Miten saan tämän järkyttävän pallomahan pois:(
Siivooja luuli,että olen raskaana ja olen 52v.
Eikai nyt kukaan tämän ikäinen raskaana ole!
Kommentit (66)
Laihduttamalla. Sun vartalotyyppi on sellainen, että se varastoi rasvan mahaan. Se tulee sinne ensin ,ja lähtee viimeisenä.
Suomalaisten naisten vartalonmalli on useilla sellainen, että tulee se pallomaha.
Miinuskalorit.
Parhaiten saat sen pois keto-dieetillä tai VHH-ruokavaliolla.
Aika nopeastikin saattaa tulla tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hoikat kasvot,kädet,ranteet,nilkat.Alavartalossa jonkun verran ylimääräistä.
Vatsa vainkamala,iso pallo.t.ap
Onko sulla muita oireita, kuten esimerkiksi väsymystä ja hiusten lähtöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hoikat kasvot,kädet,ranteet,nilkat.Alavartalossa jonkun verran ylimääräistä.
Onko sulla muita oireita, kuten esimerkiksi väsymystä ja hiusten lähtöä?
Oikeastaan joo.Olen usein väsynyt,mutta heräänkin jo 4.45 useimmiten.Hiuksiakin lähtee paljon,mutta en tiedä lähteekö enemmän kuin ennen vai näyttääkö vain,koska pitkät hiukset.t.ap
Kun vatsa turpoaa
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mulla on sama! Luulen että se liittyy vaihtareihin ja ikään aika lailla. Kaikki rasva menee nykyään suoraan mahaan. Olen saanut kolmisen kiloa veke mutta ei ne mahasta ole lähteneet.....
Niin tämä! Mulla lähti lähinnä rinnoista (ei haittaa) ja persuuksista (haittaa) se reilu viitisen kiloa, joten nyt maha näyttää vaan aiempaakin isommalta.
Great.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö estrogeeniä?
mulla lähti 4,8 kg kun aloitin estrogeenin ja sain vielä yöunet takaisin; olin kuin väsynyt, pallomahainen zombie ennen sitä 😆En käytä.Saako apteekista? T.ap
ei ole reseptivapaa; tarvitset käynnin gynekologille ja mittaat hornooniarvosi ensin.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta kaljan juonti.
Tämä. Alkoholin liiallinen kulutus on suurin yksittäinen syy keski-ikälsten keskivartalolihavuuteen. Alkoholin kalorit ovat turhaakin turhempia ja kasvattavat vain kehon viskeraalista rasvamassaa. Alkoholi ja sokerituotteet tauolle, lisäksi päivittäin tunnin-puolentoista kestoinen ohjelmaan, niin jopa lähtee kumpu sulamaan. Vaati toki itsekuria ja päättäväisyyttä, muuten ei onnistu.
Onkohan joillakin vaan taipumusta vatsakkuuteen? Lähipiirissä on keski-ikäinen mies joka liikkuu paljon mutta silti mahaa vaan pukkaa.
Itsellä kertyy ajatuskin vatsaan. Vatsan saa pois lähes täydellisellä syömättömyydellä ja jatkuvalla liikkumisella. Ei kai se nyt niin voi mennä?? Eli ei se normaalia voi olla.
Abdominoplastialla läksi oma pallomahani eikä ole takaisin tullut. Pitää tietysti olla normaalipainoinen. Yhtään rasvaa ei ollut pallomahassani kirurgin mukaan, joten se pallomahakaan ei aina johdu siitä että olisi rasvaa vatsan kohdalla.
Minulla on sama ongelma. Monesti aamulla vatsa on litteämpi, kun en ole syönyt hetkeen mitään. Mutta ei mene kuin hetki, niin pallona ollaan taas. Niin ärsyttävää.
Oli sama ja ikää samaten 50+. Muuten ihan ok mutta se maha! Ei auttanut kuin laihduttaa 12 kg ihan vaan vanhanaikaisesti olemalla syömättä ja juomatta liikaa. Nyt alkaa taas näyttää siedettävältä.
Jos se "pallo" on enemmän kovaa kuin pehmeää rasvaa (usein miesten ns. kaljamaha) niin silloin kyse on jo sisäelinrasvasta, eli siihen ei auta kuin todella tiukka laihdutuskuuri.
Otin miehestä eron niin pallomaha lähti lätkimään.
Elämän muutos ravintoon. Opettelee syömään riittävästi oikein.
Jos kuurin laittaa niin se on vuoden päästä takaisin korkoineen.
Toki liikunta auttaa painonhallinnassa jos ei vedä herkkuja hyvästä lenkistä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mulla on sama! Luulen että se liittyy vaihtareihin ja ikään aika lailla. Kaikki rasva menee nykyään suoraan mahaan. Olen saanut kolmisen kiloa veke mutta ei ne mahasta ole lähteneet.....
Olen 50v ja laihdutin juuri 18 kiloa. Pallomaha jäi, mutta tissit katosi. Kiitti vaan tästäkin hyvästä.
Kävelyä 3krt viikossa jonkin verran rasittava lenkki, alussa tunnustellen, myöh. n. 3h kerrallaan, kun alkuun päästy. Kun tuntuu siltä, voit lisätä hölkkää ja juoksupyrähdyksiä. 3 päivänä viikossa lihaskuntoharjoitusta vaikka 3x15min kahvakuulia nettivideoiden mukaan. Arkiliikunta pyörällä ja jalan mahdollisuuksien mukaan. Ravintosuositusten mukainen ruokailu.
Pallon koosta riippuu aika. Pingispallo on syöpä. Jalkapallo vuosi. Rantapallo 5 vuotta intensiivisempää ohjattua harjoittelua.
Vierailija kirjoitti:
Pidä taukoa hiilihapollisista juomista.
Pidä taukoa kaloreita sisältävästä ravinnosta.