Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka valitat että kaikki on kallista ja rahat ei riitä

Vierailija
16.12.2023 |

Lapatko esimerkiksi kaupassa ostoskärryyn kaikkea mitä mieli tekee? Vertailetko ikinä ruuassa vaikkapa tuotteiden kilohintoja vai meneekö sinne kärryyn vain automaattisesti se, joka näyttää omaan silmään hyvältä?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tienaan vain nettona 3000€/kk ja ostan aina kilohinnaltaan halvimman tuotteen. Käyn silti 2-4 kertaa kuukaudessa kaupassa ja aina omat ostokset on sen 70€ eli ne on suuret ostokset on tarkoitettu myös kestämään pidempään.

Uusia vaatteita en osta. Minulle käy 15 vuotta vanhat vaatteet vallan mainiosti. Ostan vain pakolliseen tarpeeseen jotain. Ja minulla ei ole autoa, mutta jos ostaisin, oataisin jonkun halvan. Mutta joo, en valitakaan hinnoista

Ihan mielenkiinnosta, että mihin sun rahat sitten menee kun elät noin nuukasti? Sinä kuulut parhaiten ansaitsevien joukkoon, ja yleensä sellaiset menee ja ostaa ylikalliin kämpän ja maksaa sitten itsensä kipeäksi asumisesti ihan liikaa, ja sitten ei ole rahaa mihinkään muuhun.

Vierailija
42/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienaan 1 000€/kk, kokoaikainen palkkatyö. Siitä verot ja vähennykset pois.

Ostan mitä huvittaa, en katsele yhtään mitä mikään maksaa. Säästöön menee joka kuukausi 600 euroa. Sitten on asuntolainat yms. sijoituksissa rahaa jotka olen saanut tämän palkkatyönaö aikana. 

Rahaa on!

Aika mielenkiintoista. Kuka teettää sulla alle kaikkien tessien minimipalkkojen kokopäivätyötä? Ja elät 400 eurolla kk... ja maksat siitä vielä asuntolainatkin...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan mitä huvittaa, en katsele yhtään mitä mikään maksaa. Säästöön menee joka kuukausi 600 euroa. Sitten on asuntolainat yms. sijoituksissa rahaa jotka olen saanut tämän palkkatyönaö aikana. 

Rahaa on!

Mitä helvettiä? Tuo on jo laitonta. Pimeää tai rikollista työtä oltava taustalla. Saan kuukaudessa noin 5000 euroa ja silti joudun ottamaan lainaa että selviän menoista. Suomi on paska maa

Kyllä sulla on nyt menoissa vika, eikä maassa. Ei kellään ihmisellä mene viittä tonnia kuussa jos ei polta seteleitä takassa.

Vierailija
44/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en lapa, ostan halvinta mahdollista laatua ja vain sen mitä tarvitsen

Vierailija
45/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa on!

Mitä helvettiä? Tuo on jo laitonta. Pimeää tai rikollista työtä oltava taustalla. Saan kuukaudessa noin 5000 euroa ja silti joudun ottamaan lainaa että selviän menoista. Suomi on paska maa

Ei tartte olla pimeää kun on valetta. Ei tuollaisesta palkasta mene veroa.

Kyllä menee. 2 viikon välein tulee palkka 500 euroa ja veroa menee. Veronpalautusta ei tule.

Suomessa saa palkkatuloa tienata ilman että maksaa senttiäkään mitään veroja vähän päälle 14 000€ vuodessa. Toki eläkemaksut menee.

Vierailija
46/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tähän väliin kommentoitava, kun näitä juttuja on lukenut, että jotkut tuntuu ajavan vanhalla autonrotiskolla hyvistä tuloista huolimatta. Sehän on ihan hemmetin typerää. Ei se todellakaan tule pitkässä juoksussa halvemmaksi, kun sitä romukiesiä saa koko ajan olla korjauttamassa. Lopputulemana on ajansaatossa, että olet tunkenut siihen rotteloon rahaa siinä missä uuteenkin autoon, mutta silti sinulla edelleen on vain se vanha romu käytössäsi.

Ap

Ei muuten pidä paikkaansa. Vanhojen autojen korjaaminen on huomattavasti halvempaa kuin uusien. Vanhaan autoon saa vaihtaa jo monta osaa sillä hintaa kun uuteen autoon tulee joku ihme oikku, ja sitten ihmetellään viikkotolkulla että mikä sen nyt tuli, ja mistä tilataan osa merkkiliikkeeseen että saa sen korjattua.

En ottaisi uutta autoa vaikka ilmaiseksi sais, koska mulla ei olisi varaa siihen että se joskus pitäisi korjauttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi