä tee mitään työläitä joulusiivouksia. Enkä myöskään järjestä mitään jouluohjelmaa.
Raitis joulu mutta sitten heti muina päivinä voikin heittää persukset olalle. Jos joku on alkkis, se yksi raitis joulu ei merkitse mitään.
Noin kärttyisellä muijalla on tarjolla pahaa ruokaa eikä ukkokaan saa seksiä.
Ulkonäkökään ei luultavasati hivele silmää.
Minä oon kotona joulun ja kännätään mieheni kanssa kaikki kolme päivää. Se on kivaa 🤗🤗
Voisiko ap vielä vähän isommilla kirjaimilla ilmaista, että hänellä on alkoholiongelma?
Ja talon emäntä on ruma kuin p**kele ja luonne niin kuin ikävillä ihmisillä yleensä on.
Jouluna juhlitaan Jeesukseen syntymää.
Viinit ja oluet ovat oivia makupareja jouluruoille. Mitä te raivoraittiit juotte joulupöydässä?
Kysymystä en ole tarkoittanut provosoivaksi. Itse koen, että esim. vesi latistaa ruoan makua. Se on janojuoma ja ruokien välissä hörpättävä juoma. Vichyn suolaisuus istuu mielestäni vain kalan kanssa. Kotikalja menettelee kinkun kanssa, mutta ei se hyvää ole. Maitoa ei ole meillä juoneet kuin lapset pienenä. Limsaa? En juo niitä muulloin kuin hampurilaispaikoissa.
Oli eräs joulu, aaton aatto, vuosia sitten. Olimme miehen kanssa vanhempieni luona ja odottelimme että on isäni tulee kotiin, jotta voimme kertoa molemmille vanhemmilleni yhtä aikaa tulevasta on lapsestamme. Noh, plörinäksi meni, äitini oli siihen mennessä jo täysin ympäripäissään eikä tajunnut mitä yritimme kertoa. Sammalsi lopulta onnittelut ja klähmi kaljanhajuiset halaukset. Yök.
Seuraavana päivänä oli vuorossa jo perinteeksi muodostunut hautausmaareissu vanhan viinan hajuista äitiäni häveten.
Sen jälkeen ei ole sinne tullut mentyä joulua viettämään.
Kotona meillä on alkotonta, koska lapset, mutta vähääkös äitini välittää vaan käy kaljaa kiskomassa asuntoautossaan mukamas salaa. Voijumalauta. Ei voi edes viikonloppua olla ilman rakastaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Suomalainen osaa olla juomatta edes jouluna. Surullista. Moni lapsi viettää joulun itkuntuhruisin silmin katsellessaan vanhempien juomista.
Tämä on täysin asiallinen ja hyvä kommentti? Miksi niin monta alapeukutusta? On vanhempia ja vieraita jotka osaavat hillitä juomistaan eikä lapsi sitä huomaa, ja sitten on heitä jotka saavat lapsensa pelkäämään kun alkoholin takia käyttäydytään uhkaavasti tai huudetaan.
En ole koskaan ryypännyt jouluna, enkä muulloinkaan.
Mutta jouluna otan lasilliset glögiä päivällä, valko- ja punaviiniä ruuan kanssa ja jopa tilkan likööriä iltakahvilla.
Näin on tehty vuosikymmeniä ilman että lapset tai lastenlapset ovat traumatisoituneet tai alkoholisoituneet
Kuka pösilö edes jouluna menisi toisen kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Eikö Suomalainen osaa olla juomatta edes jouluna. Surullista. Moni lapsi viettää joulun itkuntuhruisin silmin katsellessaan vanhempien juomista.
Juopot alapeukuttamassa.
Minua ei körttijoulu kiinnosta. Vaihtoehtosi ovat sarjaa on/off.