Olen aivan järkyttynyt näistä asumistuista
https://aamuset.fi/artikkeli/6188169
Aamulehden esimerkissä on kerrottu miten asumistuen leikkaukset vaikuttavat ihmisiin. Esimerkissä 2500e tienaava Ilona on saanut asumistukea 274eur/kk. Mielestäni on järkyttävää, että töissäkäyvä ihminen ihan ok tuloilla saa yhteiskunnalta asumistukea??? Kuinka syvällä sosialismissa Suomi on ja miten KEHTAATTE valittaa leikkauksista, vaikka esimerkin henkilön tulisi saada pyöreä 0 euroa tukea yhteiskunnalta. Tätäkö on kaikkein heikoimmassa asemassa olevan elämä Suomessa, että maailman mittapuulla RIKAS ihminen saa vielä LISÄÄ rahaa valtiolta?
Tämä on jotain niin oksettavaa, että en tiedä mitä sanoa. Tulen jatkossakin antamaan ääneni leikkausten puolesta.
Kommentit (452)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli huhtikuussa leikataan yleistä asumistukea.
Ja omistusasuntoon ei saa asumistukea enää 1.1.2025
Itse möin jo asuntoni siskolle kun ilmoittivat omistusasujan asumistuen loppuvan ja jäin itse vuokralle. Ennen sain asumistukea vähän alle 100e kuukaudessa ja nyt vuokralla ollessa saan vähän yli 300e.
Kela saa tietää verottajalta asunnon myyntihinnan joten toimeentulotukea et saa kyllä pitkään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin leikataan yritystukia. Niitä maksetaan 100% enemmän kuin asumistukia.
Suurimmat yritystuet jaetaan voittoa tuottaville suuryrityksille, jotka jakavat suuria osinkoja omistajilleen.
Esimerkiksi UPM saavutti vuonna 2016 yli miljardin euron liiketuloksen. Osinkoja se maksoi omistajilleen runsaat puoli miljardia euroa.
Yritystukea se sai 43 miljoonaa euroa.
Ja mammat täällä riitelee kuinka Suomi kaatuu ja joutuu talousahdinkoon koska yh-äiti saa pari sataa euroa asumistukea.
Kyllä on pienet vasemmistolaisen aivot. Katsopa miten paljon UPM maksaa Suomeen veroja ja jos sen 'muutaman satasen' per kuukaisi kerrot vaikka kymmenellä tuhannella niin UPM:n menot ovat pieniä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosi aikaa myydä asunto.
Paitsi jos irtisanotaan ensi joulukuussa.
😂😁😜
hä???? mitä paskaa selität ihan omalla työllä oon maksanu omakotitalon ja asunu siinä.meinaatko et kaikki on yht luusereita ja elelee tuilla``.se jos irtisanotaan ni etsitään uusi työ eikä jäähä elelemään tuilla loppuelämää
Tampereella on 23000 työtöntä, että siitä vaan kilpailemaan.
Kohta tukee paikallinen sopiminen.
Kuka halvemmalla tekee saa paikan.
en ymmärrä edelleekään laittaako siis kaikki omakotitalon asukkaat ensvuonna kämpän myyntii ku siihen ei saa asumistukee????.lopeta nyt jo toi paskan jankuttaminen .minä en kotia myy.et jatka vaa kerrostalo luukus tota jauhamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse möin jo asuntoni siskolle kun ilmoittivat omistusasujan asumistuen loppuvan ja jäin itse vuokralle. Ennen sain asumistukea vähän alle 100e kuukaudessa ja nyt vuokralla ollessa saan vähän yli 300e.
Asumistukea leikataan huhtikuun alussa. Linkki on tässä ketjussa.
Ja Kela saa tietää verottajalta asunnon myyntihinnan eikä toimeentulotukea saa pitkään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Sairas systeemi! Siis valtio maksaa ihmisten omistus asuntoja huh! Ja kaiken päälle ihmetellään miksi massit grande finale..
Eikä maksa! Valtio on voinut maksaa asunnosta koituvia juoksevia kuluja kuten vesimaksut, vastike yms. Lainoja ei valtio ole maksanut tähänkään asti. Jos valtio on maksanut omistusasuntoon vaikka 200€/kk asumistukea niin se summa nousee hurjasti kun perhe muuttaa vuokralle. Vuokrat ovat paljon suurempia kuin vastike, ainakin näin sen pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosi aikaa myydä asunto.
Paitsi jos irtisanotaan ensi joulukuussa.
😂😁😜
hä???? mitä paskaa selität ihan omalla työllä oon maksanu omakotitalon ja asunu siinä.meinaatko et kaikki on yht luusereita ja elelee tuilla``.se jos irtisanotaan ni etsitään uusi työ eikä jäähä elelemään tuilla loppuelämää
Tampereella on 23000 työtöntä, että siitä vaan kilpailemaan.
Kohta tukee paikallinen sopiminen.
Kuka halvemmalla tekee saa paikan.
en ymmärrä edelleekään laittaako siis kaikki omakotitalon asukkaat ensvuonna kämpän myyntii ku siihen ei saa asumistukee????.lopeta nyt jo toi paskan jankuttaminen .minä
Tänä vuonna ei saa sähkötukea eikä verovähennystä sähkölaskuun.
Se päättyi huhtikuussa.
Kiinteistöveroa ollaan nostamassa 40 %
Jos joku jolla on lapsia ja tienaa bruttona vain 2500 saa pari hunttia asumistukea, en näe siinä mitään ongelmaa.
Nyt on oikeisto hallitus eikä saa sähkötukea eikä verovähennystä sähkölaskuun.
Viime talvena oli sdp joka myönsi sähkötukea ja verovähennystä sähkölaskuun huhtikuuun 2023 loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela saa tietää verottajalta asunnon myyntihinnan joten toimeentulotukea et saa kyllä pitkään aikaan.
Voi kuule, se aika voi olla hyvinkin lyhyt. Jos asuu jossain vanhassa tönössä josta saa myydessä vaikka 50k niin se menee perheellä hujauksessa ja sitten valtio pääsee maksamaan paljon isompia summia asumisesta. Tämä päätös oli aivan fiasko, tulee pitkässä juoksussa vaan kalliimmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, se aika voi olla hyvinkin lyhyt. Jos asuu jossain vanhassa tönössä josta saa myydessä vaikka 50k niin se menee perheellä hujauksessa ja sitten valtio pääsee maksamaan paljon isompia summia asumisesta. Tämä päätös oli aivan fiasko, tulee pitkässä juoks
ei maksa onneks kauvaa koht leikataan .mene sinäki töihin ja maksa itse asumisen niinkun normaalit ihmiset tekevät ja lopeta toi perseily.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunnon myyntihinta siskolle oli 20 000e. Minulla oli myös muita menoja joiden hoitamiseen tuo summa meni. 30 000e tuli maksamaan kuolleen isäni omakotitalon purkaminen josta itse maksoin puolet ja sisko puolet. Lisäksi muiden hautajaiskulujen maksuun meni minulta puolet. Lisäksi tietysti verot lähti asunnon myynnistä joten todellakin saan asumistukea.
Asumistukea on saanut vain hakemalla ja voi olla tilanteita, joissa joku on hakenut ja saanut sitä mutta joku toinen vastaavassa tilanteessa on jättänyt hakematta, koska ei ole pitänyt sitä tarpeellisena esim. varallisuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, se aika voi olla hyvinkin lyhyt. Jos asuu jossain vanhassa tönössä josta saa myydessä vaikka 50k niin se menee perheellä hujauksessa ja sitten valtio pääsee maksamaan paljon isompia summia asumisesta. Tämä päätös oli aivan fiasko, tulee pitkässä juoks
Niin, tuo riittää pari vuotta tuo raha.
Vierailija kirjoitti:
Myös rikas voi saada asumistukea jos tulot ovat pienet. Niin sain minäkin "välivuonna" jolloin tulot olivat pienet koska priorisoin vapaa-aikaa. Omistan 3 velatonta asuntoa, joissa yhdessä asun itse. lisäksi yli 100 tE säästöjä. Joten oli tosiaan aika korjata asumistukiperusteita.
Jos kokee, ettei ole moraalisesti oikein saada asumistukea, niin sen voi jättää hakematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunnon myyntihinta siskolle oli 20 000e. Minulla oli myös muita menoja joiden hoitamiseen tuo summa meni. 30 000e tuli maksamaan kuolleen isäni omakotitalon purkaminen josta itse maksoin puolet ja sisko puolet. Lisäksi muiden hautajaiskulujen maksuun meni minulta puolet.
Saat, mutta asumistukea leikataan eli et saa 300 euroa enää vaan vähemmän.
Toimeentulotukeen tulee työvelvoite.
Johtuuko se ap:n järkytys siitä, että ei itse saa asumistukea?
Vierailija kirjoitti:
Hiukan nyt aiheen ohi, mutta onko Suomessa todellakin näin valtavasti yksinhuoltajia? Eikö oletusarvo kuitenkin ole, että lapsilla on kaksi vanhempaa, jolloin myös asumiskulut ovat järkevämmät ja tukien tarve pienempi. Ymmärrän toki, että toinen vanhempi voi kuolla, lähteä toisen matkaan, olla väkivaltainen tai muuten vain täysi törppö, mutta ei kai näitä nyt niin paljoa voi olla.
On. Tai termi on kai yhteishuoltajuus, mutta lapset asuvat pääosin äitinsä luona. Eli käynnössä kohdellaan tukien osalta kuin yksinhuoltajaa. Naiset eroavat nykyään todella helposti. Kuvittelevat elämän olevan jotenkin parempaa ilman sitä miestä. Eivät vaan älyä, että siinä lähtee paljon tuloja ja mahdollisesti perheen autokin samalla. Eikä ne kotityöt siitä vähene juurikaan.
Pitkässä juoksussa tämä osuu ikävästi myös sellaisiin vuokranantajiin jotka lyhennyttävät lainojaan vuokralaisilla. Kun tähän asti ovat maksattaneet lainansa valtion pussista vuokralaisten kautta niin samoja tuottoja ei voi odottaa kun ihmisillä ei ole yksinkertaisesti varaa maksaa. Ylitarjonta asunnoista laskee yleisesti vuokratasoa sellaisilla alueilla jotka eivät ole niin sanotusti trendikkäitä. Oli jotain lentää tuulettimeenkin tässä tapauksessa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei häiritse, jos joku pienituloinen kokopäivätyötä tekevä saa asumistukea saati lapsilisää, jota saa aivan kaikki tuloista riippumatta.
Enemmän ärsyttää nämä elämäntapatyöttömät yms. jotka eivät tee päivääkään töitä tai edes yritä tehdä ja nostavat asumistuet, työttömyystuet ja toimeentulotuet kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Niihin tulisi mielestäni puuttua rankalla kädellä, mutta ei vaan lisää elätettäviä haalitaan oikein ulkomailta asti vaan koko ajan.
Kokopäiväisiä työpaikkoja on reilu 7000 ja työnhakijoita reilu 250 000. Miten meinasit saada 250 000 ihmistä sullottua 7000 työpaikkaan?
Kerro.
Se on ihan sama onko siellä joukossa ne 2000, jotka eivät halua tehdä työtä, koska joka tapauksessa heille EI OLE työpaikkaa.
Jos ihmisillä olisi enemmän rahaa kulutettavaksi, olisi työpaikkoja enemmän. Nyt kaikki raha menee veroihin, ei jää rahaa muuhun kuin asumiseen ja ruokaan.
Myös rikas voi saada asumistukea jos tulot ovat pienet. Niin sain minäkin "välivuonna" jolloin tulot olivat pienet koska priorisoin vapaa-aikaa. Omistan 3 velatonta asuntoa, joissa yhdessä asun itse. lisäksi yli 100 tE säästöjä. Joten oli tosiaan aika korjata asumistukiperusteita.