Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei isejä velvoiteta jälkitarkastukseen vauvan synnyttyä?

Vierailija
16.12.2023 |

Kyllähän heistäkin pitäisi huolehtia aivan kuten äideistä, onko babybluesia, miten elintavat ovatko kunnossa? Onko selvää että täytyy pitää huolta painostaan jne. että jaksaa hoitaa lapsen. Etenkin jos isä jää vanhempainvapaalle. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mies ei synnytä vauvoja. Jälkitarkastukseen ei ole nykyiselläänkään naisille rahaa julkisella, joten miksi pitäisi lisätä yhtään mitään kustannuksia?

Onko jotkut näin pihalla, että sotemenoihin ei riitä rahat ja näitä järjestelmiäja byrokratiaa pitäisi purkaa, ei lisätä.

Vierailija
2/13 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun jälkitarkastuksessa tollasia asioita käsitelty. Katottiin ainoastaan, että fyysisesti on kaikki ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitsukö siellä kyselee? Haluaisi tutkia miesten kalut ja punnita kulkuset. 

Vierailija
4/13 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kullitarkastus, että kaikki kunnossa seuraavaa kertaa varten.

Vierailija
5/13 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun jälkitarkastus tuntui olevan pelkkää ehkäisyvalistusta. Tuntui hullulta kun olin jo 30-vuotias ja juuri saanut esikoisen.

Hyvin olisi mies voinut olla samaan aikaan siellä. 

Vierailija
6/13 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mistä tietää kutsua juuri oikea mies isätarkastukseen?

Vierailija
7/13 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun jälkitarkastus tuntui olevan pelkkää ehkäisyvalistusta. Tuntui hullulta kun olin jo 30-vuotias ja juuri saanut esikoisen.

Mulla ei ollut noin. Sain lapsen 30v.

Vierailija
8/13 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälkitarkastus terveydenhoitajan tekemänä on pelkkää ehkäisyvalistusta ja useimmille täysin turha pakollinen rasti, että voi hakea lapsilisiä ym. tukia. Tässä näkyy hyvin, kuinka sotesektori ehkäisee lasten syntymistä Suomessa. Tämä olisi hyvä paikka kertoa, että toinen lapsi on syytä tehdä pian, erityisesti jos ikää on jo paljon. Neuvolat eivät seuraa aikaansa.

Vierailija
9/13 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälläkö se perse on revennyt niin, että siellä on toistakymmentä tikkiä? Tai vatsalihasten välissä 10 sentin erkauma? 

Näillä resursseilla tuo jälkitarkastus tehdään miniminä, eli arkielämään vaikuttavat fyysiset vauriot voidaan tarkastaa, eipä juuri muuta. 

Vierailija
10/13 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin vain gynekologinen tarkastus.

Pitäisikö sellainen siis tehdä miehillekin? Miten se käytännössä onnistuisi?

Vierailija
11/13 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälkitarkastus terveydenhoitajan tekemänä on pelkkää ehkäisyvalistusta ja useimmille täysin turha pakollinen rasti, että voi hakea lapsilisiä ym. tukia. Tässä näkyy hyvin, kuinka sotesektori ehkäisee lasten syntymistä Suomessa. Tämä olisi hyvä paikka kertoa, että toinen lapsi on syytä tehdä pian, erityisesti jos ikää on jo paljon. Neuvolat eivät seuraa aikaansa.

Ei Kelalle nykyään tarvitse toimittaa jälkitarkastustodistusta. Minun mielestä se oli oikein hyödyllinen käynti. Kätilö tarkisti vatsalihasten ja alapään tilanteen. Ehkäisystä mainitsi, että voi olla yhteydessä ehkäisyneuvolaan, jos tarvitsee.

Vierailija
12/13 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä isältä pitäisi tarkistaa?

Vierailija
13/13 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isejä? Mikä tommonen sana on? Sana isä taivutetaan isiä monikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä