Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka valitat että kaikki on kallista ja rahat ei riitä

Vierailija
16.12.2023 |

Lapatko esimerkiksi kaupassa ostoskärryyn kaikkea mitä mieli tekee? Vertailetko ikinä ruuassa vaikkapa tuotteiden kilohintoja vai meneekö sinne kärryyn vain automaattisesti se, joka näyttää omaan silmään hyvältä?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tyhmänä pidät ihmisiä?

Vihervassareita pidän todella tyhminä. Nehän ne eniten tukia nostaa.

Onko sulla tästä joku tilasto? Laita linkki.

Vierailija
22/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön hyvää ruokaa ja se maksaa 150 euroa viikossa koska kalaa pitää syödä 3 kertaa viikossa.

Kuka niin sanoo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kehopositiivisuuden vastaista rajoittaa himojaan. Kehopossujen logiikan mukaan nimittäin hyvinvointi lisääntyy, kun antaa periksi hetkellisillekin mieliteoilleen ja ahmii ja mässäilee joka päivä kuin viimeistä päivää. Se on voimaantuneiden neitokaisten juttu nääs.

Vierailija
24/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kehopositiivisuuden vastaista rajoittaa himojaan. Kehopossujen logiikan mukaan nimittäin hyvinvointi lisääntyy, kun antaa periksi hetkellisillekin mieliteoilleen ja ahmii ja mässäilee joka päivä kuin viimeistä päivää. Se on voimaantuneiden neitokaisten juttu nääs.

Vierailija
25/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan 1 000€/kk, kokoaikainen palkkatyö. Siitä verot ja vähennykset pois.

Ostan mitä huvittaa, en katsele yhtään mitä mikään maksaa. Säästöön menee joka kuukausi 600 euroa. Sitten on asuntolainat yms. sijoituksissa rahaa jotka olen saanut tämän palkkatyönaö aikana. 

Rahaa on!

Vierailija
26/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tyhmänä pidät ihmisiä?

Lähinnä perustan tämän omiin havaintoihini. Kassalla huomattava osa muiden tuotteista on niin kalliita, etten itse raski vastaavia ostaa. En toki tienaakaan kuin 2900€/kk, mutta en jaksa uskoa, että siinä jonossa suunnilleen kaikki aina tienaa minua enemmän. Joskus kun heidän perässään sitten kävelee, niin hyppäävät parkkipaikalla sellaiseen autonkotteroonkin, joka on 15 vuotta vanhaa vuosimallia, joka ei kyllä kieli mistään kovin suuresta varakkuudesta.

Ap

Auto tai ostokset eivät kyllä kerro tulotasosta välttämättä yhtään mitään :) olen jumalattoman pihi kaupassakävijä ja autokin on 20+ vuotta vanha rotisko, mutta vuositulot lähemmäs 100k. Pistän rahani mieluummin ihan muihin asioihin. (Sorry ohis, mutta päällepäin on hyvin vaikea te

Sama juttu täällä, ja samaa mieltä. Tietoinen valinta ajaa vanhalla autolla niin kauan kuin mahdollista.

Vierailija
27/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan mitä huvittaa, en katsele yhtään mitä mikään maksaa. Säästöön menee joka kuukausi 600 euroa. Sitten on asuntolainat yms. sijoituksissa rahaa jotka olen saanut tämän palkkatyönaö aikana. 

Rahaa on!

Aika hyvin! 

Itse tienaan tukien avulla hieman enemmän enkä tee töitä ja säästöön menee 800 euroa. 

Vierailija
28/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa on!

Mitä helvettiä? Tuo on jo laitonta. Pimeää tai rikollista työtä oltava taustalla. Saan kuukaudessa noin 5000 euroa ja silti joudun ottamaan lainaa että selviän menoista. Suomi on paska maa

Vierailija
29/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku todella viisas on aikanaan paljastanut toimeentulon salaisuuden: Ei ne suuret tulot,  vaan pienet menot!

Minä tulen pienellä eläkkeellä varsin hyvin toimeen, kun aamupuuro maksaa 40 senttiä, lounas 3 euroa, iltapäiväkahvi pari 2 euroa, päivällinen 3 € ja iltapala80 senttiä. Joskus jää varoja jopa baarikahviin ja ravintolaruokaankin, ainakin juhlapyhänä.

Vierailija
30/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ihan perusruokatarvikkeita. On se kumma että nykyään nuori ihminen ei saa edes ostaa vehnäjauhoja ja kasviksia ilman että joutuu vararikkoon eikä koskaan taloudellisesti selviä siitä. Omat vanhempani suunnittelivat tässä iässä jo talon ostamista ja ensimmäinen lapsi tulossa, omistivat auton - vieläpä ameriikan raudan. Ja minä pyydän ainoastaan että minulla olisi varaa ruokaan.

Vierailija
31/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa on!

Mitä helvettiä? Tuo on jo laitonta. Pimeää tai rikollista työtä oltava taustalla. Saan kuukaudessa noin 5000 euroa ja silti joudun ottamaan lainaa että selviän menoista. Suomi on paska maa

Itellä vuosiansiot reilut 200 000 euroa mutta ei vaan riitä. Ihan ymmärrän hallitusta kun leikkaavat pienituloisilta. Ei ole oikein että näillä tuloilla ei rahat riitä mutta jollain tonnilla riittää säästöön...

Joku laki tarvittaisiin jolla ylimääräinen raha tulisi valtiolle jos pienillä tuloilla jää ylimääräistä...

Vierailija
32/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa on!

Ei tartte olla pimeää kun on valetta. Ei tuollaisesta palkasta mene veroa.

Vierailija
33/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa on!

Ei tartte olla pimeää kun on valetta. Ei tuollaisesta palkasta mene veroa.

Kyllä menee. 2 viikon välein tulee palkka 500 euroa ja veroa menee. Veronpalautusta ei tule.

Vierailija
34/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Idari

0rpo kannustaa, toisaalta kuollutta ei voisi kyykyttää.

Vierailija
35/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
36/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoiletko ap aina yhtä huonosti, kuin nyt?

Vierailija
37/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan yhdeltä mun tutulta. Sillä ja sen miehellä noin 3000e/kk palkat, omistusasunto. Vinkuu miten MUUT syö kallista ruokaa, hän ja mies pärjää jopa 3 päivää kanan reisikoipirasialla. Paitsi hänen mies syö salaa harkkojen jälkeen koska energia ei riitä joo ja miehen tuomia noutoruokia ei lasketa. 

Plus juo töissä monta energiajuomaa ja vapaana vetää viinaa harva se päivä, mutta eihän se/ne ole RUOKAA. 

Ärsyttävä ruokakyttä töissä siis. 

Vierailija
38/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa on!

No kiva, sinä juuri todistit että pikkupalkalla tulee toimeen. 

Vierailija
39/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa on!

No voi helvata miten voi olla mahdollista ettei tuolla palkalla muka pärjää? 

Vierailija
40/46 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tähän väliin kommentoitava, kun näitä juttuja on lukenut, että jotkut tuntuu ajavan vanhalla autonrotiskolla hyvistä tuloista huolimatta. Sehän on ihan hemmetin typerää. Ei se todellakaan tule pitkässä juoksussa halvemmaksi, kun sitä romukiesiä saa koko ajan olla korjauttamassa. Lopputulemana on ajansaatossa, että olet tunkenut siihen rotteloon rahaa siinä missä uuteenkin autoon, mutta silti sinulla edelleen on vain se vanha romu käytössäsi.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme