Muuttaisitko työn perässä?
Itse muuttaisin mutta ei ole varaa takuuvuokraan ja itse muuttoon. Mikä tahansa lääväkän ei käy kun on lemmikkejä. Muutenhan sitä asuisi vaikka teltassa kun työpaikan saa.
Kommentit (20)
En, koska perhe. Lapset joutuisi vaihtamaan koulua, lähtisi kaverit ja miehellä vakityö.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Muutin, ja kelalta sai apua muuttoon ja takuuvuokraan.
Saako Kelalta muuttoapua ihan muuttofirmoihin, kun ne aika kalliita..? Ei ole ajokorttia eikä kavereita jotka tavarat veisi. Itse joudun menemään lemmikkien kanssa julkisilla joten oltava luotettava muuttokuorman viejä. Muutenhan sitä pyytäisi jotain randomia ja maksaisi hieman vaivanpalkkaa.
ap
Kyllä, mutta jokseenkin soveltuvissa asuntokohteissa takuuvuokrat on nyt yli tonnin. Ei ole varaa. Nykyinen asunto on muuttumassa liian kalliiksi ja töiden takia kannattaisi asua muualla.
Kela maksaa 180 e, jos muuttaa pidemmälle. Saman kunnan sisällä 120 e. Ota lainaa, töihin olet kuitenkin menossa. Tai myy 80% omaisuudesta, niin voit loput viedä vaikka taksilla. Ota varasto ja hae tavarat sitten, kun olet saanut muutaman kk palkkaa. Jne. Onhan näitä vaihtoehtoja, jos oikeasti on halua.
Ennen perhettä muutinkin. Nyt en kyllä ala lapsia repiä ystäväpiireistään ja kouluistaan työni takia.
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa 180 e, jos muuttaa pidemmälle. Saman kunnan sisällä 120 e. Ota lainaa, töihin olet kuitenkin menossa. Tai myy 80% omaisuudesta, niin voit loput viedä vaikka taksilla. Ota varasto ja hae tavarat sitten, kun olet saanut muutaman kk palkkaa. Jne. Onhan näitä vaihtoehtoja, jos oikeasti on halua.
Taitaa olla vanhaa tietoa, kun kunnallakin takuuvuokrat on vähintään 500 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla vanhaa tietoa, kun kunnallakin takuuvuokrat on vähintään 500 e.
Muuttoavustusta. Vuokrat tulevat maksusitoumuksena.
Vierailija kirjoitti:
No aika surkea avustus jos pitää jotain muuttofirmaa käyttää :D :D
En ole koskaan muuttanut työn perässä. Työttömänä sinne missä näyttää olevan työpaikkoja, yleensä työllistynyt heti. Syynä se että olen tarvinnut aikaa irtisanoa asunto ja ainakaan omalla alalla ei ole onnistunut sopimaan töiden alkavan 2kk päästä sopimuksen teon jälkeen, ovat tarvinneet tekijän asap.
Ja säästöillä siis, toki ajokortti niin olen vaan peräkärryn hommannut ja ne ei paljoa maksa. Ongelma on se takuuvuokra, mutta sain säästettyä puolessa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Saako Kelalta muuttoapua ihan muuttofirmoihin, kun ne aika kalliita..? Ei ole ajokorttia eikä kavereita jotka tavarat veisi. Itse joudun menemään lemmikkien kanssa julkisilla joten oltava luotettava muuttokuorman viejä. Muutenhan sitä pyytäisi jotain randomia ja maksaisi hieman vaivanpalkkaa.
ap
Myy tavarat ja lemmikki niin helpottaa.
Liikkuvuusavustus kannattaa googlettaa.
Tottakai jos tarve vaatii. Millä sitä muutein eläisi?
No, puhutaan nyt niistä lemmikeistäkin, kun ap niin ilmiselvästi provoaa aiheesta ;))
Pitääkö siis köyhällä työttömällä olla niitä lemmikkejä, jotka syövät ja vaativat eläinlääkäripalveluja? Onko varaa?
Vierailija kirjoitti:
Liikkuvuusavustus kannattaa googlettaa.
Mutta toihan tulee jälkikäteen, mitä se ap ta hyödyttää
Olen muuttanut montakin kertaa. Pari kertaa myös mantereelta toiselle. Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Just do it.
Muutin kaverin nurkkiin kunnes löysin asunnon, ja oli jopa koirakin.
Vierailija kirjoitti:
No, puhutaan nyt niistä lemmikeistäkin, kun ap niin ilmiselvästi provoaa aiheesta ;))
Pitääkö siis köyhällä työttömällä olla niitä lemmikkejä, jotka syövät ja vaativat eläinlääkäripalveluja? Onko varaa?
Provoa tai ei mutta joskus on juuri niihin eläimiin varaa, ei muuttoihin sun muihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Myy tavarat ja lemmikki niin helpottaa.
Maatiaiskissasta saa jo nykypäivänä yhden kuukauden takuun verran. Ei yksinelävän tarvitse hirveän isossa ja kalliissa asua. Koirasta saa vielä enemmän vaikka sekin olisi sekarotuinen.