Miksi osa-aikatyöntekijöitä ja opiskelijoita ja työttömiä kiusataan siitä ettei heille ole annettu kokoaikatyötä?
Miksi osa-aikatyöntekijöitä, keikkatyöläisiä, sijaisia, opiskelijoita ja työttömiä kiusataan siitä ettei heille ole annettu kokoaikatyötä, eikä heidän alalla ole välttämättä mahdollistakaan saada esim. kaupanala? 300 000 täystyötöntä ja 30 000 avointa työpaikkaa on mahdoton yhtälö, kai osaatte matematiikkaa?
Miksi sellaisten tuet tiukennetaan joiden toimeentulo on riippuvainen työnantajista? Mistä 300 000 työpaikkaa ilmaantuu kuin taikaiskusta kiristämällä vuokran ja laskujen maksumahdollisuutta?
Kommentit (57)
Jos kerrotte, mistä löytyy 300 000 kokoaikatyötä, niin voidaan sitten keskustella.
1. Opiskelija ei voi edes tehdä kokopäivä työtä koska opiskelee.
2. Työtön ei ole töissä, edes osa-aikatöissä.
3. Ainakin s-ryhmällä on mahdollisuus ottaa lisätunteja toisista kaupoista.
4. Meitäkin on jotka ei edes haluta, koskaan, kokopäivä työtä.
2 vuotta sitten 8 tunnin työpäivä leikattiin 6 tuntiin ja viime kesänä se leikattiin 4 tunnin mittaiseksi, perusteena oli kilpailutus, että minkä tuolle työntekijä voi?
ps ja tekijöitä tuodaan muualta, vaikka omillekaan ei tunnit riitä, hieman outoa matematiikkaan?
Vieläkään ei ole 300 000 kokoaikatyötä löytynyt... tsempatkaas nyt työnantajat vähän!
Se ketju 'työttömyyttä ei tajua ennen kuin se kokee itse' taitaa olla 100% totta. Monet eivät oikeasti tiedä miten turhauttavaa se on, ja miten ikävää on tulla torjutuksi uudelleen, ja uudelleen sekä hävetä sitä kun ei vaan onnistu, eikä saa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkään ei ole 300 000 kokoaikatyötä löytynyt... tsempatkaas nyt työnantajat vähän!
Joko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja katsokaapa huviksenne miten paljon menee rahaa esim yhdistysten tukemiseen, lopetetaan ne tuet ja annetaan ne vähänvaraisille, niin ihmiset pysyy hengissä ja saavat laskunsa maksettua.
Miksi laiskoja työnvälttelijöitä pitäisi elättää? Nämä valittajat ovat niitä, jotka ovat tottuneet siihen, että kaikki maksetaan eikä itse tarvitse mitään tehdä. Olen elävä esimerkki siitä, että ilman tukia pärjää, kun työskentelee ja saa siitä palkkaa, jolla maksaa elämisensä. Ei kiinnosta yhtään tukien leikkaus, koska en kerjää tukia, pärjään itse.
Mitä höpötät, ettei tarvitse tehdä mitään. Etkö ymmärrä lukemaasi, miten tuommoinen voi olla töissä? Aloiitajahan juuri kirjoitti, miksi niitä rangaistaan, jotka opiskelevat ja tekevät työtä tai tekevät osa-aikatyötä ja keikkatyötä. Monet näistä töistä aivan kriittisiä yhteiskunnan pyörimisenkin kannalta eikä kokoaikatyötä ole saatavilla. Ja niin on, että hallitus on kyllä kaikkien aikojen törpöin.
Vinkki kaikille, jotka etsivät työtä, eivätkä millään löydä. Menkää/yrittäkää löytää nopeasti heti vuoden alussa osa-aikatöihin, kun se on vielä kannattavaa. Osa-aikatyötä löytyy helpommin, mahdollisimman läheltä omaa alaa. Ja kun on töissä, löytyy helpommin kokoaikatyötä. Olin itse pitkään poissa hyvästä syystä työmarkkinoilta enkä ikinä olisi varmaan saanut työtä työkkärin menetelmillä eli hakemalla kokopäivätyötä. Hyvänen aika yhteen paikkaan hakijoita vähintään kymmeniä, jopa satoja. Miten erottaudut, jos ei ihan erityisosaamista ja vielä työtön. Noilla työkkärin menetelmillä työtä ei ikinä löydy, koskaan en olisi löytänyt. Sitten keksin itselleni useaammankin osa-aikatyön ja vuoden alusta aloitan kunnon työn. Henkilöstöpalvelualan yrityksiä kannattaa myös hyödyntää.
Vierailija kirjoitti:
Suomeen pitää yksinkertaisesti LUODA LISÄÄ TYÖPAIKKOJA.
Sitten PALKATA NIIHIN TYÖTTÖMIÄ. Sittenpähän olisi reippaasti vähemmän "tukiloisia".
Mutta tätähän ei kokkareet halua.
KOKKAREET HALUAA LUOKKAYHTEISKUNNAN JOSSA HYVINTOIMEENTULEVAT RIKASTUVAT ENTISESTÄÄN KÖYHIEN ELINTASON KUSTANNUKSELLA.
Sen takia näitä leikkauksia nähdään.
Juuri näin!! Ja turhaa höpötystä tämmöinen, paljonko on avoimia työpaikkoja. Aivan pääsääntöisesti niihin ei valita työttömiä vaan työssä olevat vaihtavat työpaikkaa.
Miksi koet minut uhkana vai seisooko sulla koko ajan kun vakoilet minua ja pistää vtuttamaan kun et pääse panemaan vai mikä minusta tekee niin suuren uhan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten PALKATA NIIHIN TYÖTTÖMIÄ. Sittenpähän olisi reippaasti vähemmän "tukiloisia".
KOKKAREET HALUAA LUOKKAYHTEISKUNNAN JOSSA HYVINTOIMEENTULEVAT RIKASTUVAT ENTISESTÄÄN KÖYHIEN ELINTASON KUSTANNUKSELLA.
Juuri näin!! Ja turhaa höpötystä tämmöinen, paljonko on avoimia työpaikkoja. Aivan pääsääntöisesti niihin ei valita työttömiä vaan työssä olevat vaihtavat työpaikkaa.
Ei, vaan pääsääntöisesti työnantaja LAHJOO ja MANIPULOI työllisen nykyisestö työpaikasta ulos ja sitten palkkaa tämän henkilön kortistosta työttömänä työnhalijana palkkatuki/vuorotteluvapaasijaisuuteen ja nöin saa korvauksen valtiolta.
Vierailija kirjoitti:
1. Opiskelija ei voi edes tehdä kokopäivä työtä koska opiskelee.
2. Työtön ei ole töissä, edes osa-aikatöissä.
3. Ainakin s-ryhmällä on mahdollisuus ottaa lisätunteja toisista kaupoista.
4. Meitäkin on jotka ei edes haluta, koskaan, kokopäivä työtä.
Hyviä pointteja!! Itseä koskee just tuo 4. Taloudellinen tilanteeni on hyvä monesta syystä enkä siksi viitsi käyttää aikaani vaan työhön, kun lapsiakin. Haluan kuitenkin tehdä töitä osa-aikaisesti mielen virkistykseksi ym. Omalla alalla huutava pula työntekijöistä, joten osa-aikatyökin tärkeää.
1. Ei voi olla samaan aikaan työtön ja opiskelija. Se on joko tai.
2. Työtön työnhakija voi olla työton työnhakija, vaikka tekeekin osa-aikatöitä
3. Ainakin tuttavani mukaan aina on saanut lisää vuoroja jos on vain itse pyytänyt S-ryhmällå
4. Kokoaikatöitä ei välttämättä anneta, vaikka kuinka itse pyytääkin (siis muilla aloilla kuin kaupan myyjän töissä)
5. Työllisenä voi myöskin olla kortistossa työnhakijana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, Väärin! Suomen valtion ei tule luoda työpaikkoja (valtiolle) vaan ihmisten pitää antaa tehdö töitä rauhassa eikä savustaa niitä tekosyyllä ulos, koska mä vaan haluun et toi kärsii/mä vaan haluun et sä oot köyhä tms.
Vierailija kirjoitti:
1. Ei voi olla samaan aikaan työtön ja opiskelija. Se on joko tai.
2. Työtön työnhakija voi olla työton työnhakija, vaikka tekeekin osa-aikatöitä
3. Ainakin tuttavani mukaan aina on saanut lisää vuoroja jos on vain itse pyytänyt S-ryhmällå
4. Kokoaikatöitä ei välttämättä anneta, vaikka kuinka itse pyytääkin (siis muilla aloilla kuin kaupan myyjän töissä)
5. Työllisenä voi myöskin olla kortistossa työnhakijana
6. Vaikka on kortistossa niin ei ole pakko ottaa vain ja ainoastaan tietyn työnantajan työpaikkaa vastaan.
Kyllä kyllä, mutta edelleen kysymys on miksi KAIKKIA rokotetaan muutamien laiskojen takia. Ja edelleen missä ne 300 000 kokoaikatyötä on? Tuohon lisäksi vielä nämä osa-aikatyöntekijät yms pienipalkkaiset joilla on jo kokoaikatyö mutta palkka ei riitä ilman tukia. Ymmärrätkö nyt ongelman?