Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väestöliitom mukaan 50 vuotta täyttäneiden eronneisuus on moninkertaistunut.

Vierailija
16.12.2023 |

"viisikymppisten tai liki aikuisten lasten vanhempien parisuhteessa on usein käsillä tuttu tilanne: lapset on kasvatettu melkein aikuisiksi ja kun pari on jäämässä kahdestaan, mitään yhteistä ei enää olekaan." 

Kuulostaako tutulta? 

Kommentit (290)

Vierailija
261/290 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

""viisikymppisten tai liki aikuisten lasten vanhempien parisuhteessa on usein käsillä tuttu tilanne: lapset on kasvatettu melkein aikuisiksi ja kun pari on jäämässä kahdestaan, mitään yhteistä ei enää olekaan." 

Kuulostaako tutulta?"

Ei kuulosta lainkaan tutulta, päinvastoin ihmettelen miksi ihmeessä erota tuossa vaiheessa, kun vihdoin on taas kahdenkeskistä aikaa ihan yllin kyllin! Taas voi keksiä uusia yhteisiä harrastuksia, matkustella, kyläillä yhdessä vaikka niiden lasten luona jne. Ja hoitaa sitä parisuhdetta, jos se on huonompaan kuntoon mennyt siinä kiireempien vuosien aikana.

Vierailija
262/290 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä nuori mies joka ihmissuhteiden totaalipuutoksessa opiskelet tässä ketjussa naisten ajatusmaailmaa. Sinulla on tässä apunasi Spessu, tämä viis-, kuuskymppinen mies jonks elämän sisältö on naisten nimittely anonyymina internetissä. Spessu varmasti antaa hyviä vinkkejä miten omistautua tälle maailman vähiten henkistä kanttia vaativalle elämäntehtävälle. 

Sinäkö olet spessu? Tässä ketjussa on runsaasti naisten tekstejä joissa näkyy varsin selvästi mitä naiset miehistä ajattelevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/290 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nuori mies istuu Vauvalla viiskymppisiä naisia käsittelevässä ketjussa niin onnea vaan sen pariutumisen kanssa :DDD. 

Kuka tietää, ehkä googlekin löytää näitä ketjuja? Jopa vuosien päästä. Siinä on hyvä päästä sisälle naisten ajatusmaailmaan.

Jotenkin kuvaavaa, että tämä tyyppi ajattelee muiden pääsevän sisälle NAISTEN ajatusmaailmaan lukemalla HÄNEN kirjoituksiaan, vaikka hän ei ilmeisesti ole nainen. 

Sitä olettaisi, että naisten ajatusmaailmaan pääsee sisälle kuuntelemalla, mitä naiset ajattelevat eikä, mitä joku katkera mies ajattelee naisista. 

Naiset ovat ihan itse kirjoittaneet tekstinsä tänne.

Vierailija
264/290 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen mieliksi?

Kuitenkin iso joukko miehiä haluaisi isäksi muttei pääse. 

Heille toivoisi mahdollisuuksia. Karmeaa puhetta tuo kaupankäynti, ei sellaisella mentaliteetilla kumpikaan osapuoli voita, koska kyynisyys myrkyttää ihmisen luonteen

. Jos ei kykene yhteistyökumppanuuteen kannataa tyytyä suosiolla irtosuhteiluun, säätöihin, panokavereihin. Siinä ei tarvitse arvuutella toisen motiiveja.

Lähde tuolle "isolle joukolle" joka haluaisi muttei pääse isäksi.

Vierailija
265/290 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs seksuasliterapeutti kirjoitti taannoin siitä että lapsen syntymä on naiselle kuin hänet heitettäisiin avantoon ja mies seisoisi avannon ääressä tumput suorina. Nainen kömpii kyllä itse ylös avannosta, mutta parisuhde ei ole koskaan entisensä. Allekirjoitan täysin. 

--

tässä mallia miehet miten naiset teistä ajattelevat porsittuaan. Mitään mitä teette ei auta tuohon.

Vierailija
266/290 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nuori mies istuu Vauvalla viiskymppisiä naisia käsittelevässä ketjussa niin onnea vaan sen pariutumisen kanssa :DDD. 

Kuka tietää, ehkä googlekin löytää näitä ketjuja? Jopa vuosien päästä. Siinä on hyvä päästä sisälle naisten ajatusmaailmaan.

Sellaisests nuoresta miehestä ei ole pariutumaan joka pääsee sisälle naisten ajatusmaailmaan lukemalla täältä länkytyksiä viiskymppistä naisista. Fakta. 

Joten on ihan sama mitä se tekee. Lukee tai ei, lopputulos on sama. Tietysti on mukavampi ajatella että ikisinkuus on oma valinta joten siitä vaan vaikka laminoimaan tämä ketju loppuelämän lukemistoksi. Aikaa tulee riittämään. 

Huomaatteko miehet: nainen jos on ikisinkku niin se on oma valinta, voimaantumista ja tietysti nainen kykenee elämän ilman miestä.

Mies taas on näiden papereissa automaattisesti epäkelpo inceli

Vierailija
267/290 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikymppistä  p i l l u a  on tarjolla ravintoloista enemmän kuin koskaan, myös varattujen. Ehkä se avioliitto ei olekaan niin onnela.

Vierailija
268/290 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään mies sanoi laskeneensa käyttäneensä tämän vuoden aikana harrastetilojaan 153 kertaa. Illalla tulisi 154. kerta täyteen.

Meinasin kysyä, että oletko laskenut paljonko olet viettänyt vaimosi kanssa aikaa tänä vuonna.

Me ollaan etätyöläisiä. Istutaan päivät vastakkain suuremman ruokapöydän äärellä.

Siinä satunnaisesti höpötellään, mitä höpötellään. Rento keskustelu onnistuu meiltä kyllä ihan mistä vaan paitsi mistään vakavammasta, kuten parisuhteesta. Yleensä meillä on ihan hauskaakin keskenään, nauretaan aika paljon. Ei vaan ole tehty aikoihin mitään yhdessä, ei edes katsottu leffaa. Duunin jälkeen hän lähtee ja mä jään. Ehkä katon/luen/kirjoitan/askarran jotain, ehkä juoksen jonnekin, ehkä käyn kaupoilla.. teen ruokaa meille. Syön yksin ja hän syö yksin, kun tulee.

Mä olen jo pidemmän aikaa ollut kyllästynyt tilanteeseen, mutta en halua ottaa asiaa puheeksi. Pelkään, että mies onkin täysin tyytyväinen tilanteeseemme tai sitten hän laittaa kaiken mun syyksi. En tiedä, mitä mä haluan. Ehkä joskus jotain muutakin kuin vaan tätä. En vaan saa itsekään tehtyä asialle yhtään mitään.

Kyllä mä häntä rakastan.

Vierailija
269/290 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs seksuasliterapeutti kirjoitti taannoin siitä että lapsen syntymä on naiselle kuin hänet heitettäisiin avantoon ja mies seisoisi avannon ääressä tumput suorina. Nainen kömpii kyllä itse ylös avannosta, mutta parisuhde ei ole koskaan entisensä. Allekirjoitan täysin. 

--

tässä mallia miehet miten naiset teistä ajattelevat porsittuaan. Mitään mitä teette ei auta tuohon.

Lapsia kannattaa tehdä ainoastaan jos se on elämän tärkein asia ja haluaa tehdä sen silti vaikka näkisi tulevaisuuteen, että parisuhde tuhoutuu heti syntymän jälkeen ja tulet olemaan erovanhempi.

Mikäli romanttinen parisuhde kiinnostaa, ei kannata lisääntyä. Yksinkertainen resepti

Vierailija
270/290 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisikymppistä  p i l l u a  on tarjolla ravintoloista enemmän kuin koskaan, myös varattujen. Ehkä se avioliitto ei olekaan niin onnela.

Ei ne onnelliset juokse ravintoloissa jatkuvasti ilman puolisoa.

Vierailija
271/290 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään mies sanoi laskeneensa käyttäneensä tämän vuoden aikana harrastetilojaan 153 kertaa. Illalla tulisi 154. kerta täyteen.

Meinasin kysyä, että oletko laskenut paljonko olet viettänyt vaimosi kanssa aikaa tänä vuonna.

Me ollaan etätyöläisiä. Istutaan päivät vastakkain suuremman ruokapöydän äärellä.

Siinä satunnaisesti höpötellään, mitä höpötellään. Rento keskustelu onnistuu meiltä kyllä ihan mistä vaan paitsi mistään vakavammasta, kuten parisuhteesta. Yleensä meillä on ihan hauskaakin keskenään, nauretaan aika paljon. Ei vaan ole tehty aikoihin mitään yhdessä, ei edes katsottu leffaa. Duunin jälkeen hän lähtee ja mä jään. Ehkä katon/luen/kirjoitan/askarran jotain, ehkä juoksen jonnekin, ehkä käyn kaupoilla.. teen ruokaa meille. Syön yksin ja hän syö yksin, kun tulee.

Mä olen jo pidemmän aikaa ollut kyllästynyt tilanteeseen, mutta en halua ottaa asiaa puheeksi. Pelkään, että mies onkin täysin tyytyväinen tilanteeseemme tai sitten hän laittaa kaiken mun syyksi. En tiedä, mitä mä haluan. Ehkä joskus jotain muutakin kuin vaan tätä. En vaan saa itsekään tehtyä asialle yhtään mitään.

Kyllä mä häntä rakastan.

Sinä et voi harrastaa hänen kanssaan samoja asioita, mutta vaadit miestä harrastamaan sinun juttujasi.

Tuo on muuten tyypillistä naisille. Ajatteles jos se motkottais kun se joutuu harrastaa yksin ja syyllistäisi sinua aiheesta.

Vierailija
272/290 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan, ihan vain oman kokemukseni perusteella. Naisella alkaa hormonit hyrräämään mutta miestä ei kiinnosta.

Eipä se oma puoliso enää ainakaan kiinnosta kun sen parikymmentä vuotta lasten saamisen jälkeen on saanut pakkeja seksiehdotteluille

Vierailija
273/290 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jo pidemmän aikaa ollut kyllästynyt tilanteeseen, mu

Vaadin miestäni harrastamaan mun juttuja? Missä kohdin? Mä en kotoilua edes osaa pitää harrastuksena, saati että se olisi meidän yhteinen asia. :D

Mutta sä olitkin yleistäjä.

Vierailija
274/290 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

--

Lapsia kannattaa tehdä ainoastaan jos se on elämän tärkein asia ja haluaa tehdä sen silti vaikka näkisi tulevaisuuteen, että parisuhde tuhoutuu heti syntymän jälkeen ja tulet olemaan erovanhempi.

Mikäli romanttinen parisuhde kiinnostaa, ei kannata lisääntyä. Yksinkertainen resepti

Aika harva suomalainen nyt lapsia tekevä pariskunta tulee olemaan loppuelämän kestävässä parisuhteessa keskenään.

Tämäkin keskustelu on hyvä esimerkki että suomalainen avioliitto ei kestä nykyään. Hyvä nuorena jo miettiä valintojaan asian suhteen.

Vierailija
275/290 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aika harva suomalainen nyt lapsia tekevä pariskunta tulee olemaan loppuelämän kestävässä parisuhteessa keskenään.

Tämäkin keskustelu on hyvä esimerkki että suomalainen avioliitto ei kestä nykyään. Hyvä nuorena jo miettiä valintojaan asian suhteen."

Niinhän se näyttää menevän, enkä ihmettele kun lukee miten negatiivisia ja katkeria palstan naiset ovat. Minä halusin turvata lapsilleni onnellisen ja vahvan perheen ja siksipä valitsin itselleni perhekeskeisen vaimon. Ennen kuin mentiin naimisiin ja haaveiltiin lapsista, sovimme, että vähintään kerran päivässä puolin ja toisin toinen pitää saada joko nauramaan tai hymyilemään, mutta vähintään tuntemaan itsensä rakastetuksi.

Vierailija
276/290 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns miehet rynnivät nyt kaapeista ja kulissisuhteista ulos. Kersat kasvatettu. 

Kulissisuhteet hajoavat.

50-60 +

Vierailija
277/290 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

--

Aika harva suomalainen nyt lapsia tekevä pariskunta tulee olemaan loppuelämän kestävässä parisuhteessa keskenää

Miksi tulisi kun ei se ole naisten tavoitteena, Naisille riittää että saavat lapsilleen kustannusten hoitajan.

Vierailija
278/290 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

""viisikymppisten tai liki aikuisten lasten vanhempien parisuhteessa on usein käsillä tuttu tilanne: lapset on kasvatettu melkein aikuisiksi ja kun pari on jäämässä kahdestaan, mitään yhteistä ei enää olekaan." 

Kuulostaako tutulta?"

Ei kuulosta lainkaan tutulta, päinvastoin ihmettelen miksi ihmeessä erota tuossa vaiheessa, kun vihdoin on taas kahdenkeskistä aikaa ihan yllin kyllin! Taas voi keksiä uusia yhteisiä harrastuksia, matkustella, kyläillä yhdessä vaikka niiden lasten luona jne. Ja hoitaa sitä parisuhdetta, jos se on huonompaan kuntoon mennyt siinä kiireempien vuosien aikana.

Miksi erota? Koska nainen sai jo haluamansa eikä uusiin kuvioihin enää kuulu nyxä vaan aivan kuten ennenkin, uusi elämänvaihe, uusi mies.

Karuselli jatkaa pyörimistään

Vierailija
279/290 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Erosimme vuosia sitten, iät silloin M55 ja N50.

Jännästi tuo eropiikki sattuu samoihin aikoihin naisten vaihdevuosien kanssa....

Vierailija
280/290 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. Erosimme vuosia sitten, iät silloin M55 ja N50.

Jännästi tuo eropiikki sattuu samoihin aikoihin naisten vaihdevuosien kanssa....

Sehän onkin miehenvaihtovuodet eikä vaihdevuodet