Työkkäri vaatii ajokortin
On alkanut painostamaan että pitäisi ajokortti hankkia koska sen puuttuminen estää työnsaannin. Millä rahoilla?? Sitäpaitsi pelkään autoja ja liikennettä.
Kommentit (68)
Joo olisin päin vastaantulevaa rekkaa jos sen hankkisin. No olisin poissa työttömyystilastoista sen jälkeen.
Vantaa liian kaukana Helsingistä sanoi te toimiston kurssille valitsija ja ala sellanen jossa kova pula. En hae enää te toimiston huijarikursseille, oltava auto ja asuttava koulun vieressä. Turha valittaa pula työntekijöistä, sinne ei haluta kun vain ajokortillisia.
Provo. Työkkäri ei vaadi ajokorttia.
Saako mopokortin pelkällä teoriakokeella? Vai ajaako joku vieressä ja katsoo? Sellaisen voisin hankkia. Minua häiritsee jos joku tuijottaa tekemisiäni. En ikinä siksi saisi ajokorttia. Vallan ahdistuisin siitä.
Te toimiston kurssilla hakusivulla kysyttiin heti ajokorttia ja oli toki myös ilkeä teksti ettei voida järjestää asuntoa hakijoille Helsingissä. Hain Vantaalta 15min. matkan päästä seuraava pysäkki jo Helsinkiä, en päässyt syy oli liian kaukana. Eivät ne halua sinne kun vaan Helsingissä asuvia, jos heitäkään. Autottomia syrjitään ja eri paikassa asuvia. Virkailija käski turhaa hakea eri paikkaan kurssille. Jos sama jatkuu lopetan asiakkuuden te toimiston kanssa,surkea.
Tässä maassa on duunarialoilla niin huonot palkat ja autoilu niin sairaan kallista, että eipä kannata juuri autolla mennä töihin pienipalkkaisena. Itse en edes harkitse sellaisia työpaikkoja.
Tulee aika äkkiä kehäpäätelmä (käyn töissä, jotta pystyn maksamaan autokulut, jossa pystyn käymään töissä).
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se parantaa työllistymismahdollisuuksia, ei sitä käy kiistäminen.
Joo matalapalkka-aloilla kyllä mutta kun on kortti niin työantaja vaatii oman auton käyttöä, onko siihen sitten muka varaa, tuskinpa ja kun jää tienpäälle niin sitten tulee palkatonta, eikä ole enää korvaustenkaan piirissä, ei ole kovin hyvä diili.
Asun pk-seudulla minulla ei ajokorttia, te-toimiston koulutuskurssille kysyttiin asuinpaikkaa piti olla Uudellamaalla asuville, kysyttiin myös ajokorttia, koulutus ei sitä vaadi. No vastaus kielteinen syy olla liian kaukana Helsingistä, täältä junalla tai bussilla vain 15min. Matka Helsinkiin! On Uuttamaata. Ja olen kulkenut kyllä pidempiä matkoja. Te-toimisto koulutukset ei saa hakea ja ne on kaupunki kohtaisia, ajokorttittomia syrjitään suoraan! Ja kun hain toinen virkailija käski hakea ja toinen ei tiennyt mitään. Paikka jossa asun ei ole vapaata kurssia ei työtä, kaikki kulkee autolla+junalla Helsingissä, minä en saanut edes hakea kaupunkiin jossa synnyin. Te - toimisto kohtelee eriarvoisesti autottomia. Niissä ei mainita täytyy olla ajokorttia, kun hakee alkaa syrjintä. Ala oli vain kurssi ja minulla oli kokemustakin, alalla piti olla kova pula vaan ei ole. Te-toimiston tehtävä piti olla järjestää koulutusta tai työtä, siellä jotkut tykkää kiusata autottomia. Mitään ei tarjota, itse olen etsinyt turhaa noita paikkoja, joihin ei saa hakea. Ja yli kuukausi piti turhaa odottaa, vastaus tuli vasta pari päivää sitten. Piti olla alle kuukaudessa käsitelty, eivät noudata. He ohjaa kuntaan, jossa ei ole tarjolla työtä ei koulutuspaikkaa. Raksa alalla olisi joku kurssi vain, en jaksa niin raskasta työtä se olisi ainoa kurssi.