Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen aivan järkyttynyt näistä asumistuista

Vierailija
17.12.2023 |

https://aamuset.fi/artikkeli/6188169

Aamulehden esimerkissä on kerrottu miten asumistuen leikkaukset vaikuttavat ihmisiin. Esimerkissä 2500e tienaava Ilona on saanut asumistukea 274eur/kk. Mielestäni on järkyttävää, että töissäkäyvä ihminen ihan ok tuloilla saa yhteiskunnalta asumistukea??? Kuinka syvällä sosialismissa Suomi on ja miten KEHTAATTE valittaa leikkauksista, vaikka esimerkin henkilön tulisi saada pyöreä 0 euroa tukea yhteiskunnalta. Tätäkö on kaikkein heikoimmassa asemassa olevan elämä Suomessa, että maailman mittapuulla RIKAS ihminen saa vielä LISÄÄ rahaa valtiolta? 

Tämä on jotain niin oksettavaa, että en tiedä mitä sanoa. Tulen jatkossakin antamaan ääneni leikkausten puolesta.

Kommentit (452)

Vierailija
141/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi aikaa myydä asunto. 

Paitsi jos irtisanotaan ensi joulukuussa. 

😂😁😜

Se on shoppailu loppu nyt.

Ihmisten on pakko säästää rahaa irtisanomisen varalle, kun ansiosidonnaista leikataan eikä saa omistusasuntoon asumistukea enää. 

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä. 

Vierailija
142/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli huhtikuussa leikataan yleistä asumistukea. 

Ja omistusasuntoon ei saa asumistukea enää 1.1.2025

Tarkoittaa esimerkiksi sitä, että jos sairastuu vakavasti ja joutuu pitemmäksi aikaa sairaslomalle, esim. reilun puolen vuoden ajaksi, täytyisi mahdollisesti vuodepotilaana alkaa myydä kotiaan ja puuhata muuttoa. Järkevää? Inhimillistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa esimerkiksi sitä, että jos sairastuu vakavasti ja joutuu pitemmäksi aikaa sairaslomalle, esim. reilun puolen vuoden ajaksi, täytyisi mahdollisesti vuodepotilaana alkaa myydä kotiaan ja puuhata muuttoa. Järkevää? Inhimillistä?

Omistusasuntoon ei saa enää yleistä asumistukea. 

Vain eläkeläiset saa omistusasuntoon asumistukea jatkossa. 

Vierailija
144/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas systeemi! Siis valtio maksaa ihmisten omistus asuntoja huh! Ja kaiken päälle ihmetellään miksi massit grande finale..

Vierailija
145/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tässä yhtälössä mättää. Itsellä bruttotulot 1850 ja asumistuki 42€. Ehkä se on tuo asuinpaikka kunta koska itselläni vuokra on tasan puolet pienempi. 

Onko sulla alaikäisiä lapsia? 

Vierailija
146/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairas systeemi! Siis valtio maksaa ihmisten omistus asuntoja huh! Ja kaiken päälle ihmetellään miksi massit grande finale..

Maksaa eläkeläisille jatkossakin. 

Mutta ei muille. 

Vierailija
147/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin leikataan yritystukia. Niitä maksetaan 100% enemmän kuin asumistukia.

Suurimmat yritystuet jaetaan voittoa tuottaville suuryrityksille, jotka jakavat suuria osinkoja omistajilleen.

https://yle.fi/a/3-10095106

Vierailija
148/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten voi saada. Minulla samat tulit ja 2 lasta ja saan asumistukea 80 e kk. Vuokra 1200 Helsingin kaupungin vuokra asunnossa. Laskurin mukaan ap kuvailema ei voi olla mahdollista. Laskuri on Kelan sivuilla. 

Onpa kallis vuokra. Muuta halvempaan asuntoon.

Vierailija
149/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen muuttavat saa asumistukea ja toimeentulotukea vuokra-asuntoon. 

Mutta jos olet tehnyt 30 vuotta töitä niin et saa asumistukea, jos sut irtisanotaan. 

Vierailija
150/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anni saa palkkaa 2500 euroa ja yhtä paljon asumistukea töissä ollessaan kun minä työttömänä. Minun vuokra on 378 euroa.  Tuollaisten pitä muuttaa halvempaan asuntoon ei voi olla niin että kun tienaa 2500 euroa niin saa tukia. En minä saanut asumistukia kun tienasin 1500 euroa.

Asuitko silloin yksin?

Vierailija
151/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan nyt aiheen ohi, mutta onko Suomessa todellakin näin valtavasti yksinhuoltajia? Eikö oletusarvo kuitenkin ole, että lapsilla on kaksi vanhempaa, jolloin myös asumiskulut ovat järkevämmät ja tukien tarve pienempi. Ymmärrän toki, että toinen vanhempi voi kuolla, lähteä toisen matkaan, olla väkivaltainen tai muuten vain täysi törppö, mutta ei kai näitä nyt niin paljoa voi olla.

Vierailija
152/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistusasuntoon ei saa enää yleistä asumistukea. 

Vain eläkeläiset saa omistusasuntoon asumistukea jatkossa. 

Niin. Tarkotitaa sitä että jos sairauden vuoksi tulot romahtavat, joutuu myymään kotinsa. Ja yleensäkin aina kun tulee joku elämänkriisi, on siitä lisärangaistuksena kodin menettäminen.

Vierailija
153/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulle tulee syöpä niin et saa omistusasuntoon asumistukea. 

Mutta jos asuu vuokralla niin saa. 

Vierailija
154/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taatusti pidä paikkaansa, että 2500e/kk tuloilla saisi asumistukea. Itse olin kaupungilla ulkoalueiden kausityöntekijänä palkkatuella puoli vuotta ja palkka oli 1170e/kk ja asumistukea en saanut enää ollenkaan. Jo tällä hetkellä on enimmäisasumismenot jonka jälkeen et saa enää asumistukea kun vuokra ylittää tuetyn rajan. Täällä se on yhdeltä ihmiseltä 390e/kk vaikka jo pienimmät vuokrat ovat 500e/kk luokkaa. Eli kun tuo 390e/kk raja ylittyy on ihan sama asutko asunnossa jossa on vuokra 500e/kk tai 700e/kk saat ihan saman verran asumistukea ja itse joutuu vain enemmän maksamaan. On ihan naurettavaa miten noita asumistukiasioita lehdissä voidaan vääristellä ha uskotaan ihan ketä vain sinne kirjoittaa...

Vierailija
155/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂😁😜

hä???? mitä paskaa selität ihan omalla työllä oon maksanu omakotitalon ja asunu siinä.meinaatko et kaikki on yht luusereita ja elelee tuilla``.se jos irtisanotaan ni  etsitään uusi työ eikä jäähä elelemään tuilla loppuelämää

Vierailija
156/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tässä yhtälössä mättää. Itsellä bruttotulot 1850 ja asumistuki 42€. Ehkä se on tuo asuinpaikka kunta koska itselläni vuokra on tasan puolet pienempi. 

Onko sulla alaikäisiä lapsia? 

Ei. Vaikka ymmärsin etteivät vaikuta asumistuen määräytymiseen mutta ehkä sittenkin vaikuttavat. 

Vierailija
157/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin leikataan yritystukia. Niitä maksetaan 100% enemmän kuin asumistukia.

Suurimmat yritystuet jaetaan voittoa tuottaville suuryrityksille, jotka jakavat suuria osinkoja omistajilleen.

https://yle.fi/a/3-10095106

Esimerkiksi UPM saavutti vuonna 2016 yli miljardin euron liiketuloksen. Osinkoja se maksoi omistajilleen runsaat puoli miljardia euroa.

Yritystukea se sai 43 miljoonaa euroa.

Ja mammat täällä riitelee kuinka Suomi kaatuu ja joutuu talousahdinkoon koska yh-äiti saa pari sataa euroa asumistukea.

Vierailija
158/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😁😜

hä???? mitä paskaa selität ihan omalla työllä oon maksanu omakotitalon ja asunu siinä.meinaatko et kaikki on yht luusereita ja elelee tuilla``.se jos irtisanotaan ni  etsitään uusi työ eikä jäähä elelemään tuilla loppuelämää

Tampereella on 23000 työtöntä, että siitä vaan kilpailemaan. 

Kohta tukee paikallinen sopiminen. 

Kuka halvemmalla tekee saa paikan. 

Vierailija
159/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse möin jo asuntoni siskolle kun ilmoittivat omistusasujan asumistuen loppuvan ja jäin itse vuokralle. Ennen sain asumistukea vähän alle 100e kuukaudessa ja nyt vuokralla ollessa saan vähän yli 300e.

Vierailija
160/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei häiritse, jos joku pienituloinen kokopäivätyötä tekevä saa asumistukea saati lapsilisää, jota saa aivan kaikki tuloista riippumatta.

Enemmän ärsyttää nämä elämäntapatyöttömät yms. jotka eivät tee päivääkään töitä tai edes yritä tehdä ja nostavat asumistuet, työttömyystuet ja toimeentulotuet kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Niihin tulisi mielestäni puuttua rankalla kädellä, mutta ei vaan lisää elätettäviä haalitaan oikein ulkomailta asti vaan koko ajan. 

Kokopäiväisiä työpaikkoja on reilu 7000 ja työnhakijoita reilu 250 000. Miten meinasit saada 250 000 ihmistä sullottua 7000 työpaikkaan?

Kerro.

Se on ihan sama onko siellä joukossa ne 2000, jotka eivät halua tehdä työtä, koska joka tapauksessa heille EI OLE työpaikkaa.