Tutkimus: Naiset joilla lapsia ovat onnellisempia, kuin lapsettomat
Tutkimus: Naiset joilla lapsia ovat onnellisempia, kuin lapsettomat
Naiset joilla lapsia ovat onnellisempia
Kuten tämäkin julkaisu todistaa:
Tutkimus:
Yes, Married Mothers Really Are Happier Than Unmarried and Childless Women
But children bring not only happiness. These sociologists report that women who are mothers tend to be better off financially than their childless peers.
https://dailycitizen.focusonthefamily.com/yes-married-mothers-really-ar…
Kommentit (38)
Tutkimus..? Joku dailycitizen.focusonthefamily.com kuulostaa aika.. no, mielenkiintoiselta lähteeltä.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus..? Joku dailycitizen.focusonthefamily.com kuulostaa aika.. no, mielenkiintoiselta lähteeltä.
Niin he kertovat tutkimuksesta
Popularisoitu
Tiedäthän tyhmä
Suomessa takavuosina tehty onnellisuustutkimus antoi tuloksen, että kaikkein onnellisimpia ovat vanhuuseläkkeellä olevat koiranomistajat.
Jotkut voivat olla onnellisia ettei ole lapsia, jos uupuu helposti, on vaivoja ja köyhä. On itse se "aikuislapsi" sisäisesti joskus. Ehkä rahakas voi olla onnellinen ja äitityyppiä oleva. Kaikki eivät ole ns. äitityyppiä. Osa haluaisi kiltin miehen ja matkustaa, omakotitalon maalla.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa takavuosina tehty onnellisuustutkimus antoi tuloksen, että kaikkein onnellisimpia ovat vanhuuseläkkeellä olevat koiranomistajat.
Mutta siihenkin on vaan 50/50 todennäköisyys
Vierailija kirjoitti:
Jotkut voivat olla onnellisia ettei ole lapsia, jos uupuu helposti, on vaivoja ja köyhä. On itse se "aikuislapsi" sisäisesti joskus. Ehkä rahakas voi olla onnellinen ja äitityyppiä oleva. Kaikki eivät ole ns. äitityyppiä. Osa haluaisi kiltin miehen ja matkustaa, omakotitalon maalla.
Ei Vaan
Lapsettomuus katkeroittaa
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat on kauheen katkeria
----
En ainakaan itse koe olevani yhtään katkera tai luuseri :😀. T. Doc Lady
Vierailija kirjoitti:
Ei halua
Vierailija kirjoitti:
Mistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Vaan
Niin, jos lapsettomuus on vastentahtoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
----
Ei pahalla mutta sun katkeruus käy ilmi sun viesteistä
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat on luusereita
Perustele.
En ole osallistunut kyseiseen tutkimukseen. Onko joku teistä?
Täällä on kyllä joidenkin lapsellisten käytös aika lapsellista, kun rupeavat lapsettomia haukkumaan. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Vaan
Perustele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
----
Ei pahalla mutta sun katkeruus käy ilmi sun viesteistä
Ekaksi naisen pitäisi huolia juuri ja juuri pinnalla pysyvä isäehdokas. Rukoilla lapsista kasvavan hiukan parempia. Lopulta pettyen lopputulokseen. Tinderistä löytyy enimmäkseen ongelmaisia miehiä,joten..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin he kertovat tutkimuksesta
Popularisoitu
Tiedäthän tyhmä
Alkuperäinen tuossa mainitun kahden tutkijan juttu on The Atlanticissa (aikakausilehti, ei vertaisarviointi tutkimusjulkaisu) ollut artikkeli. Missään ei ole mainittu tämän tutkimuksen otoksesta, kysymystenasettelusta, siitä, onko huomioitu sosioekonominen tausta tai muut taustamuuttujat, virhemarginaali tulkinnassa jne. Tuosta varmaan jossain kohden voidaan julkaista ihan lopullinen tutkimuskin, mutta tuo ei itsessään sitä ole. En ota kantaa tulokseen itsessään, vaan siihen, että kun juttuja esitetään tutkimustuloksina, niin sille pitäisi olla oikeat, tieteelliset perusteet. Juttuja, pakinoita, artikkeleita ja mielipidekirjoituksia voi kirjoittaa aika kevyeltä pohjalta ja ilman lähdeaineiton avaamista, mutta silloin kyse ei ole tutkimuksesta.
Näin se on