Mitä hankitte kotivaraksi?
Vettä tietysti.
Mitä muuta? Sellaista syömistä ja juomista mikä säilyy huoneenlämmössä, ja mitä ei tarvitse keittää tai paistaa.
Vinkkejä kehiin, kiitos!
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin intistä viikon lomilla ja silloin ei ollut mitään rahaa. Söin pelkkää makaronia ja jos oli joskus rahaa niin ostin ketsupin sen makaronin lisäksi. Pelkällä makaronilla pärjää kun on pakko.
Hätävara on ajateltu myös tilanteisiin, joissa ei saa sähköä ja ei ehkä ole mahdollisuutta keittää muullakaan tavalla.
Miten vaikeaa on tehdä nuotio ulos? Tai hankkia trangia ja marinol-pullo? Kuolet siihen kun tulee sähkökatkos.
Monessa kerrostalo/rivitaloalueella on grillikatos.
Lähes jokaisessa omakotitalossa on jonkinlainen grilli.
Miksi ihmiset ovat niin uus-avuttomia? 😕
T: tuntematon
Vierailija kirjoitti:
Olin intistä viikon lomilla ja silloin ei ollut mitään rahaa. Söin pelkkää makaronia ja jos oli joskus rahaa niin ostin ketsupin sen makaronin lisäksi. Pelkällä makaronilla pärjää kun on pakko.
Kerran itse otit puheeksi, niin armeijan varastossa oli makaronia enemmän mitä ikinä missään. Että sitä on sitten tarjolla jos sota syttyy. Omat ketsupit sinne reppuun.
Kaikkea löytyy ainakin viikoksi ja maalla kun asutaan niin on oma kaivo, puuliesi, takka, aggregaatti, grillikota jne.
Vettä, kuivaruokaa ja suklaata sekä monivitiineja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hätävara on ajateltu myös tilanteisiin, joissa ei saa sähköä ja ei ehkä ole mahdollisuutta keittää muullakaan tavalla.
Miten vaikeaa on tehdä nuotio ulos? Tai hankkia trangia ja marinol-pullo? Kuolet siihen kun tulee sähkökatkos.
Monessa kerrostalo/rivitaloalueella on grillikatos.
Lähes jokaisessa omakotitalossa on jonkinlainen grilli.
Miksi ihmiset ovat niin uus-avuttomia? 😕
T: tuntematon
Meidän kerrostalossa ei kyllä ole mitään grillejä. En ole koskaan nähnyt yhtään, jossa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voi keittää ja paistaa?
Sähköt pois.
Puuliesi, leivinuuni ja trangia löytyy. Samoin puita ja kaasua.
Risukeittimellä saa nopeasti lämmitettyä vettä, jota voi käyttää teen, kahvin kaakaon, puuron tekemiseen. Otetaan metallinen ämpäri, laitetaan sinne risuja, tuohta yms pikkupuuta, sytytetään. Laitetaan päälle metallinen verkko ja verkon päälle vesikattila. Lämmitetään kiehuvaksi.