Mikä siinä sodassa pelottaa?
Kuvitellaan "kauhuskenaario" että sota tulisi maahamme. Mitä sitten? Mikä siinä pelottaa, ihmisten kuolemat, maanpako, kylmyys, itkeminen vai kodin ja perustansa menettäminen? Koska itse en nyt ihan ymmärrä ja olen vähän pihalla näistä ihmisistä jotka panikoi, eikö me armeija sen vuoksi käyty?
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Venäjän sotakaravaani kulkee ja lännen koirat haukkuu:D
Mitä ylpeilemistä on sillä, että aloittaa hyökkäyssodan toista maata kohtaan?
Venäjällä on kova tarve laajeta ja ottaa/varastaa väkisin toisten itsenäisten maiden alueita vaikka omaa lääniä on järjettömästi. Ehkä niitä harmittaa se, että kukaan ei oikein ole kiinnostunut Venäjästä saatikka edes matkailusta sinne, pakolaisetkin käyttävät vain läpikulkumaana. Myös se on käsittämätöntä, että miten Venäjä on kaikista mineraalirikkauksistaan ja valtavista maa- ja metsäalueistaan huolimatta sössinyt kaikki rikkautensa h:n persiiseen ja olikarggien taskuun ja iso osa sivistymätöntä kansaa elää 1900-luvun puolen välin surkeudessa.
Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla sinun unelma elää nälissään ,janoisena, paleltuneena.Nukkua mihin uskaltaa päänsä laittaa. Sairaana ilman lääkkeitä, raaja pommituksessa irtaantunut ja verevuoto, ei kukaan voi auttaa..
Ja oman kodin on pask***nut joku hullu hunnilauma, varastaneet ja tuhonneet omaisuutesi. Lapsiasi ehkä kidutettu silmiesi edessä.
Kannattaa vastustaa kaikkia sotia, myös niitä Euroopan ulkopuolella olevia. Hekin ovat ihmisiä kuten sinä. Mistään ei tule mitään jos joku sota on väärin ja joku taas ok.
Îgor ei yhtään tykkää, että aina vaan heitä ryssssiä haukutaan ja mollataan, nytkin hulluksi hunnilaumaksi. Muttaku Amerikkakin Irakissa vuonna 2003, mikseivät ihmiset jenkkejä samalla lailla hauku ja mollaa. Îgorille tulee paha mieli tällaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman USA:n aseapu rys sät olisi jyrätty operaatio barbarossassa.
Jos ja jos:D Ilman Stalinin armollisuutta Suomi olisi jyrätty talvisodassa.
Kuinka suuret tappiot sitä ennen piippalakit kärsivätkään.
Sitä iänikuista tappioilla hillumista:D Venäjällä ei miestappiota lasketa. Puolustusministeriö on sanonut, että 100 000 miestä on helposti varaa menettää vuodessa kun Venäjä jatkaa Ukrainan valtaamista. Venäjä ei tule koskaan lopettamaan sotaa ja se tulee saavuttamaan kaikki tavoitteensa Ukrainassa.
Miksei ole jo saavuttanut? Milloin se saavuttaminen oikein alkaa? Ja millä keinolla? Milloin ne ihmeaseet ja kokonaiset uudet panssaridivisioonat siirretään kallioluolista rintamalle? Kerro Îgor meille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla sinun unelma elää nälissään ,janoisena, paleltuneena.Nukkua mihin uskaltaa päänsä laittaa. Sairaana ilman lääkkeitä, raaja pommituksessa irtaantunut ja verevuoto, ei kukaan voi auttaa..
Ja oman kodin on pask***nut joku hullu hunnilauma, varastaneet ja tuhonneet omaisuutesi. Lapsiasi ehkä kidutettu silmiesi edessä.
Kannattaa vastustaa kaikkia sotia, myös niitä Euroopan ulkopuolella olevia. Hekin ovat ihmisiä kuten sinä. Mistään ei tule mitään jos joku sota on väärin ja joku taas ok.
Lännen kaksinaismoralisteja ei kiinnosta jenkkien raa,at hyökkäyssodat sen enempää kuin Afrikan raakuudet tai Gazan kansanmurha. Ukraina kiinnostaa vain koska oma perse on tulilinjalla myös ja pullaposki ei voi jatkaa omaa elämää
No sieltähän se Îgor tulikin toistamaan tämän ikuisen ja joka päivä toistettavan whataboutisminsa.
Mieluummin kaksinaismoraali kuin ei ollenkaan moraalia, kuten teillä ryssssillä.
Oletko Îgor huomannut, että kukaan Amerikan ystävä ei koskaan alennu puolustelemaan jenkkien tekoja samalla lapsellisella tavalla "muttaku Venäjäkin bla bla bla".
Vierailija kirjoitti:
Venäjä on sotahullu valtio, siinä olet oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Lännen pelkurit eivät uskalla hypätä saappaat jäiseen mutaan vaan mielummin huutavat netissä Venäjän surkeutta:D Tämän ketjun huutajille tulisi heti paniikki jos joutuisivat 100 kilometriä lähemmäs Venäjän sotilaista.
30 länsimaata ei ole saanut yhtä Venäjää ulos Ukrainasta:D Venäjä näkee lännen heikkona.
Venäjä onnistui saamaan lisää valtioita liittymään Natoon :D
Mieheni joutuu sotatilanteessa lähtemään rintamalle joka tarkoittaa että minä joutuisin itse tekemään asioita mitä tähän asti olen saanut miehen tekemänä ja joutuisin todennäköisesti jättämään kotini kun joudun lähtemään muualle turvaan.
Siihenkin tarvitaan suomalaisilta sietokykyä sodan syttyessä, kun rajan yli juoksee myös tuhansittain ry*$iä liikekannallepanoa karkuun. Iigor siellä joukossa pöksyt ruskeana. Mut, eipä haittaa Vasilit, täällä on turvallista, ei ulotu Suuren Johtajanne karvainen koura enää teihin. Ja Suomessa on sananvapaus. Jos termi on teille vieras, niin se tarkoittaa sitä, että saa sanoa esimerkiksi sanan "sota", joutumatta 15v:ksi vankilaan. Tervetuloa länteen 😊
Kyllä tulee ahdistava tunne kun tietää että vastassa on ihmisiä jotka haluavat vahingoittaa sinua ja tuttujasi. Ja se vihulainen voi olla minkä tahansa mättään takana sinua vaanimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjä on sotahullu valtio, siinä olet oikeassa.
Tämäpä mielenkiintoinen väite. Jenkit ovat hyökänneet pelkästään toisen maailmansodan jälkeen yli 30 itsenäiseen valtioon ja pitävät hallussaan niin yksittäisen maan pommitusennätystä, köyhä kehitysmaa tietysti ja siviilien tuhoamista atomiaseella. Venäjä on vain huolehtinut turvallisuudestaan omilla rajoilla.
Ei Venäjä tai Kiina aloita sotia tuhansien kilometrien päässä kuten jenkit.
Eikös Wagner toimi jossakin Afrikassa ?
Isäni joka oli sodassa, sanoi ; Ei kaveria jätetä tänne ryssiin, vaikka tiesi että hänen elämä oli sammumassa.Siinä kantoivat surkeaa nuorta miestä jonkinlaisilla paareilla talvipakkasessa, kauaa ei tarvinut kantaa kun hän pyysi armonlaukausta.Kivut oli hevetilliset.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni joutuu sotatilanteessa lähtemään rintamalle joka tarkoittaa että minä joutuisin itse tekemään asioita mitä tähän asti olen saanut miehen tekemänä ja joutuisin todennäköisesti jättämään kotini kun joudun lähtemään muualle turvaan.
Jumakeuta kuin avuton olet! Mene Lottakerhoon että opit tekemään asioita.i hävetä haukkua sinua toheloksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri Ukrainan sota on saanut lännen hysteeriseksi? Euroopassa on ollut tuhansia sotia historian aikana, kuka niistä kaikista muistaa kuka hyökkäsi ja kuka ei? Tämä on vain yksi sota muiden joukossa ja Ukraina vain yksi lukemattomista valtioista, jotka on historian saatossa lakkautettu ja liitetty johonkin toiseen valtioon.
Kaikki kansat ovat raakoja, ei vain Venäjä. Se on vain lännen tekopyhää hurskastelua. Ihminen ei ole"sivistynyt"vaan sama alkukantainen tappaja kuin aina ennekin.
Joudun nyt ilmiantamaan koko ketjun mm. yo. rysyläisen tekstien vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rys sää vi tuttaa, kun Suomi liittyi natoon ja tehtiin DCA-sopimus ainoan supervallan eli USA:n kanssa 😁
Suomi tekee paniikissa kynä sauhuten sopimuksia jenkkien kanssa. Jenkit käyttävät Suomen pelkoa hyväkseen ja tulevat tänne aseineen härkkimään." Supervallan" sotilaalliset näytöt perustuvat sodan leikkimiseen Suomessa sekä kehitysmaiden pommituksiin.
Jo Henry Kissinger opetti, että jenkkien ystävänä oleminen on tappavaa ja Ukrainasta näemme sen pitävän paikkansa:)
niinkö tuossa lukee
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009597872.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rys sää vi tuttaa, kun Suomi liittyi natoon ja tehtiin DCA-sopimus ainoan supervallan eli USA:n kanssa 😁
Suomi tekee paniikissa kynä sauhuten sopimuksia jenkkien kanssa. Jenkit käyttävät Suomen pelkoa hyväkseen ja tulevat tänne aseineen härkkimään." Supervallan" sotilaalliset näytöt perustuvat sodan leikkimiseen Suomessa sekä kehitysmaiden pommituksiin.
Jo Henry Kissinger opetti, että jenkkien ystävänä oleminen on tappavaa ja Ukrainasta näemme sen pitävän paikkansa:)
niinkö tuossa lukee
Tuo pyccäntrolli kirjoittaa koko ajan paskaa luullen, että joku häneen uskoo. Ei maksa vaivaa etsiä todisteita hänen valheistaan. Parempi vaan liputtaa poistoon, niin säästyy ajan haaskaukselta.
Ilman kommentointeja, tai edes peukutuksia poistoon vaan suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät Suomalaiset. Eiköhän nämä venäjä trollien kirjoittelu ala loppumaan, kun aletaan joukolla poistamaan noiden sekopää tuherrukset, meitä on enemmän. Kiitos
mä jo luulin että mun täytyy taas yksin tehdä kaikki, koko ketju käyty läpi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niinkö tuossa lukee
Tuo pyccäntrolli kirjoittaa koko ajan paskaa luullen, että joku häneen uskoo. Ei maksa vaivaa etsiä todisteita hänen valheistaan. Parempi vaan liputtaa poist
"Keitä" lienee alapeukuttajat...?
Vierailija kirjoitti:
Jaxu hali
Nälkä, rahattomuus, kylmyys, sähköttömyys, tiedon puuttuminen, valeuutiset, propaganda. Pakolaiset, lääkkeiden loppuminen, ruokapula, globaalin kaupan päättyminen, kauppojen ryöstöt, inflaatio.
Kukaan ei viljele ruokaa sinulle, polttoaineet ja lannoitteet loppu. Tuotiruokaa, elintarvikkeita ei saada pohjan perukoille. Ydinvoimalat, sähkölaitokset, satamat pommitettu.
Mitä noista mainitsemistasi asioista koit intissä? Itse en ainakaan yhtään noista mainitsemistasi. Ja tietenkin se kummasti rauhoittaa mieltä, kun tietää että sieltä pääsee koska vain pois. Sodassa ei kauheasti tuollaista mahdollisuutta tarjota.