Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työelämässä niitä lusmuja vasta onkin!

Vierailija
15.12.2023 |

Työttömiä parjatessa monilta unohtuu, että lähes jokaisesta työpaikasta löytyy myös ihmisiä joita se oma työ ei kiinnosta tippaakaan, ja työaika menee lähinnä töiden välttelyyn. Se vähä mitä tehdään, hutaistaan vähän sinnepäin. Kuitenkin työssä olevia pidetään parempina ihmisinä kuin työttömiä. Moni työtön ottaisi riemusta kiljuen sen työhaluttoman työpaikan itselleen.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä töitä saatuani olen usein ihmetellyt, miten vähällä osaamisella tätä maata pyöritetään. Itsekin olin alkuun yli-ahkera, nyt tiedän että turha itseään työllä tappaa Moni niistä työttömiä paheksuvista on vain ennen 90-luvun lamaa kävellyt töihin, tosin nykyään tämä joukko on jo vähenemässä. Ja jollain aloilla on niitä, jotka suhdanteiden salliessa ilmoittautuvat irtisanottaviksi ja lähtevät ansiosidonnaisella kalastamaan. 

Vierailija
2/22 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yes olen lusmu manageri koska rahastava eliitti on täyttä bulshittiä ja varastaa kaikkein muiden rahat... aika alkaa kapina rahastavaa eliittiä vastaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin pääsy on isompi homma kuin itse töissä olo. 

Vierailija
4/22 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkin tiedän tuon. Monilla työpaikoilla kestää liian kauan lukea ja vastata sähköpostiin. Jos laittaa jollekin itseään työllistävälle yrittäjälle tai ammatinharjoittajalle sähköpostin, vastaus tulee nopeasti. Yliopistollakin tutkijat vastasi sähköposteihin vaikka yöllä. Mut normityöpaikoissa palkansaajilla sama siis kohtuullinen aika reagoida yhteydenottoihin ei näytä onnistuvan.

Vierailija
5/22 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Elättävät silti itsensä - elleivät ole valtiolla suojatöissä. AP:n vertaus ei ole validi. Yhtä avuton argumentti kuin se että keskusteluun suomalaisten vedenkulutuksesta sanoisi argumenttina että norsut ne vasta vettä tuhlaavatkin.

Vierailija
6/22 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

He kaikki ovat vastanneet johonkin tällaiseen:

"Tietoa tehtävästä

Astun sisään pieneen kotoisaan aulaan ja siellä olet vastassa sinä, Helsingin toimistomme sydän, aurinkoisella ja auttavaisella asenteellasi. Saat päiväni hetkessä paremmaksi ja opastat minua asumiseeni liittyvissä kysymyksissä. Sinulla pysyy langat käsissä, vaikka meitä asiakkaita on useampi kerralla paikalla. 

Voisitko juuri sinä olla toimistomme asiakaspalvelupisteen uusi

TOIMISTOASSISTENTTI

nykyisen toimistoassistenttimme siirtyessä uusiin tehtäviin talon sisällä.

Toimistoassistenttina työtehtäviisi kuuluvat monipuoliset toimistotehtävät ja asiakkaiden vastaanotto. Työhön sisältyy mm. ulkoisten ja sisäisten asiakkaiden neuvonta ja avustaminen, avainhallinta, postin käsittely sekä toimisto- ja kahvitustarvikkeista huolehtiminen. Pidät myös huolta toimiston yleisestä viihtyvyydestä ja arjen sujuvuudesta.

Työ on todella monipuolista ja vaihtelevaa! 

Onnistut näillä taidoilla

Toimit tärkeässä tehtävässä asiakasrajapinnassa, joten odotamme sinulta hyviä asiakaspalvelu-, vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoja. Hyvä asiakaskokemus on sinulle lähellä sydäntä. Sinulla on myös hyvä paineensietokyky, etkä hätkähdä yllättävistä tilanteista. Suhtaudut positiivisesti ja joustavalla asenteella erilaisiin työtehtäviin. Teet työtehtävät oma-aloitteisesti ja tarkasti. Olet kokenut järjestelijä ja nautit organisoinnista. Sinulla on hyvät tietotekniset taidot ja pystyt palvelemaan asiakkaita tarvittaessa myös englannin kielellä. Ruotsin kielitaidosta on etua."

(Oikotie.fi)

Vierailija
7/22 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Vältellään töitä, uusia asioita ei opetella, ei oteta vastuuta. 

Vierailija
8/22 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Vältellään töitä, uusia asioita ei opetella, ei oteta vastuuta. 

Miksi vaivautua, jos pärjää sillä mitä tekee? En minä ainakaan tapa itteäni työllä. Mielenkiinnon ja uusien asioiden opettelu painottuu vapaa-ajan kiinnostuksiin.

Vierailija
9/22 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on yksi kovanlinjan persu, joka on tupakalla 3 tuntia työpäivästä. Mutta kun on kova perseennuolija niin työnjohdon mielestä se on ok. 

Vierailija
10/22 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tietoa tehtävästä

Astun sisään pieneen kotoisaan aulaan ja siellä olet vastassa sinä, Helsingin toimistomme sydän, aurinkoisella ja auttavaisella asenteellasi. Saat päiväni hetkessä paremmaksi ja opastat minua asumiseeni liittyvissä kysymyksissä. Sinulla pysyy langat käsissä, vaikka meitä asiakkaita on useampi kerralla paikalla. 

TOIMISTOASSISTENTTI

Toimistoassistenttina työtehtäviisi kuuluvat monipuoliset toimistotehtävät ja asiakkaiden vastaanotto. Työhön sisältyy mm. ulkoisten ja sisäisten asiakkaiden neuvonta ja avustaminen, avainhallinta, postin käsittely sekä toimisto- ja kahvitustarvikkeista huolehtiminen. Pidät myös huolta toimiston yleisestä

Just luin tämän saman 😁. Ja olisin hakenutkin, mutta autolla en uskalla keskustassa ajaa. 

Vierailija
11/22 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on esim tupakoivia työntekijöitä. Ramppaavat jatkuvasti tupakalla eli lisätauoilla ja tupakoimattomat eivät sitten lisätaukoja pahemmin saakaan.

Vierailija
12/22 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan täysin.

Olen ollut viime vuosina määräaikaisissa työsuhteissa kaupungin eri paikoissa. Tein hulluna töitä jatkoa saadakseni, mutta aina kahden määräaikaisen pätkän päätyttyä ulos vaan.

Noissa huomasi hyvin, kenellä oli vakituiset paikat. Osa heistä teki hädin tuskin tuntiakaan töitä päivän aikana. Ja käyttivät 3 päivän omalla ilmoituksella olevat sairikset vimpan päälle. 

Myönnän, kyllä, olen katkera.

Vierailija
13/22 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos on esim tupakoivia työntekijöitä. Ramppaavat jatkuvasti tupakalla eli lisätauoilla ja tupakoimattomat eivät sitten lisätaukoja pahemmin saakaan.

Luulisi että joka paikassa alkaisi olla jo savuttomuus. Multa kysyttiin työhaastattelussa poltanko tupakkaa. Liekö ollut röökillä ravaajia liikaa.

Vierailija
14/22 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tietoa tehtävästä

TOIMISTOASSISTENTTI

Toimistoassistenttina työtehtäviisi kuuluvat monipuoliset toimistotehtävät ja asiakkaiden vastaanotto. Työhön sisältyy mm. ulkoisten ja sisäisten asiakkaiden neuvonta ja avustaminen, avainhallinta, postin käsittely sekä toimisto- ja kahvitustarvikkeista huolehtiminen. Pidät myös huolta toimiston yleisestä

Oliko tossa mitään vaatimuksia kahvinkeittäjälle? Palkka varmaan ainakin mainittu?

Vierailija
15/22 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan täysin.

Olen ollut viime vuosina määräaikaisissa työsuhteissa kaupungin eri paikoissa. Tein hulluna töitä jatkoa saadakseni, mutta aina kahden määräaikaisen pätkän päätyttyä ulos vaan.

Noissa huomasi hyvin, kenellä oli vakituiset paikat. Osa heistä teki hädin tuskin tuntiakaan töitä päivän aikana. Ja käyttivät 3 päivän omalla ilmoituksella olevat sairikset vimpan päälle. 

Myönnän, kyllä, olen katkera.

Yksityiseltä löytyy myös näitä, valitettavasti. Tarpeeksi hyvin kun nuolee esihenkilöiden pärcettä niin homma saa jatkua.

Vierailija
16/22 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Elättävät silti itsensä - elleivät ole valtiolla suojatöissä. AP:n vertaus ei ole validi. Yhtä avuton argumentti kuin se että keskusteluun suomalaisten vedenkulutuksesta sanoisi argumenttina että norsut ne vasta vettä tuhlaavatkin.

Sinun vastauksesi se vasta typerä olikin. Etkö tosiaan ole huomannut, miten vaivautuneita ihmiset ovat, kun jaat näitä viisauksiasi? Ihan oikeasti, katso ympärillesi seuraavan kerran kun höpiset järjettömyyksiäsi.

Vierailija
17/22 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että joka paikassa alkaisi olla jo savuttomuus. Multa kysyttiin työhaastattelussa poltanko tupakkaa. Liekö ollut röökillä ravaajia liikaa.

Vielä riittää vähäjärkisiä tupakoitsijoita. Töihin tullessa on sitouduttu savuttomaan työpaikkaan, mutta kuitenkin sitten käydään tupakalla, koska "mulla on oikeus". Tässä unohtuu nimen omaan se, että savuttomassa työpaikassa sitä oikeutta ei ole. Mutta eihän nykyajan nuori nainen tajua, että joskus joutuu tekemään niin kuin työnantaja määrää, ei niin kuin itse haluaa. Olen ilmoittanut meidän työpaikkamme tupakoitsijalle, että hän saa käydä tupakalla niin paljon kuin haluaa, mutta silloin ei voi olla meillä töissä. Jos haluaa olla meillä töissä, silloin ei tupakoi työajalla. En halua estää hänen tupakointiaan, ainoastaan kerron hänelle vaihtoehdot, joista hän saa valita.

Vierailija
18/22 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun vastauksesi se vasta typerä olikin. Etkö tosiaan ole huomannut, miten vaivautuneita ihmiset ovat, kun jaat näitä viisauksiasi? Ihan oikeasti, katso ympärillesi seuraavan kerran kun höpiset järjettömyyksiäsi.

Ja silti jotkut tollot viitsivät jopa vastata niihin. Asian vierestä menee ja minkä sisällössä häviävät niin ottavat kaksinverroin takaisin paatoksessa mutta vastaavat kuitenkin.

Vierailija
19/22 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kukas niitä nk. etätyöntekijöiden tehokkuuttakaan oikein valvoo? Eivätkö pysty enää työpaikalla olemaan?

Vierailija
20/22 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nähty nää lusmut.

Rasittavia kun vielä sanovat että olis yks homma mutta tekevät sen vasta seuraavana päivänä tai viikolla.

Vielä häiritsevät sun omaa työskentelyä paskan jauhamisella, joskus oikein porukalla.

Tietty johtamisessakin vikaa ja työpaikan kulttuurissa yleensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi