Työkkäri vaatii ajokortin
On alkanut painostamaan että pitäisi ajokortti hankkia koska sen puuttuminen estää työnsaannin. Millä rahoilla?? Sitäpaitsi pelkään autoja ja liikennettä.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut töitä koska ei ole ajokorttia. Olen raksatyöläinen ja töitä ei ole tässä lähistöllä joten om nykyään mahdotonta saada töitä. Työkkärissä ne ei sitä ymmärrä. Pyysin kunnalta 2000 euroa ajokortin hankkimiseen mutta eivät suostuneet. Palkkaa olen aina saanut niin vähän ettei siitä voinut säästää ajokorttiin.
Miten raksatyöläinen saa niin vähän palkkaa, ettei ole ajokorttiin varaa?
Jos työttömällä on ajokortti niin ei sillä vielä kuuhun mennä. Pitäisi olla myös auto että pääsee sinne työpaikalle. Tietenkin auton voi ostaa autolainalla mutta siinä sitä joutuu venyttelemään pennosia pitkän aikaa kun makselee autoa ja tankkailee bensaa.
Minulla on auto, autolainaa ja käyn töissä. Joskus kyllä käy mielessä myydä kaikki ja muuttaa maalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa että kaikilla ei sairauksien vuoksi ole mahdollisuutta hankkia ajokorttia.
Huono näkö! En saanut, karsastusta ja sitte pullonpohjalasit!
Minulla on melkein sama, sellainen näköongelma jota ei voi laseilla tai leikkauksella korjata. Minulla on keskellä näkökenttää harmaita alueita joilla en näe, näkökenttäpuutoksia. Monet tutut ovat ränkänneet vuosia että aja ajokortti niin elämä helpottaa, sitten kysyn että oikeastiko haluatte minut ajamaan autoa tuonne kun osa näkökentästä on pimeänä. Yhdellä vertaisryhmässä olevalla on monoviso ja hän ei näe syvyyksiä etäisyyksiä eikä värejä oikein. Ei sellainen ihminen saa ajaa autoa, hehän ajaa ihmisten päälle suojatiellä kun ei näe asioita oikein.
Vaikea migreeni estää minulla ajamisen. Hankin kyllä aikoinaan kortin, mutta en ole enää vuosiin ajanut tuon takia.
Onko sulla ompelukoneen ajokortti sekä ATK-ajokortti ajan tasalla?
Minä ajoin intissä CE-kortin ja ihan ilmaiseksi. Siviilissä olisi maksanut maltaita. AB-kortti mulla oli jo ennestään, kesätyörahoista aikoinani säästin ekaan ajokorttiin. Meitä oli 5 lasta perheessä ja vanhemmat ihan tavisduunareita jotka maksoivat talovelkaa, joten heillä ei ollut rahaa kustantaa korttia kaikille. Niinpä päättivät etteivät tasapuolisuuden vuoksi kustanna sitä kenellekään. Intissä menin ihan läpällä hakemaan hakemaan ajoneuvopuolelle ja kappas vain tulin hyväksytyksi. Löin isäni kanssa vetoa että saan yhdistelmäajoneuvokortin ekalla yrittämällä ja olin pari kuukautta paskat housussa sen takia, mutta onnistuin ja isäni joutui pulittamaan mulle tuhat euroa. Muistaa vieläkin huomauttaa siitä.
Ajokorttiluokkaa ei ole koskaan työnhaussa kysytty, mutta veikkaan että siitä jotakin hyötyä oli nykyistä työpaikkaa hakiessani. Olen logistiikka-alalla keskijohdon tehtävissä. Yhdistelmäajoneuvoa olen viimeksi ajanut kaksi vuotta sitten.
Narkolepsia ainakin estää kortin saamisen
Ei työkkäri vaadi ajokorttia, mutta varmasti suosittelee, koska saadaksesi työttömyyskorvausta sinun on oltava valmis ottamaan töitä 70km säteeltä. Eli jos ei mene busseja niin sitten pyöräilet. Käytännössä ei onneksi pakota ketään pyöräilemään tollaisia matkoja, koska työnantajallekin on aika epävarmaa palkata sellainen joka tulee pyörällä läheskääm tollaisia matkoja.
P.s. Kyllä työttömänäkin sai kasaan rahat ajokorttiin. Ei se toki laillista ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ja vihervasemmistolainen lorvikatarri estää työn hakemisen. :)
Ei auton ajoon korttia tarvii.
Taitaa pikkukylissä puolet ajaa ilman korttia. Kun liikennepoliisi lakkautettiin 2013, poliisia näkee tienpäällä kerran kymmenessä vuodessa.
Työnantaja ei voi vaatia ajokorttia, ei sille kuulu miten tullaan töihin.
Jotkut työnantajat selittelee ettei ihminen jaksais kävellä 200 metriä työpaikalle ja siitä 200m urakalle. On totuttu ajamaan sadan metrin pätkät autoilla. Liikettä päiväaikaan, ei tarvii illalla lähteä lenkille.
Vierailija kirjoitti:
No tuskin vaatii.
Voivat kyllä ehdottaa, kun mietitte yhdessä, että miten voisit parantaa työllistymismahdollisuuksiasi. Mutta ei ne mitään vaadi.
Vaatia voi sitten vasta jos te-toimisto maksaa autokoulun, ajokortin ja auton. Jos itsellä ei ole rahaa niin sille mitään voi. Siksihän ollaan etsimässä töitä, jotta sitä rahaa saisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä ne oikeistolaiset joutaa täällä nettipalstoilla viisastelemaan :)
No ei todellaakaan vaadi. Voi toki joku ehdottaa, mutta ei todellakaan vaadita.
Työkkärissä pitää antaa säälittä piiskaa. Siitä saa motivaatiota ajokortin hankkimiseen.
Olen kotoisin Kainuun nälkämaalta, ja pienimmissäkin taloissa teinit saivat jostakin rahat ajokorttiin.
Työkkäri joskus kysyi miksen aio ajokorttia hankkia kun moni työpaikka sitä vaatii (siivous) Totesin että ajaisin päin rekkaa. Eikä ollut edes vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä ne oikeistolaiset joutaa täällä nettipalstoilla viisastelemaan :)
Raskas työ vaatii raskaat huvit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ollut mitään vittuilua t. Sikapiikistä sairastunut. Olisin halunnut kortin, mutta en pysy riittävän virkeänä että sen saisin. Töitä pystyn tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Ei auton ajoon korttia tarvii.
Taitaa pikkukylissä puolet ajaa ilman korttia. Kun liikennepoliisi lakkautettiin 2013, poliisia näkee tienpäällä kerran kymmenessä vuodessa.
Työnantaja ei voi vaatia ajokorttia, ei sille kuulu miten tullaan töihin.
Jotkut työnantajat selittelee ettei ihminen jaksais kävellä 200 metriä työpaikalle ja siitä 200m urakalle. On totuttu ajamaan sadan metrin pätkät autoilla. Liikettä päiväaikaan, ei tarvii illalla lähteä lenkille.
Olin aikoinaam vartijana respassa. Oltiin luvattu kesäksi kokoaikatöitä jo hyvissä ajoin alkutalvesta. Kun kesä tuli niin tuli vuorolistassa pelkkää nollaa, ei yhtään ainutta työvuoroa. Kun kyselin perään niin syyksi sanottiin, että no kun sulla ei ole sitä autoa!
Työtehtävissähän ei tarvinnut autoa eikä ajokortttia yhtään missään ja töihinkin pääsi 15 minuutissa junalla. Sitäpaitsi olin jo työhaastattelussa valmiiksi ilmoittanut, että ei ole autoa eikä ajokortttia ja palkkasivat minut silti siihen samaan kohteeseen missä yhtäkkiä tarvittiinkin mukamas ajokorttia (ei tarvittu). Tilalle sitten palkattiin täysin uusi henkilö ilman kokemusta ja firma maksoi kalliin vartijakurssin, jotta voidaan laittaa siihen samaan kohteeseen, josta minulla on jo kokemusta (eikä hänelläkään ollut ajokorttia). Lisäksi minun piti perehdyttää tämä henkilö siihen samaan kohteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri joskus kysyi miksen aio ajokorttia hankkia kun moni työpaikka sitä vaatii (siivous) Totesin että ajaisin päin rekkaa. Eikä ollut edes vitsi.
Isoimmilla siivousfirmoilla on niin paljon kohteita ja vieri vieressä isoissa kaupungeissa, että ei niihin autoja tarvita vaan kohteissa liikutaan jalkaisin kohteesta toiseen tai ollaan vain yhdessä kohteessa.
Ala työnantajaksi ja palkkaa muut tekemään ajohommat?