Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto pienempään asuntoon

Vierailija
17.12.2023 |

Olisko mahdollista että itse nukkuisin lasitetulla parvekkeella vuoden ympäri? Kireimmillä pakkasilla tai pahalla myrskysäällä kai vois sit nukkua sohvalla.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on mahdollista, kun pistät onnistumaan. Yllä on jo vinkkejä. 

Mulla ei ole ikinä ollut lasitettua parveketta, en hahmota miten kylmä/kuuma siellä on. Mutta toi melu on jo hyvä huomio. 

Vierailija
22/45 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin jutun tai katoin videon, jossa perheen poika nukkui parvekkeella teltassa vuoden ympäri. 

Hänellä oli kuitenkin mahdollisuus nukkua myös sisällä. Ap, mikset voi nukkua sohvalla ympäri vuoden? Jos rahaa niin osta vaikka sellainen rautasohva, johon käy tavallinen patja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu kyllä. Jotkut asuvat ympäri vuoden esim. Metsässä tai jossain paperinkeräyslaatikossa.

Pahvi on erinomainen eriste. Huomasin yksi päivä kun vein pahveja ja jouduin tunkemaan sinne tuomani pahvit että laatikossa oli sisällä lämmin huolimatta pakkas säästä.

Vierailija
24/45 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja lapsella on kaksio. Neliöitä on riittävästi mutta niin hölmö pohjaratkaisu etten oikein saa laitettua väliseinää tmv olkkariin. Nyt nukutaan samassa huoneessa toistaiseksi. T. Toinen 

Vierailija
25/45 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teltta, makuupussi ja korvatulpat. 

Vierailija
26/45 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa ihan toimivalta ratkaisulta.

Vierailija
27/45 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ja lapsella on kaksio. Neliöitä on riittävästi mutta niin hölmö pohjaratkaisu etten oikein saa laitettua väliseinää tmv olkkariin. Nyt nukutaan samassa huoneessa toistaiseksi. T. Toinen 

Mulla on teini-ikäiset tyttö ja poika, ne tarvii omat huoneet. 

Vierailija
28/45 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvisko sinne oikeesti telttaa?

Vierailija
29/45 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuku itse keittiössä. Itse nukun siellä patjalla lattialla.

Vierailija
30/45 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämän mä just haluaisin välttää. Haluaisin itselleni kuitenkin oman rauhan, oman nurkan. 

Vierailija
31/45 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sitä mennään takapakkia suomalaisessa yhteiskunnassa.  Seuraavaksi varmaan pitää maakuoppaa kaivaa missä ihmiset asuu.  Ja miksei rahat riitä: no ei riitä kun paljon tulijoita ja omatkin asiantuntijat tarvitsevat enempi liksaa.  Ne on ne elinkustannukset nääs. 

Vierailija
32/45 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämän mä just haluaisin välttää. Haluaisin itselleni kuitenkin oman rauhan, oman nurkan. 

Pitää olla tyytyväinen, että on katto pään päällä eikä joudu asumaan ulkona. Itselläni on tavoite, että saan eläkkeellä ollessani sen verran tilaa, että saan sängyn. Köyhän elämä on tällaista.

Vierailija
33/45 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se tuo mukavasti lisäsuojaa. 

Vierailija
34/45 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Meillä on sänky. Vuosia nukuttu lasitetulla parvekkeella, vaikka sisälläkin olisi tilaa.

Välillä oli kilpailu kuka saa nukkua siellä.

Makuupussia ei ole tarvinnut ottaa käyttöön. Sellainenkin löytyy. 

paloaseman ääniinkin tottuu. Ambulanssit ja paloautot lähtevät vähän väliä vilkut päällä ja sitten laittavat pillit päälle, ei haittaa. Ei ole käytetty korvatulppia. 

Uni on parempaa kuin sisällä. 

Vierailija
35/45 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin jutun tai katoin videon, jossa perheen poika nukkui parvekkeella teltassa vuoden ympäri. 

Taisi olla tämä juttu+ 

https://yle.fi/a/3-11719271

Huoli-ilmoitus ja huostaanotto?

36/45 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voisi nukkua siinä sohvalla koko ajan?

Tosin jo vähän lämpöisemmillä säillä, +10 astetta jne., lasitetulla parvekkeella nukkuminen voisi olla ihan miellyttävää, jos olisi kunnollinen patja, lämmin peitto ja ehkä päivänvarjo suojana valolta. Voisi olla kivan raikas ja viileä ympäristö.

Vierailija
37/45 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapset yöllä sinne kettiöön tarvitsee tulla? Ottaa vaan vesilasin yöpöydälle. Ihanko oleasti aiot viihtyä siellä teltassa muuutenkin kuin vain nukkumassa?

Vierailija
38/45 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ongelma yleistyy kyllä varmasti.

Pk-seudun kaupungin asunnoista tulee entistä enemmän pulaa kun viimeisen kuukauden aikana tullut yli 1200 uutta tarvitsijaa. Tai ehkäpä heille annetaan isommat asunnot, kun vuokran suuruudesta ei tarvitse välittää?

Vierailija
39/45 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi saunallinen asunto? Otat lauteet pois ja teet siitä huoneen itsellesi? 

Vierailija
40/45 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei sinne parvekkeelle voi kyhätä lämpöeristettyä suojaa? Aloitus lienee vitsi mutta kumminkin.

Ei ole vitsi. Kerta kaikkiaan mulla ei ole varaa asuntoon, jossa olis kaikille oma makuuhuone. 

Anteeksi mitä?!? Me olemme hyvätuloinen perhe. Molemmat vanhemmat käymme töissä. Meillä viisi ihmistä asuu 75 m2 kolmiossa. Meillä on tosi nätti koti. Varaa olisi isompaankin asuntoon, mutta emme ole halunneet vetää talouttamme ääriä myöden. Miksi ihmeessä jokaiselle pitäisi olla oma makuuhuone? Meillä on kaksi makuuhuonetta ja hyvin mahdumme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän