Vieläkö ehtii vihreän kuulan puolittajaksi?
Pari joululahjaa pitäisi vielä hankkia ja pieni lisätienesti ei olisi haitaksi
Kommentit (91)
Ai hitsi, kun rupes tekemään mieli vihreitä kuulia. Joku olisi voinut varoittaa, että ketju sisältää tuotesijoittelua.
SE ON TOISESSA KETJUSSA SE PAIKKA AUKI
Vierailija kirjoitti:
Sinulle neurotyypilliselle ei taida olla huumori tuttu käsite.
Kyllä on, mutta sitä ei kyllä tässä ketjussa ole vielä vastaan tullut.
Sitten tämä vakava ketju ei ole sinulle oikea paikka.
Harkitse vielä. Joskus aiemmin täällä palstalla joku puolittajana työskentelevä valitti sen olevan paskinta hommaa ikinä. En tiedä, olisiko Finlandia-marmeladien puolella helpompaa. Siitä luulos saavan enemmän rahaakin, kun pitää erottaa värit toisistaan.
Vihreiden kuulien tuotekehittelyä voisi hieman jatkaa. Miettikää, kuinka hienoja kuulat olisivat, jos ne puolittamisen lisäksi halkaistaisikin myös toisin päin eli neljään osaan. Hintaakin voisi nostaa, onhan kyseessä monimutkainen käsityötaidonnäyte. Ja työllisyyskin kohenisi, kun kuulanpuolittaiien lisäksi tarvittaisiin kuulanpuolikkaiden puolittajia! Myös kuulanliimausosastolla olisi enemmän töitä. Suomi nousuun!
Mä oon ollut puolittajana ja mulla on vielä se ohje tallella, jos menen vielä uudelleen:
Työohje: Vihreän Kuulan Puolittaminen
1. Työskentely-ympäristön valmistelu:
Puhdista työpiste perusteellisesti.
Varmista, että mikrokalibrointityökalut ja mikromittauslaitteet ovat käytettävissä.
2. Henkilökohtainen suojautuminen:
Käytä suojakäsineitä, silmäsuojainta ja mikropölyn suojainta turvallisuuden varmistamiseksi.
3. Vihreän kuulan tarkastelu:
Mikromittaa jokainen vihreä kuula ennen puolittamista varmistaaksesi tarkan mitan.
Poista näkyvät epäpuhtaudet tai virheet mikrotyökalujen avulla.
4. Puolittamisprosessi:
Aseta vihreä kuula mikrokuljettimeen tarkkuuspidikkeen avulla.
Käytä mikropuolitinta tarkkuusterän kanssa puolittamiseen.
Säädä puolitin tarkasti mikrometrin avulla varmistaaksesi halutun paksuuden.
5. Puolitettujen osien tarkastus:
Käytä mikroskooppia tarkastaaksesi puoliskot yksityiskohtaisesti.
Mittaa mikrometrillä puolitettujen osien paksuudet ja varmista vaadittu tarkkuus.
6. Laadunvarmistus:
Vertaa mikromittauksia laatuvaatimuksiin.
Käytä mikroskooppia virheiden havaitsemiseen ja korjaa ne mikrotyökaluilla tarvittaessa.
7. Pakkaaminen:
Käytä antistaattista pinsettiä puolitettujen vihreiden kuulien käsittelyyn.
Pakkaa mikrometrillä mitatut puoliskot huolellisesti.
8. Dokumentointi:
Kirjaa ylös mikromittaukset ja puolituksen tulokset tarkasti.
Dokumentoi kaikki poikkeamat ja toimenpiteet mikrokalibrointiin liittyen.
9. Raportointi:
Raportoi mikromittauslaitteiden kalibrointitarpeista tai parannusehdotuksista esimiehellesi.
10. Työpisteen siivous:
Puhdista työpiste ja desinfioi käytetyt mikrotyökalut huolellisesti.
Noudata näitä laajennettuja ohjeita varmistaaksesi vihreiden kuulien äärimmäisen tarkan puolittamisen. Mikäli tarvitset lisätietoja tai apua työvälineiden käytössä, ota yhteyttä esimieheesi tai tekniseen tukeen.
Onko kukaan Finlandia-puolittaja ehdottanut, että eri väriset voitaisiin liittää yhteen? Tulisi liittäjä-kollegoillekin vaihtelua työhön.
Vierailija kirjoitti:
Älä tuu puolittamaan niitä, mulla on kauhea homma liittää ne takaisin yhteen.
Älä nyt jaksa niuhottaa niuhottamisen vuoksi.
Siitähän sulle maksetaan. Jos ei työnteko huvita, oven takana on jono kärkkymässä sellaisia, joille hommasi olisi uunelmatyö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, vaatii pitkän työssäoppimisjakson. Jotenki ihmiset nykyään vaan luulee, että hommiin vaan tullaan.
Niinpä. Ei mennä enää käsiä heilutellen kuulatehtaan konttorille kyselemään töitä. Ajat ovat muuttuneet.
Joo näin taitaa olla. Työpaikkailmoituksen perusteella on vaativa tehtävä:
Senior vihreän kuulan puolittajaEtsimme intohimoista ja ammattitaitoista yksilöä vihreiden kuulien puolittajan tehtävään, jossa korostuu tinkimätön tarkkuus ja vaativa käsityötaito. Työssäsi vastaat vihreiden kuulien halkaisusta huolellisesti ja tehokkaasti, varmistaen korkean laadun ja täsmällisyyden jokaisessa vaiheessa.
Odotamme sinulta vankkaa kokemusta käsityötaitojen parissa sekä kykyä työskennellä itsenäisesti haastavissa olosuhteissa. Tehtävään valittava
Se on nykyään muuten Senior Marmalade Cutting Services Managing Consultant
Vierailija kirjoitti:
Vihreiden kuulien tuotekehittelyä voisi hieman jatkaa. Miettikää, kuinka hienoja kuulat olisivat, jos ne puolittamisen lisäksi halkaistaisikin myös toisin päin eli neljään osaan. Hintaakin voisi nostaa, onhan kyseessä monimutkainen käsityötaidonnäyte. Ja työllisyyskin kohenisi, kun kuulanpuolittaiien lisäksi tarvittaisiin kuulanpuolikkaiden puolittajia! Myös kuulanliimausosastolla olisi enemmän töitä. Suomi nousuun!
Mutta eikös tämä ole viety jo astetta pidemmälle, kun joku pilkkoo ne kuulat ihan pieniksi muruiksi vihreät kuulat suklaalevyä varten. Jos halutaan tosissaan työllisyyttä nostaa, pitäisi kehittää tuote, jossa ne pikkumurut on liimattu takaisin palloksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa kyllä se yhteenliimaajan tehtävä myös, mutta siitä ei saa kuulemma niin paljoa palkkaa. Ja kuulemma siellä on huonompi työilmapiiri, kun joitain turhauttaa katsoa vierestä puolittajien työtä ja sitten sen jälkeen liimata heti takaisin yhteen
Olen myös kuullut, että puolittajien ja takaisinliimaajien välillä on jotain skismaa, kun puolittajia ärsyttää se, että takaisinliimaajat kokoavat heti heidän vaivalla puolittamansa kuulat ja sitten taas takaisinliimaajia se, että ne puolittajat aiheuttavat turhaa työtä heille, kun ne kuulat oli alunperin jo niitä pallonmuotoisia.
Tämä on selkeästi työnjohdollinen ongelma.
Jos työntekijä ei saa asianmukaista perehdytystä tehtäväänsä ja sen merkitykseen koko organisaation toiminnan kannalta, seuraa sitten näitä motivaatiovaikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikös tämä ole viety jo astetta pidemmälle, kun joku pilkkoo ne kuulat ihan pieniksi muruiksi vihreät kuulat suklaalevyä varten. Jos halutaan tosissaan työllisyyttä nostaa, pitäisi kehittää tuote, jossa ne pikkumurut on liimattu takaisin palloksi.
Kuulostaa kivan rapsakalta tuo lopputulos - varsinkin, jos on myös vähän suklaajäämiä mukana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, vaatii pitkän työssäoppimisjakson. Jotenki ihmiset nykyään vaan luulee, että hommiin vaan tullaan.
Niinpä. Ei mennä enää käsiä heilutellen kuulatehtaan konttorille kyselemään töitä. Ajat ovat muuttuneet.
Joo näin taitaa olla. Työpaikkailmoituksen perusteella on vaativa tehtävä:
Senior vihreän kuulan puolittajaEtsimme intohimoista ja ammattitaitoista yksilöä vihreiden kuulien puolittajan tehtävään, jossa korostuu tinkimätön tarkkuus ja vaativa käsityötaito. Työssäsi vastaat vihreiden kuulien halkaisusta huolellisesti ja tehokkaasti, varmistaen korkean laadun ja täsmällisyyden jokaisessa vaiheessa.
Odotamme sinulta vankkaa kokemusta käsityötaitojen parissa sekä kykyä työskennellä itsenäise
Hyvä, että kerroit nimikkeen muuttumisesta. Olisikohan liitospuolella vielä vanha Artist-nimike käytössä, kun haluaisin taidealalle?
Onpa teillä hienoja nimikkeitä. Mä aloitin syksyllä ja olen Balls Cutter -nimikkeellä linjastolla kuusi. Englantilaista kaveria naurattaa tämä. En tajua miksi. Hänenä en naureskelisi kenellekään. Varsinkin kun itse liimailee englanninlakritseja.
Vierailija kirjoitti:
Pelle ratsastaa menestystä vanhalla hittiotsikolla,keskari sille älykääpiölle
Tämä ketju painottuu kuula-asioihin. Se toinen käsitteli paljon myös aivan eri alojen toimenkuvia.
Vierailija kirjoitti:
Onpa teillä hienoja nimikkeitä. Mä aloitin syksyllä ja olen Balls Cutter -nimikkeellä linjastolla kuusi. Englantilaista kaveria naurattaa tämä. En tajua miksi. Hänenä en naureskelisi kenellekään. Varsinkin kun itse liimailee englanninlakritseja.
Onnea! Olen kuullut että tuon nimikkeen saavat vain kaikkein intohimoisimmat, joten olet varmasti harjoituttanut taitojasi. Nimikkeitä tosiaan on monia ja siksi tässäkin ketjussa esiintyy monia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelle ratsastaa menestystä vanhalla hittiotsikolla,keskari sille älykääpiölle
Tämä ketju painottuu kuula-asioihin. Se toinen käsitteli paljon myös aivan eri alojen toimenkuvia.
Ja sirkusalasta voi tuo edellinen kommentpija tosiaan perustaa ihan oman ketjun. Tässä keskustellaan kuula-alalle hakeutumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekryprosessi on kyllä pitkä ja monivaiheinen tähän sangen tärkeään toimeen.
Mitä siihen kuuluu? Jännittää et pääsenkö läpi
Hain Finlandia-marmeladien kokoajaksi, mutta en päässyt kun olen värisokea 🔴
No onpa tylsää, mutta kyllähän sinäkin voisit sinne viherä kuula -puolelle hakea, kun eihän se siellä haittaa!
Mutta jos on puna-vihersokea, niin voiko sinnekään hakea?
Voi että! Kuulostaapa kivalle työlle. Mun täytyy laittaa hakemus vetämään. Pitääkö olla kuva mukana?
Sinulle neurotyypilliselle ei taida olla huumori tuttu käsite.
Kyllä on, mutta sitä ei kyllä tässä ketjussa ole vielä vastaan tullut.