Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hankitte kotivaraksi?

Vierailija
15.12.2023 |

Vettä tietysti.

Mitä muuta? Sellaista syömistä ja juomista mikä säilyy huoneenlämmössä, ja mitä ei tarvitse keittää tai paistaa.

Vinkkejä kehiin, kiitos!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinankaali säilyy kuin peruna

Vierailija
2/28 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin intistä viikon lomilla ja silloin ei ollut mitään rahaa. Söin pelkkää makaronia ja jos oli joskus rahaa niin ostin ketsupin sen makaronin lisäksi. Pelkällä makaronilla pärjää kun on pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperia tietysti. Ainakin 20 säkkiä.

Vierailija
4/28 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi keittää ja paistaa? 

Vierailija
5/28 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin intistä viikon lomilla ja silloin ei ollut mitään rahaa. Söin pelkkää makaronia ja jos oli joskus rahaa niin ostin ketsupin sen makaronin lisäksi. Pelkällä makaronilla pärjää kun on pakko.

Mutta kun ei voi keittää.

Vierailija
6/28 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raakana? Lue avaus.

Vierailija
7/28 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit kyllä, jos sähkö toimii.

Vierailija
8/28 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköt pois.

Vierailija
9/28 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sitä samaa mitä muutenkin syödään. Varastoi mitä syöt, syö mitä varastoit. Ei meillä ole mitään erillistä kotivaraa vaan se sulautuu siihen kaikkeen mitä normaalisti syödään. Näin ei mene vanhaksi eikä tule hävikkiä.

Vierailija
10/28 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä vain. Muuhun ei ole varaa.

Vierailija
11/28 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä keittäminen onnistuu ilman sähköäkin. Esim. puuhella, kamina tai kaasulla toimiva retkikeitin mahdollistaa melko monipuolisenkin ruoanlaiton täysin sähköttömästi.

Vierailija
12/28 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hätävara on ajateltu myös tilanteisiin, joissa ei saa sähköä ja ei ehkä ole mahdollisuutta keittää muullakaan tavalla.

Vierailija
13/28 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapissa kotivara maito, piimä, limpsa, mehu, peruna, riisi, tomaatti, 1 kpl kaura, suklaa, leipä, floora, juusto, nakki, makkara, makarooni. 

Vierailija
14/28 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä keittäminen onnistuu ilman sähköäkin. Esim. puuhella, kamina tai kaasulla toimiva retkikeitin mahdollistaa melko monipuolisenkin ruoanlaiton täysin sähköttömästi.

Sittenhän ei ole ruoan kanssa ongelmaa. Nuotiollakin voi ruokaa laittaa. Aloittaja vain on täysin sähkön varassa. Kaasugrillikin on oiva väline ruoanlaitossa, mutta kannattaa varata kaasupulloja. 

Vierailija
15/28 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hätävara on ajateltu myös tilanteisiin, joissa ei saa sähköä ja ei ehkä ole mahdollisuutta keittää muullakaan tavalla.

Miten vaikeaa on tehdä nuotio ulos? Tai hankkia trangia ja marinol-pullo? Kuolet siihen kun tulee sähkökatkos.

Vierailija
16/28 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaapissa kotivara maito, piimä, limpsa, mehu, peruna, riisi, tomaatti, 1 kpl kaura, suklaa, leipä, floora, juusto, nakki, makkara, makarooni. 

Huono hätävara kun kaikkea on yksi kpl, makaroni

Vierailija
17/28 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsaa, kebabia, piirakoita, juustoja, maitoa, kermaa, leikkeleitä, makkaraa, nakkeja, leipää, majoneesia, suolakurkkua, ketsuppia, sinappia, jauhelihaa, kanaa, lohta, kananmunia, pekonia, porkkanaa, salaattia, tomaattia, perunoita ja silliä.

Meillä toimii sähköt talossa myös sähkökatkon aikana

Vierailija
18/28 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 lavaa olutta

Vierailija
19/28 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ruokaa varastossa muutamaksi päiväksi.Siis myös kuivaruokaa. En siis osta mitään varsinaista hätävaraa. Vettä olen vain varannut vähän enemmän. 

Vierailija
20/28 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kun ei tarvitse miettiä sähkönpuutetta, löytyy aggregaatti, puuhella, takka, kaasugrilli yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän