Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausaikasi suurin ongelma?

Vierailija
05.01.2007 |

Kärsitkö pelottavista vuodoista tai raskausdiabeteksestä tms?

Miten ongelman kanssa kävi?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan raskauden lopussa murhetta tajuttomasta hammassärystä, johon ei löytynyt syytä. (Epäiltiin hermotulehdusta...) Ei tullut nukkumisesta oikein mitään kaksi viikkoa ennen lapsen syntymää. Yritin torkahdella istuma-asennossa, makuulla ei voinut olla. Ei ollut apua lääkkeistä. Lääkäri sanoi, että hermotulehdukseen pitäisi antaa jotain tosi vahvaa epilepsialääkettä, mitä ei voinut ajatellakaan raskauden takia. Napsin sitten panadolia mutta ei siitä tuntunut apua olevan.

Olin lopussa aivan hermot riekaleilla unettomuuden ja säryn takia. Epätoivoisena ajattelin, etten jaksa synnyttää. Ei tarvinnutkaan, istukka lähti irtoamaan ennenaikaisesti ja minut kiidätettiin leikkaukseen! Kun heräsin nukutuksesta, minulla oli ihana, terve lapsi eikä hampaita särkenyt enää ollenkaan! :)

Vierailija
2/21 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin iäkkäänä esikoisen (olin 36 v.) ja ystävät olivat jotenkin sitä mieltä että raskaus on niin rankka juttu ikäiselleni. Ikäänkuin olisi pitänyt valittaa jostakin vaivasta koko ajan.

Olin elämäni kunnossa. Verenpaine kunnossa, ei pahoinvointia, ei kipuja, ei liikaa kiloja, ei erityistä väsymystä (alussa toki hieman) jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoinvointi ja oksentelu rv 28 asti

järkyttävä närästys

Raskausajan dm

ennenaikaiset supistukset

peräpukamat

iskias

Vierailija
4/21 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely vaikeaa ja sängyssä en pystynyt kääntymään kyljeltä toiselle,enkä myöskään meinannut päästä ylös aamulla tai yöllä pissalle!

Vierailija
5/21 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyi hallinnassa erittäin tiukalla ruokavaliolla/dieetillä. Vituttihan se, kun ei voinut herkkuja syödä, mutta laihduin -500 grammaa viikossa.

Vierailija
6/21 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muuten ei mitään närästystä vakavampaa!

Vierailija
7/21 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen alhainen verenpaine ja alhainen hb.

Vierailija
8/21 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysisesti ei ongelmia.

Vierailija
9/21 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa tähän mennessä närästys. Pikkuvaiva sentään. :)

Vierailija
10/21 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikotti ja pyörrytti koko ajan. tuntui,etten saa happea. Hikoilutti ja todellakin jalat lähti alta koko ajan. Insuliini alkoi kunnolla tehota vasta ihan lopussa,jolloin vihdoin pääsin ulos kävelylle!

Vierailija
11/21 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa ihan kirkkaanpunainen. Kiusasi ekat 12 vkoa!

Vierailija
12/21 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä iskias-vaiva - en kävellyt kahteen viikkoon ollenkaan, vaan mua kannettiin portaita alas

Vierailija
13/21 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI oli loppuraskaudessakin vain 23.5 eli ei kyse ylipainosta.

Eka raskaudessa olin ruokavaliohoidolla ja pyörtyilin myös koko ajan.

Mutta toka raskaudessa oli diabetes jo paljon pahempi ja vaati insuliinin.

Olotilaan se ei tosin paljon auttanut ja pistelin 3 kertaa insuliinia yhden aterian aikana,jotta insuliinipiikki tulisi kohdilleen.

Vierailija
14/21 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokaraskaudessa kovat liitoskivut.

Vierailija
15/21 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikin oli varma keskenmenosta ennenkuin ultrasi. Elävä sikiö löytyikin. Syyksi epäiltiin, että alkuja oli ehkä ollut kaksi, joista toinen kenties vain tyhjä ruskuaispussi, joka vuosi ulos. Seurannassa kävin tiheästi, koska vaarana oli, että vuotava tyhjenee niin nopeasti, että vetää elävänkin mukanaan. Terve lapsi syntyi.

Vierailija
16/21 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuraskaudessa selkäkipu, elämäntilanne

Vierailija
17/21 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokassa: raskausdiabetes ja ennenaikaiset kipeät supistukset

Tässä ne suurimmat. Lisäksi närästystä, ummetusta, käsien puutumista, liiallista painonnousua, häntäluukipua ja muuta pientä.

Vierailija
18/21 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa ennenaikaiset supistukset (joiden takia jäin vko 28 koko loppuajaksi sairaslomalle) ja makrosominen sikiö.

Tokassa raskaudessa on tähän mennessä pahin tämä hillitön pahoinvointi, tänään sain viikon sairaslomaa, saas nähdä mitä sitten keksitään.

Vierailija
19/21 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli insuliihoitoinen diapetes, sain pistellä joka aterian jälkeen eli 5-6kertaa päivässä, tämä oli eka diapeteshoitoinen vaikka lapsia useampia, saas nähdä kuinka seuraava... pelottaa

Vierailija
20/21 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttanut oikein mihinkään. No, stressasin syömisistä enkä ihan saanut pidettyä ruokavaliota reilassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi