Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppani viettää joulun lapsensa sekä tämän äidin ja sukulaisten kanssa

Vierailija
16.12.2023 |

Mun on vaikea suhtautua. Tavallaan ymmärrän ja hyväksyn, koska lapsi suht pieni, tavallaan mua loukkaa tämä asetelma.

Kaikki muut eronneet, jotka tunnen, viettää esim. vuorovuosina joulua lasten kanssa, eikä se ex todellakaan silloin ole mukana. Varsinkaan, jos on uusia kumppaneita jollain osapuolella.

Onko kuitenkin tällainen kumppanini harrastama eronneiden vanhempien yhteinen joulu "lapsen takia" yleinen tapa?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitä pitää tapahtua että kumppani viettää jatkossa joulut sinun kanssa? 

Vierailija
2/53 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen lapsi kyseessä ja kauanko erosta kulunut aikaa? Ymmärrän harmituksesi, varmasti itsestäkin olisi outo tilanne. Mutta etenkin jos ero tuore ja pieni lapsi kyseessä, niin ymmärrän miksi toimitaan noin. Lapset ennen kaikkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli exän ja lasten kanssa viime joulu yhteinen. Tänä jouluna ei koska ex päätti haluta mut takaisin. Mun puolesta olkoot nyxänsä kanssa, minä olen lasteni.

Vierailija
4/53 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmilla on hyvät välit keskenään niin ymmärrän. Toisaalta jos ette ole vielä kovin kauaa olleet yhdessä niin sinua ei kutsuta- lapsi ensin.

Vierailija
5/53 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on hyvä isä. Hieno asia, meidän yhteiskunnassa muhii melkoinen pommi näissä huoltoriidoissa ja uusperhehässäköissä mielenterveytensä menettäneissä tulevissa aikuisissa.

Mutta kumppani? Ei kuulosta sinun kumppanilta. Hänestä ei nyt riitä hyväksi isäksi ja hyväksi kumppaniksi ja hän priorisoi hyvin  eli lapsi ensin. Minkäs sille voi.

Vierailija
6/53 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit se on laastarisuhde, jos "liian aikaisin" alettu uuden kanssa olemaan. Itse en mahtunut 3 vuoden seurustelun aikana ollenkaan silloisen kumppanin jouluihin. Ja minulla ei ollut ketään, kenen kanssa joulua viettää. 

Vierailija
7/53 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna viettää lähe sinä pattayalle tai Madagaskarille vietetään uuttavuotta. Anna sen naputella vanhaa patjaansa ihan keskenään.

Vierailija
8/53 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sanottu tuo, että "ei kuulosta sinun kumppanilta". Niinhän se taitaa olla. Arvostan tosi paljon sitä, että hän on hyvä isä ja viettää aikaa lapsensa kanssa ja haluaa tälle mukavan joulun jne. Eihän siinä mitään, mutta miksi se joulu pitää eksän kanssa viettää?

Minä en odota mitään kutsua, mulla on omat lapset ja joulu omassa kodissa heidän kanssa.

Me ollaan kuitenkin tapailtu/seurusteltu jo kolmen joulun verran. Joten mulle tämä on kyllä muiden merkkien joukossa merkki siitä, että meidän suhde ei tule tästä syvenemään ja että hänen eksänsä tulee aina olemaan tärkeämpi kuin minä. Pohdin vaan, riittääkö tällanen mulle.

Vierailija
9/53 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahh, klassikko. JSSAP. Mies on exänsä tossun alla ja tulee olemaankin. Potee syyllisyyttä erosta ja sen vaikutuksesta lapseen, ja ex käyttää tilannetta hyväkseen.

Vierailija
10/53 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tollasesta kuullut. Juokse nainen vielä kun voit. Et haluu laittaa lusikkaasi tohon soppaan. 

Vierailija
11/53 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole tollasesta kuullut. Juokse nainen vielä kun voit. Et haluu laittaa lusikkaasi tohon soppaan. 

Kiitos neuvosta, näin se on varmaan tehtävä vaikka pahalta tuntuu, koska miehestä tykkään tosi paljon. Hän myös tykkää minusta, mutta ei tästä taida mitään oikeaa parisuhdetta koskaan tulla. 😞

Ap

Vierailija
12/53 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se nyt on sen lapsen perhe??? Vai oletko sinä se lapsi jolle tässä joulua järjestetään?

Vierailija
13/53 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en katselisi mokomaa. Antaisin lähtöpassit. Menkööt viettämään sitten arjenkin sinne, kun siellä niin ihanaa on. 

Luulenpa, että vanha suola janottaa ja lapsi on pelkkä tekosyy. 

Vierailija
14/53 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lasten isällä ei oo vielä uutta, mut ollaan oltu joka joulu lasten kanssa mun vanhemmilla eron jälkeenkin. Erottiin kavereina ja molemmat haluu olla joulun lasten kanssa. Eksällä taas ei oikein koskaan ollu ennen mua perhe jouluja kun on alkoholistiperheestä ja ollu monet joulut lastenkodissa. Mulla taas on nykyään myös uus mies ja hänkin tulee jouluks mun vanhemmille 

Vierailija
15/53 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun erosin lapseni isästä, tyttö oli vasta 1,5v. Jouluja ei olla koskaan vietetty eksän kanssa yhdessä sen jälkeen. Ekana jouluna lapsi oli kanssani. Tytön tapaamisaopimuksessa lukee että joka toinen joulu isällä ja joka toinen äidillä. Se on toiminut ihan hyvin ja lapsi osaa jo hyvin suunnitella omia joulurutiineita vuoroin kummankin puolen suvun kanssa. Kuulostaa siltä ettei kumppanisi oli päässyt eksästään yli ja kuvio sopii hänelle. Sen ei tarvitse olla ok sinulle. Itse en katselisi moista.

Vierailija
16/53 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tuollaisessa suhteessa, ja tulin lopulta jätetyksi. Ja hyvä niin. Kärsin valtavasti mm. siitä, että usein tuli perumisia ja äkillisiä suunnitelmien muutoksia lapsen vuoksi, tai pikemminkin lapsen äidin masinoimana. Olin kuitenkin tosi rakastunut, joten en itse pystynyt jättämään miestä. Aluksi ero tuntui hirveältä, mutta pian tajusin miten alisteisessa asemassa olin ollut ja miten tarpeeni sivuutettiin, joten parempi että suhde päättyi ennemmin kuin myöhemmin. Opin, etten enää toiste ryhdy suhteeseen eroisän kanssa.

Vierailija
17/53 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanottu tuo, että "ei kuulosta sinun kumppanilta". Niinhän se taitaa olla. Arvostan tosi paljon sitä, että hän on hyvä isä ja viettää aikaa lapsensa kanssa ja haluaa tälle mukavan joulun jne. Eihän siinä mitään, mutta miksi se joulu pitää eksän kanssa viettää?

Minä en odota mitään kutsua, mulla on omat lapset ja joulu omassa kodissa heidän kanssa.

Me ollaan kuitenkin tapailtu/seurusteltu jo kolmen joulun verran. Joten mulle tämä on kyllä muiden merkkien joukossa merkki siitä, että meidän suhde ei tule tästä syvenemään ja että hänen eksänsä tulee aina olemaan tärkeämpi kuin minä. Pohdin vaan, riittääkö tällanen mulle.

Hänen lapsi on hänelle tärkeämpi kuin sinä, ei eksä

Vierailija
18/53 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni joulu on perhejuhlia ja nimenomaan lasten juhla. Jos eronneella parilla on lapsia niin aivan ihanaa jos sen verran hyvissä väleissä ovat, että pystyvät sen eron jälkeenkin vielä yhdessä viettämään. Lapselle parasta näin!

Itse tunnen yhden tälläisen perheen. 

Vierailija
19/53 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en katselisi mokomaa. Antaisin lähtöpassit. Menkööt viettämään sitten arjenkin sinne, kun siellä niin ihanaa on. 

Luulenpa, että vanha suola janottaa ja lapsi on pelkkä tekosyy. 

En usko että janottaa.

Kukaan ei uskalla olla se "rikollinen" joka rikkoo joulun harmonian poistamalla tai poistattamalla "kun aina on joulut vietetty näin"

Pääsee helpommalla tehdä asiat kuten aina. Ja vetoamalla lapsen parhaaseen mikä tiettyyn pisteeseen saakka on 100% totta.

Ottaisin puheeksi miehen kanssa että miten menee ja miten jatkossa. En tekisi hätiköityjä ratkaisuja.

Vierailija
20/53 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin kumppania.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi