Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei minusta ole töihin

Vierailija
16.12.2023 |

En kykene heräämään aikaisin ja kuormitun helposti sosiaalisissa tilanteissa. En ole oikein edes kovin hyvä missään.

Elää minunkin kuitenkin pitäisi ja ahdistaa leikkaukset. Säästöjä ei luonnollisesti ole.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.  Älkää uskotelko edes itsellenne olevanne niin heikkoja. Pystytte parempaan.

Tuota mä kanssa ihmettelen. Ap on ihme luovuttanut velliperse. Ei minusta ole, en pysty, en uskalla. No et varmasti niin. 

Vierailija
42/95 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinusta on. Usko omaan sopeutumiskykyyn. Ei meistä kenestäkään ole hauskaa herätä aamuvuoro on, ja töissäkin odottaa joku raskas kollega. On ihan normaalia, että se tuntuu raskaalta. Mutta ei se ole sairaus. Se on vain elämää. Pystyt kyllä! 

Mutta kun en pysty. Tai ainakin se kuormittaa niin paljon, etten jaksa sitten töiden jälkeen tehdä enää mitään. Eläinten kanssa voisin olla mutta ihmiset ahdistaa.

Ap

Onko paikkakunnalla löytöeläinhoitolaa, näissä on yleensä vaa ihan yks ihminen pyörittämässä. Voisit sitä työkokeilua pyytää tämmöiseen. Ilmainen työvoima kyllä kelpaa aina.

Jotain tuollaista voisi periaatteessa harkita. Ei vaan oikein hirveesti ole motia palkattomaan työhön.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinusta on. Usko omaan sopeutumiskykyyn. Ei meistä kenestäkään ole hauskaa herätä aamuvuoro on, ja töissäkin odottaa joku raskas kollega. On ihan normaalia, että se tuntuu raskaalta. Mutta ei se ole sairaus. Se on vain elämää. Pystyt kyllä! 

Mutta kun en pysty. Tai ainakin se kuormittaa niin paljon, etten jaksa sitten töiden jälkeen tehdä enää mitään. Eläinten kanssa voisin olla mutta ihmiset ahdistaa.

Ap

Onko paikkakunnalla löytöeläinhoitolaa, näissä on yleensä vaa ihan yks ihminen pyörittämässä. Voisit sitä työkokeilua pyytää tämmöiseen. Ilmainen työvoima kyllä kelpaa aina.

Jotain tuollaista voisi periaatteessa harkita. Ei vaan oikein hirveesti ole motia palkattomaan työhön.<

No jostakin sinun pitää aloittaa. 

Vierailija
44/95 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet kaikki mahdolliset tekosyyt mikset vaan voi mennä töihin. Siskoni on aivan samanlainen. Ei vaan voi herätä aikaisin kun se väsyttää niin, ei voi olla ihmisten kanssa kun yhyyy minua kiusataan ja kaikki ahdistaa, ei viitsi oppia mitään uutta, kun on niin paljon helpompaa lojua ja syödä. Voi vttu minua ottaa päähän ap:n ja siskoni kaltaiset ihmiset. Vaikka ap:lle on tässä ehdoteltu ja neuvottu vaikka mitä, niin ei vaan kiinnosta. 

Lopeta laiskottelu ja mene töihin niinkuin me kaikki muut, sen sijaan että käytät elämääsi meidän maksamia verorahoja. 

Ja vielä- mulla on parikin kollegaa joilla on autismia jne. Töissä käyvät silti, niin että se ei ole mikään syy olla kaltaisesi laiska, itsekäs ja lapsellinen ihminen.

Saatan olla laiska, mutta en minä sitä tahallani ole. Olen se mikä olen, enkä ole itseäni valinnut. Olen introvertti ja viihdyn yksin. En pidä aikatauluista enkä aikaisista aamuherätyksistä. Lisäksi tarvin paljon unta. Ei ole helppo työllistyä.

Ap

Vierailija
45/95 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä, jotka ovat oikeasti työkyvyttömiä tai osatyökykyisiä. Ovatko hekin siis vain laiskoja, ja eläkkeet väärin perustein myönnetty?

Vierailija
46/95 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet kaikki mahdolliset tekosyyt mikset vaan voi mennä töihin. Siskoni on aivan samanlainen. Ei vaan voi herätä aikaisin kun se väsyttää niin, ei voi olla ihmisten kanssa kun yhyyy minua kiusataan ja kaikki ahdistaa, ei viitsi oppia mitään uutta, kun on niin paljon helpompaa lojua ja syödä. Voi vttu minua ottaa päähän ap:n ja siskoni kaltaiset ihmiset. Vaikka ap:lle on tässä ehdoteltu ja neuvottu vaikka mitä, niin ei vaan kiinnosta. 

Lopeta laiskottelu ja mene töihin niinkuin me kaikki muut, sen sijaan että käytät elämääsi meidän maksamia verorahoja. 

Ja vielä- mulla on parikin kollegaa joilla on autismia jne. Töissä käyvät silti, niin että se ei ole mikään syy olla kaltaisesi laiska, itsekäs ja lapsellinen ihminen.

Saatan olla laiska, mutta en minä sitä tahallani ole. Olen se mikä olen, enkä ole itseäni valinnut. Olen introvert

Ihminen kasvaa kyllä tarpeen vaatiessa. Minun äitinikin usein toistelee "olen tällainen enkä muuksi muutu"-mantraa. Silloin elämä ei mene eteenpäin. 

En nyt halua hehkuttaa kokoomuslaisten itsekehitys-kyykyttämistä. Mutta kyllä meistä jokaisen pitää ainakin yrittää kasvaa ja mennä eteenpäin. Vähitellen sitä voimistuu ja ehkä pystyy myös antamaan toisille enemmän. Sääli, jos elämä pysyy vain itsen ympärillä, kun maailma on täynnä muita joille voi olla hyödyksi.

Vierailija
47/95 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autismiakin on eri voimakkuusasteista. Toisilla se rajoittaa arkea ja elämää enemmän kuin toisilla.

Vierailija
48/95 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatan olla laiska, mutta en minä sitä tahallani ole. Olen se mikä olen, enkä ole itseäni valinnut. Olen introvert

Kasvaminen on tärkeää. Minun äitini veti aina "minä olen tällainen enkä muuksi muutu"-kortin, ja elämä jämähti paikalleen. Menivät vain huonompaan suuntaan 

Pitää koittaa voimistua, niin silloin pääsee pois omasta poterostaan. Silloin voi olla iloksi muille, auttaa muita. Parempi se kuin olla itse autettava.

Vierailija
49/95 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihmisiä, jotka ovat oikeasti työkyvyttömiä tai osatyökykyisiä. Ovatko hekin siis vain laiskoja, ja eläkkeet väärin perustein myönnetty?

Osalla on, osalla ei.

Vierailija
50/95 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ap sitten jos/kun tukia leikataan ? Menetkö töihin, vaikka se onkin pois mukavuusalueelta, vai kiristätkö vain vyötä ja voivottelet?

Jos vastaus on vaihtoehto a eli töihin, niin sitten tukien leikkaus selvästi kannattaa, koska sillä saadaan lusmuilijat töihin. 

Vierailija
51/95 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johonki varastoon keräilijäksi, ei paljoa päätä pakota eikä tartte puhua muille kuin tietokoneelle jos on äänikeräilyä.

Ei musta ole mitään trukkia ajamaan.

Ap

Varastoilla on paljon muutakin kun konekeruuta, osa tehdään ihan liukuhihnan tai paterin ääressä, lisäksi on lähetysten purkua, vastaanottoa, kuittausta jne. Ja jos koet, ettet pysty trukkia ajamaan, niin miten ihmeessä selviät arjesta? Saatko pesukoneen käynnistettyä? Uskallat käyttää julkista liikennettä? 

Ei sinne pääse!

t: en ole ap, mutta olen hakenut kaikenlaisia varasto- ja keräilijätöitä eikä niistä tule minkäänlaisia vastauksia

Vierailija
52/95 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ap sitten jos/kun tukia leikataan ? Menetkö töihin, vaikka se onkin pois mukavuusalueelta, vai kiristätkö vain vyötä ja voivottelet?

Jos vastaus on vaihtoehto a eli töihin, niin sitten tukien leikkaus selvästi kannattaa, koska sillä saadaan lusmuilijat töihin. 

En osaa sanoa. Olen miettinyt tätä paljon viime aikoina. Jollain on pakko elää mutta tiedän, että jos menen vakitöihin niin uuvun ja olen sitten kohta sairaslomakierteessä. Vaikea juttu. 

Ap

Vierailija
53/95 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatan olla laiska, mutta en minä sitä tahallani ole. Olen se mik

Kun antaa niin saa.

- Annankadulla.

- En anna, en kadu.

Vierailija
54/95 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle voisi sopia iltatyö, jossa voi tehdä töitä yksin.

Ehkäpä mutta lähes kaikki työ kuormittaa liikaa.

Lopetin tämän keskustelun lukemisen tähän! 

Vierailija
55/95 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pysty mihinkään työhön. En osaa, enkä opi mitään. Olen jo vanha, enkä edes uskalla. Vähän paha hakea töitä, kun ei uskalla edes soittaa puhelimella. Tai no, harvemmin kyllä edes tarvitsee, yleensä töitä haetaan lomakkeilla ja se on työpaikka joka soittaa ja kutsuu haastatteluun. Mutta en pysty puhumaan ihmisten kanssa, en uskalla ajaa autolla vieraaseen kaupunkiin. Mutta toisin kuin sinä, herään aamuisin jo viiden jälkeen, koska en pysty nukkumaan. Aivot käy aivan järkyttävillä kierroksilla koko ajan. Voisin työskennellä ehkä yksin jossain, jos oikeasti saisi olla yksin. Mulle tuli ylivoimaiseksi esim. työpaikka, jossa piti käydä koulutuksessa tai työkokouksessa kerran kuussa Helsingissä. En pysty lähtemään sinne. En vaan pysty.

Vierailija
56/95 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rupea wolt kuskiksi 

Seuraava vaihtoehto? Wolt ei toimi täällä maalla.

Vierailija
57/95 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi moti sentään. Sitä kun ei kysytä. Onko Anni Ahkeralla motia käydä raskaassa työssä, kun hänen kumpikin itsekäs laiska seinänaapurinsa ovat palkkapäivänä mielinkielin vaatimassa saman elintason?

Eihän tässä ole muillakaan mistään motivaatiosta kyse. Kyse on siitä, mikä on pakko tehdä ja siitä, mikä on oikein tehdä.

Ap:n ja kumppaneidensa oman navan kaivelu 23/7/365 on inhottavaa ja niljakasta. Perustelut kyllä löytyvät ihan kaikelle muulle paitsi työnteolle.

Hyvinvointivaltio on kaunis idea, mutta kuten näimme, ihmisestä ei vain ole siihen. Me ei olla eettisesti keskimäärin riittävällä tasolla. Ihmisinä. Se on surullista.

Ja tämmöisten laiskurien takia mm. tämän maan rakentaneet vanhuksemme ovat heitteillä. Ei vain ole rahaa hoitaa. Se on synti ja häpeä! Mutta 1/3 kansasta ei vaan pysty tekemään määräänsä enempää yhteiseen kassaamme.

Vierailija
58/95 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

24/7 toki. Lyöntivirhe.

Vierailija
59/95 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI on yhtä ahkeria ja pystyttävä 40h/viikko töihin tai sitten sairaseläkkeelle! Muuta vaihtoehtoa ei tässä maassa ole!

#maailman_onnellisin_kansa

Vierailija
60/95 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnonvalinta onneksi karsii kaltaisesi aineksen pois

Tällaisissa kommenteissa oikeisto paljastaa todelliset kasvonsa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän