Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisitko työn perässä?

Vierailija
16.12.2023 |

Itse muuttaisin mutta ei ole varaa takuuvuokraan ja itse muuttoon. Mikä tahansa lääväkän ei käy kun on lemmikkejä. Muutenhan sitä asuisi vaikka teltassa kun työpaikan saa.

Kommentit (20)

1/20 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin, ja kelalta sai apua muuttoon ja takuuvuokraan. 

Vierailija
2/20 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska perhe. Lapset joutuisi vaihtamaan koulua, lähtisi kaverit ja miehellä vakityö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut monta kertaa.

Vierailija
4/20 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Saako Kelalta muuttoapua ihan muuttofirmoihin, kun ne aika kalliita..? Ei ole ajokorttia eikä kavereita jotka tavarat veisi. Itse joudun menemään lemmikkien kanssa julkisilla joten oltava luotettava muuttokuorman viejä. Muutenhan sitä pyytäisi jotain randomia ja maksaisi hieman vaivanpalkkaa.

ap

Vierailija
5/20 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta jokseenkin soveltuvissa asuntokohteissa takuuvuokrat on nyt yli tonnin. Ei ole varaa. Nykyinen asunto on muuttumassa liian kalliiksi ja töiden takia kannattaisi asua muualla.

Vierailija
6/20 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa 180 e, jos muuttaa pidemmälle. Saman kunnan sisällä 120 e. Ota lainaa, töihin olet kuitenkin menossa. Tai myy 80% omaisuudesta, niin voit loput viedä vaikka taksilla. Ota varasto ja hae tavarat sitten, kun olet saanut muutaman kk palkkaa. Jne. Onhan näitä vaihtoehtoja,  jos oikeasti on halua.

Vierailija
7/20 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen perhettä muutinkin. Nyt en kyllä ala lapsia repiä ystäväpiireistään ja kouluistaan työni takia.

Vierailija
8/20 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela maksaa 180 e, jos muuttaa pidemmälle. Saman kunnan sisällä 120 e. Ota lainaa, töihin olet kuitenkin menossa. Tai myy 80% omaisuudesta, niin voit loput viedä vaikka taksilla. Ota varasto ja hae tavarat sitten, kun olet saanut muutaman kk palkkaa. Jne. Onhan näitä vaihtoehtoja,  jos oikeasti on halua.

Taitaa olla vanhaa tietoa, kun kunnallakin takuuvuokrat on vähintään 500 e.

Vierailija
9/20 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla vanhaa tietoa, kun kunnallakin takuuvuokrat on vähintään 500 e.

Muuttoavustusta. Vuokrat tulevat maksusitoumuksena.

Vierailija
10/20 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika surkea avustus jos pitää jotain muuttofirmaa käyttää :D :D

Vierailija
11/20 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan muuttanut työn perässä. Työttömänä sinne missä näyttää olevan työpaikkoja, yleensä työllistynyt heti. Syynä se että olen tarvinnut aikaa irtisanoa asunto ja ainakaan omalla alalla ei ole onnistunut sopimaan töiden alkavan 2kk päästä sopimuksen teon jälkeen, ovat tarvinneet tekijän asap.

Ja säästöillä siis, toki ajokortti niin olen vaan peräkärryn hommannut ja ne ei paljoa maksa. Ongelma on se takuuvuokra, mutta sain säästettyä puolessa vuodessa.

Vierailija
12/20 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako Kelalta muuttoapua ihan muuttofirmoihin, kun ne aika kalliita..? Ei ole ajokorttia eikä kavereita jotka tavarat veisi. Itse joudun menemään lemmikkien kanssa julkisilla joten oltava luotettava muuttokuorman viejä. Muutenhan sitä pyytäisi jotain randomia ja maksaisi hieman vaivanpalkkaa.

ap

Myy tavarat ja lemmikki niin helpottaa.

Vierailija
13/20 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuvuusavustus kannattaa googlettaa.

Vierailija
14/20 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jos tarve vaatii. Millä sitä muutein eläisi?

Vierailija
15/20 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, puhutaan nyt niistä lemmikeistäkin, kun ap niin ilmiselvästi provoaa aiheesta ;))

Pitääkö siis köyhällä työttömällä olla niitä lemmikkejä, jotka syövät ja vaativat eläinlääkäripalveluja?  Onko varaa?

Vierailija
16/20 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkuvuusavustus kannattaa googlettaa.

Mutta toihan tulee jälkikäteen, mitä se ap ta hyödyttää

Vierailija
17/20 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut montakin kertaa. Pari kertaa myös mantereelta toiselle. Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Just do it.

Vierailija
18/20 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin kaverin nurkkiin kunnes löysin asunnon, ja oli jopa koirakin.

Vierailija
19/20 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, puhutaan nyt niistä lemmikeistäkin, kun ap niin ilmiselvästi provoaa aiheesta ;))

Pitääkö siis köyhällä työttömällä olla niitä lemmikkejä, jotka syövät ja vaativat eläinlääkäripalveluja?  Onko varaa?

Provoa tai ei mutta joskus on juuri niihin eläimiin varaa, ei muuttoihin sun muihin 

Vierailija
20/20 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Myy tavarat ja lemmikki niin helpottaa.

Maatiaiskissasta saa jo nykypäivänä yhden kuukauden takuun verran. Ei yksinelävän tarvitse hirveän isossa ja kalliissa asua. Koirasta saa vielä enemmän vaikka sekin olisi sekarotuinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi