Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huusin kun tyttöystävä oli jättäny levyt päälle ja se oli kuulemma väärin

Vierailija
16.12.2023 |

Siis huusin kovaa "Riikka, sä unohdit levyt päälle!", kun hän oli ehkä 5 metrin päässä. Nyt hän mököttää ja muka kohtelen häntä alistavasti kun korotin ääntä niin paljon. Niin kun eikö tää oo normaalia parisuhteessa että välillä desibelit kohoaa kun toinen mokaa?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen naisen mielestä vain naiset saavat huutaa. Ja niin he usein tekevätkin. Omakotitalotaajamissa tämän huomaa. Naiset huutavat siellä lapsilleen aamusta iltaan. PMS on oikeutus huutaa. Samoin kuukautiset. Miehen mokat, vahingot, tietämättömyys ja erilmielisyyskin ärsyttää niin paljon että on huudettava. Joko miehelle, tai ainakin itsekseen. Ja se on heidän mielestään hyväksyttävää ja normaalia. Kun mies korottaa ääntään aiheesta, se on väärin. Loukkaannutaan ja murjotetaan, vaikka tehdään itse ihan samaa. Ja koko naapuristo kuulee ja tietää sen. 

Levyjä ei jätetä päälle. Siihen voi kuolla. Äänen korottaminen säikähtäneenä on tuossa tilanteessa ymmärrettävää. Äänen korottaminen myös varmisti että viesti kuultiin, huomattiin ja sisältö tuli ymmärretyksi. Niskojaan nakkelevat tyttöystävät voivat ottaa opikseen, tai jatkaa matkaa. Kenenkään ei tarvitse vaarantaa omaa turvallisuuttaan ja henkeään vain siksi, ettei toiselle tule paha mieli. 

Vierailija
22/69 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP jatkaa vielä:

Lisäksi minulla on korttelin suurimmat peräpukamat.

AP

Haaa jollain meni pahasti tunteisiin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko jotenkin latva vajaa kun pitää huutaa kun toinen on vieressä?  Ei ole mitään syytä huutaa jos ihminen on muutaman metrin päässä.

Toistan vielä: onko ok huutaa miehelle jos se jättää vauvan rattaat sateeseen kastumaan?

Vierailija
24/69 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti huusit vihaisen kuuloiseksi ja se on kyllä vääriin. 

Vierailija
25/69 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko jotenkin latva vajaa kun pitää huutaa kun toinen on vieressä?  Ei ole mitään syytä huutaa jos ihminen on muutaman metrin päässä.

Toistan vielä: onko ok huutaa miehelle jos se jättää vauvan rattaat sateeseen kastumaan?

Ei ole ok jos se oli vahinko ja jos huutaa rumasti. Jos se on jotain jatkuvaa välinpitämättömyyttä, niin asia saattaa olla toinen. 

Vierailija
26/69 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut naiset kertovat palstalla kuinka hankalia heidän PMS oireet ovat. Pää ja tunteet menevät kuulemma ihan sekaisin kun PMS vie. Mitään sille ei kuulemma voi itse tehdä. Menkkaraivoajat ja PMS-raivoajat saavat kanssasisariltaan laajasti ymmärrystä ja hyväksyntää. Nyt naiset kertovat miehelle, että asiat on aina ja joka tilanteessa rauhallisesti ja nätisti esitettävä. Myös silloin, kun oma terveys ja henki on vaarantunut. Tunteet eivät saa liikahtaa. Ääntä ei pidä korottaa.  Olkoon tilanne mkä tahansa. Mielipide vaihtuu suuntaan ja toisen kuin tuuliviiri. Aina sen mukaan, mikä itseään eniten hyödyttää tai parhaalta tuntuu. 

Vierailija
27/69 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten huudetaan ei-vihaisen kuuloisesti?

Vierailija
28/69 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kulta, sulla tais jäädä toi levy päälle, laitoin sen pois!" Eli symppis ilmoitus, mutta äänen korotus vain siitä, että toinen kuulee, jos on kaukana. Jos ei ole kaukana, niin kyllä aikuisen ihmisen pitäisi sen verran itseään hillitä, ettei toiselle aikuiselle huuda.

Vierailija
29/69 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko tuota nyt huutaa. 

Vierailija
30/69 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein toimit. Ihminen oppii parhaiten jos tilanteeseen liittyy tunteet. Ehkä tyttöystäväsi ei enää unohda levyjä päälle, kun viimeksi siitä tuli niin ikava kokemus. Sen sijaan, jos olisit todennut sävyisästi että kappas, sinulta jäi levy sammattamatta niin ehkä- hups - sama tapahtuisi taas ensi viikolla.

Vierailija
31/69 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kulta, sulla tais jäädä toi levy päälle, laitoin sen pois!" Eli symppis ilmoitus, mutta äänen korotus vain siitä, että toinen kuulee, jos on kaukana. Jos ei ole kaukana, niin kyllä aikuisen ihmisen pitäisi sen verran itseään hillitä, ettei toiselle aikuiselle huuda.

Te pitäisitte ihan munattomana miestä joka on niin mieslapsi, että lässyttää vakavienkin aiheiden kohdalla.

Vierailija
32/69 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä suuttua vahingosta. Ja jos täytyy karjua "pelästymisestä", niin ehkä on syytä tarkastella omia reaktioitaan ja kasvaa vähän vielä ihmisenä. Varmaan kuitenkin laitoit levyn pois päältä ja vaaratilanne ohi. Pitäisiköhän vetää syvään henkeä ja laskea kymmeneen ennen kuin avaa suutaan?

Vierailija
33/69 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te pitäisitte ihan munattomana miestä joka on niin mieslapsi, että lässyttää vakavienkin aiheiden kohdalla.

Voi sua, kun on kovat defenssit päällä.

Vierailija
34/69 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP jatkaa vielä:

Lisäksi minulla on korttelin suurimmat peräpukamat.

Pakko kysyä: millä menetelmällä pukamat mitattiin?

Vierailija
35/69 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumihiutaleet tulleet seurusteluikään. Voi pikkuisia pumpuleita. Jaxuhalit!

Vierailija
36/69 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt huutavia ihmisiä. Isäni oli sellainen. Ihan normaali ääni riittää, jos ei ole kunnossa vikaa. Huutava tekee itsestään idiootin. 

Vierailija
37/69 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mieheni huutaa, hänellä on kova ja kantava ääni ja lyhyet hermot. Huutaa helposti vaikka tietää ettei siinä ole mitään järkeä ja tietää mitä mieltä olen aiheesta. Kuulen kyllä normaalisti eli etenkin lähietäisyydeltä huutamiseen ei ole mitään syytä, mitään huutokilpailua on turha minun kans lähteä virittelemään.

Itse en ole tottunut ikinä elämässäni huutamiseen, ei meillä kotona eikä esim mummoloissa huudettu kuin korkeintaan karannutta koiraa kotiin. Se että mies huutaa minulle, tuntuu siis todella pahalle vaikka ei tee sitä pahuuttaan ja on harvinaista. Monesti vaikuttaa päiväkausia meidän väleihin ja pitemmän päälle voi olla vahingollista.

Eli älä huuda jos ei ole joku hengenhätä.

Vierailija
38/69 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 jatkaa. Itse en huuda jos ei jostain syystä ole pakko eli ihminen on kaukana tai ei muuten kuule, tai jos on oikeasti muotoutumassa hätätilanne jossa huutaminen saattaa pelastaa.

PMS tai vaihdevuodet tai muukaan ei ole syy huutaa tai raivota pikkuasioista. Kyllä pitää aikuisten terveiden ihmisten pystyä hallitsemaan tunteensa tai vaikka pystyä poistumaan paikalta viilenemään jos kuuppa sekoaa. Itse olen tehnyt ajatustyötä PMS:n kanssa vuosia, tunnistan helposti siitä johtuvan tyhjänpäiväisen ketutuksen ja osaan sulkea sen pois päiväjärjestyksestä, nykyään jo automaattisesti. Osaan myös kertoa miehelle että nyt on huono päivä, älä ainakaan kiusallaan härnää niinkuin meillä on joskus tapana.

Vierailija
39/69 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei asiasta voi sanoa asiallisesti? Eiköhän sillä tyttiksellä ole ihan normaali kuulo, että viiden metrin päähän kuulee tavallisella äänellä sanottunakin asian. 

Hei, sulta jäi vahingossa hellan levy päälle. 

Ei sen enempää draamaan. Itse en jaksaisi elää sellaisen ihmisen kanssa, joka käyttäytyy kuin hätääntynyt viisivuotias. Se huutaminen ei auta tilanteessa yhtään mitään. 

Vierailija
40/69 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se SIKA! Ennen kuin polttaa koko talon.