Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä sodassa pelottaa?

Vierailija
17.12.2023 |

Kuvitellaan "kauhuskenaario" että sota tulisi maahamme. Mitä sitten? Mikä siinä pelottaa, ihmisten kuolemat, maanpako, kylmyys, itkeminen vai kodin ja perustansa menettäminen? Koska itse en nyt ihan ymmärrä ja olen vähän pihalla näistä ihmisistä jotka panikoi, eikö me armeija sen vuoksi käyty? 

Kommentit (145)

Vierailija
121/145 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla sinun unelma elää nälissään ,janoisena, paleltuneena.Nukkua mihin uskaltaa päänsä laittaa. Sairaana ilman lääkkeitä, raaja pommituksessa irtaantunut ja verevuoto, ei kukaan voi auttaa..

Ja oman kodin on pask***nut joku hullu hunnilauma, varastaneet ja tuhonneet omaisuutesi. Lapsiasi ehkä kidutettu silmiesi edessä.

Joku naispuolinen sukulaisesi on raiskattu, joku sukulaislapsi viety väkisin vieraaseen maahan, osa läheisistä, ystävistä ja sukulaisista lähtenyt maanpakoon. Listaa voisi jatkaa! 

Vierailija
122/145 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa niin perkeleesti,ne varastaa kuitenkin minun mikroaaltouunin ja kahvinkeittimen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman USA:n aseapu rys sät olisi jyrätty operaatio barbarossassa.

Jos ja jos:D Ilman Stalinin armollisuutta Suomi olisi jyrätty talvisodassa.

Kuinka suuret tappiot sitä ennen piippalakit kärsivätkään.

Stalin vielä tapatti v. 1937 - 38 armeijan johdon. Komentajat saivat kuulan kalloonsa. Neuvostoliiton marsalkoista hengissä säilyi hengissä vain kaksi, Zhukov ja Voroshilov. 

Vierailija
124/145 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sota on ihmisyyden loppu, katastrofi. Ydinsota on ihmiskunnan loppu. Rauha on poikkeustila, joka on taannut hyvinvoinnin ja yhteiskunnallisen kehityksen viimeiset 80 vuotta. Siitä kannattaisi pitää kiinni.

Vierailija
125/145 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla kovin tietoinen mitä siviileille sodassa tehdään, sun läheisille rakkaimmille tyypeille sun nenän edessä. Ei se kuolema siinä eniten pelota. 

Vierailija
126/145 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
127/145 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat sitkeätä kansaa. Kaikkea eivät muut meistä tiedä. 

Vierailija
128/145 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa niin perkeleesti,ne varastaa kuitenkin minun mikroaaltouunin ja kahvinkeittimen.

Olisko vinkkejä, miten vessanpöntön voi kiinnittää panssarivaunun kylkeen niin, ettei se vahingoitu? Pelottaa jos se on säpäleinä ennenkuin postitan sen kotio. Mikä olisi hyvä pesukone?

Vierailija
129/145 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko vinkkejä, miten vessanpöntön voi kiinnittää panssarivaunun kylkeen niin, ettei se vahingoitu? Pelottaa jos se on säpäleinä ennenkuin postitan sen kotio. Mikä olisi hyvä pesukone?

ihan niinkuin eräässä videossa aimmin olikin, pytty sinne tankin lattialle niin voi samalla turvallisesti poistumatta purkista  hoitaa isommatkin asiat. Pesukonetta et saa pitää itse, ne ottaa sulta sen pois ja laittaa sirun siitä Heli Kopteriin, jolla saa aikan mukavan ravistuksen.

Vierailija
130/145 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa. Mitä sitten jos raaja lähtee irti? Itse ainakin kiihottuisin! Säteily, bioaseet yms. tuo jännistystä elämäämme, olemme turtuneet liian turvalliseen yhteiskuntaan ja siksi kaikki perinteiset arvot menettäneet arvonsa ja itsekkyys huipussaan

- AP 

Ap on rycca

Trolli ainoastaan. Ei kannata ruokkia. 

Vierailija
131/145 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukraina syö Puten kaluston ja sotilaat. Ei tälle ilmansuunnalle jää kuin Sotkia, Mig-15 hävittäjiä ja  huru-ukkoja. Niitäkin täytyy olla ainakin miljoona ja se on pois Venäjän muilta ilmansuunnilta, joissa lymyilee ne oikeat viholliset.

Vierailija
132/145 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on? Vetikö USA Suomen Natoon, vai työnsikö Venäjä Suomen Natoon?

Vierailija
133/145 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö ap et muka pelkää? Järkyttävä kysymys. Mikä siinä sodassa on mielestäsi toivottavaa? Kaikki normaali menee, kukaan ei ole turvassa.

Vierailija
134/145 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö ap et muka pelkää? Järkyttävä kysymys. Mikä siinä sodassa on mielestäsi toivottavaa? Kaikki normaali menee, kukaan ei ole turvassa.

Tätä kummastellut myös itsekin, miksi se verenvuodatus on nyt niin huippu juttu naapurissa. Jos ne joka maahan hyökkää, johon on uhitellut, niin kyllä pojilla kiirettä pitää. Naiset ja lapset, mummit ja ukot sekä kissat ja koirat pitää vielä mennessä kiduttaa ja ra**kata kaikkien  nähden. Jotenkin pervoa jopa ajatuksen tasolla.. 

Vierailija
135/145 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt kokenut mitä se teki paapalleni joka sai kranaatista jalkaan joka mäti 10 vuotta kun ei suostunut luopumaan siitä; he yllättivät venäläisen komppanian ja pappa oli konokiväärin takana ja ilmeisesti siinä yhteydessä kun niitti ryssiä sai itse kranaatista siitä on tullut ylisukupolvinen helvetti omaan perheeseen. Jos sota syttyy teen kaikkeni että en sinne itse joudu ja pakotettaessa saatan tappaa itseni.

Vierailija
136/145 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä se sota ainakaan sotilaan perspektiivistä kovin kivalta näytä. Sen tietää myös Puolustusvoimat, joka esitteli sotaa tähän tyyliin vuoden 1998 opetusfilmissä Taistelukenttä:

Vierailija
137/145 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo lienee uhkana vain jos hyökkääjänä on tuo itänaapuri. Toisaalta, kuka muukaan olisi niin tyhmä että tänne hyökkäisi.

Vierailija
138/145 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla sinun unelma elää nälissään ,janoisena, paleltuneena.Nukkua mihin uskaltaa päänsä laittaa. Sairaana ilman lääkkeitä, raaja pommituksessa irtaantunut ja verevuoto, ei kukaan voi auttaa..

Ja oman kodin on pask***nut joku hullu hunnilauma, varastaneet ja tuhonneet omaisuutesi. Lapsiasi ehkä kidutettu silmiesi edessä.

Joku naispuolinen sukulaisesi on raiskattu, joku sukulaislapsi viety väkisin vieraaseen maahan, osa läheisistä, ystävistä ja sukulaisista lähtenyt maanpakoon. Listaa voisi jatkaa! 

Kai tajuat että nuo voi tapahtua myös ns. omien toimesta?  Esim. USA:n asevoimissa palveleville naisille omat miespuoliset asetoverit ovat suurempi uhka kuin vihollistoiminta.

Vuosina 1944-1945 ranskalaiset siviilit kokivat kovempia heitä vapauttamaan tulleiden omien joukkojensa ja näiden liittolaisten toimesta, kuin kuunaan saksalaismiehityksen aikana 1940-1944.

Vierailija
139/145 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä muuten mikään pelota paitsi se että sokeri laitetaan kortille ja joutuu juomaan kitkerää kahvia

Vierailija
140/145 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tajuat että nuo voi tapahtua myös ns. omien toimesta?  Esim. USA:n asevoimissa palveleville naisille omat miespuoliset asetoverit ovat suurempi uhka kuin vihollistoiminta.

mutta rysssssät hoitaa senkin ihan, itse toinen toisilleen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä