Mistä tajusit että puolisosi on jollain tapaa luonnehäiriöinen?
Mikä oli se tilanne ja miten suhde siitä sitten eteni?
Kommentit (45)
Siitä, että en pystynyt enää arvaamaan etukäteen mistä hän voisi suuttua. Yleensä ihmiseen tutustuu koko ajan paremmin, mutta tässä tapauksessa hän pystyi yllättämään aina uudelleen.
Kun ehdotti raskaaksi tullessaan, että myös minä jättäisin alkoholin raskausajaksi. Erottiin aika pian tämän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että mies on vaan jotenkin edgy, ja sitten luulin, että hän vaan jotenkin lipsauttelee jotain tyhmiä juttuja, mutta sitten hän alkoi kertoa jotain aivan kauheita väkivaltafantasioita ystävistäni ja sukulaisistani. Siis todella raakoja. En missään vaiheessa ajatellut, että hän toteuttaisi niitä, mutta siis oli kyllä outoa kuunnella ykistyiskohtaisia kertomuksia siitä mitä näille minun rakkaille ihmisille olisi pitänyt tapahtua. Hän halusi niitä minulle ihan ehdottomasti kertoa ja muutenkin harrasti sellaista outoa henkistä väkivaltaa. Olen hyvin sallivainen ihminen ja ymmärrän että kaikkea voi ajatella ja monenlaista sanoakin, joten kesti kyllä todella kauan että kellot soivat. Siinä vaiheessa kun hän puhui tällaista lapsistamme olin kyllä jo ymmärtänyt että tämä ei nyt toimi.
Miehesi on hullu, mutta niin olet sinäkin, kukaan tervepäinen ei minuuttia kauempaa kuuntele tuommoista, ja sinä ääli ö vielä jatkoit suhdetta vaikka on lapsiakin. Lapset pois tuommoiselta ä äliöltä.
Vierailija kirjoitti:
Siitä tajusin, kun alkoi kehumaan Marinin hallitusta ja ehdotteli koko perheen menemistä kesällä Prideen. Viimeisenä pisarana kertoi äänestävänsä Haavistoa pressan vaaleissa.
Sulla persusaatanaääliö ole koskaan puolisoa ollutkaan. Jatkahan runkkausta ja ole hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi extyttöystävä oli tosi riippuvainen musta. Jos en vastannu puhelimeen päivällä kun olin töissä niin ilmesty kotipihaan istuun ja odottaan et millon ilmestyn kotiin ja kaikkea muuta samanlaista. Ei sitä kauaa jaksanut kun toisen maailma romahti joka kerta kun ei saanut mua kiinni tai en kerinnyt tapaamaan.
Maailma romahti? Vai parisuhde? Kyllä parisuhteeseen kuuluu ajantasainen yhteydenpito jos on joku kiireinen asia. On myös henkistä väkivaltaa olla vastaamatta parisuhteessa olevalle elämänkumppanille jos hän ilmaisee että on jotain hänelle tärkeää asiaa johon pitäisi saada vastaus melko pian (päivän sisällä). Voi itse päättää ollakko sinkku vai parisuhteessa. Mutta jos juoksuttaa toista ihmistä perässään, pelaa kuuropiilo leikkejä, vitkastelee yhetydenpidossa, ei vastaa niin se on yhtä väärin kun jatkuva viesti pommitus turhilla asioillla.
Epävakaiden maailma ja psyyke romahtaa kylläkin ihan pikkuasioista. Ihan kuin yhdelläkään miehellä ei voisi olla persoonallisuushäiriöistä naista. Ihan älytöntä alkaa ripittää tuntematonta ihmistä kuvittelemillaan tapahtumakuluilla.
Vierailija kirjoitti:
Instagramissa tuli vastaan kela jossa oli aiheena NPD.
Herätys oli järisyttävä kokemus.
Ero menossa eteenpäin.
Some ja netti on siunaus. Minulla jäi suhde muutamaan kuukauteen, kun feedi alkoi tarjota narsistivideoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi extyttöystävä oli tosi riippuvainen musta. Jos en vastannu puhelimeen päivällä kun olin töissä niin ilmesty kotipihaan istuun ja odottaan et millon ilmestyn kotiin ja kaikkea muuta samanlaista. Ei sitä kauaa jaksanut kun toisen maailma romahti joka kerta kun ei saanut mua kiinni tai en kerinnyt tapaamaan.
Maailma romahti? Vai parisuhde? Kyllä parisuhteeseen kuuluu ajantasainen yhteydenpito jos on joku kiireinen asia. On myös henkistä väkivaltaa olla vastaamatta parisuhteessa olevalle elämänkumppanille jos hän ilmaisee että on jotain hänelle tärkeää asiaa johon pitäisi saada vastaus melko pian (päivän sisällä). Voi itse päättää ollakko sinkku vai parisuhteessa. Mutta jos juoksuttaa toista ihmistä perässään, pelaa kuuropiilo leikkejä, vitkastelee yhetydenpidossa, ei vastaa niin se on yhtä väärin kun jatkuva viesti pommitus turhilla asioillla.
extyttöystävä löytyikin vauvapalstalta :D
Ei päätynyt onneksi ihan puolisoksi asti, mutta eksä suuttui todella paljon erittäin pienistä asioista ja kaikki asiat piti aina myös tehdä hänen tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä että hän huusi jatkuvasti. Jos aikuinen ihminen ei osaa kommunikoida normaalilla volyymilla ilman aggressiota, niin terve.
on luonnollista että me alamme puhumaan lujemmalla äänellä jos toinen osoittaa ettei häntä kiinnosta mitä toinen yritätää saada häntä ymmärtämään hiljempaa puhumalla. Olisiko sinulla itselläsi ollut aika alkaa kuuntelemaan myös toisen mielipiteitä, eli ottamaan hänet myös huomioon. Ei normaalille ihmiselle pitäisikään huutaa. Selkeästikään et välittänyt mitään mitä hän sanoi.
My father always used to say, "Don't raise your voice. Improve your argument." Good sense does not always lie with the loudest shouters, nor can we say that a large, unruly crowd is always the best arbiter of what is right.
Desmond Tutu
No kun en oikein tiedä, että missä kohtaa sen lopulta tajusin. Ehkä erossa viimeistään lopullisesti tajusin. Koko suhteen ajan ehkä paljastavin merkki oli se, että mies suuttui aivan mitättömistä asioista täysin suhteettoman paljon. Varsinkin liikenteessä oli täysi raivohullu. Vaikka näennäisesti ajoi ainakin suht sääntöjen mukaan, niin saatoi huutaa melkein suoraa huutoa minulle tai muille kyydissä, jos joku kiilasi eteen tms. Samoin kilahti aina siitä, jos joku asia oli myöhässä tai ei onnistunut ensimmäisellä kerralla. Kaverilleen suuttui kerran, kun hän oli myöhässä, kun joku oli ajanut hänen edellään kolarin ja poliisi ohjasi liikennettä. Ja se kaveri vielä ilmoitti etukäteen, että on myöhässä. En muista mitä korjasi joskus autotallissa, mutta siinä oli pultit jumissa, niin mies raivopäissään paiskasi sen mutteriräikän seinään ja se hajosi. Tällaisia on vaikka kuinka paljon. Seinätkään ei oikein tykänneet tuosta miehestä. Tuli joku lasku minkä oli unohtanut maksaa muistutusmaksuineen, niin mies löi eteisen seinään niin kovaa, että sai rystysensä hajalle. Seinä oli kyllä kovempi sillä kertaa.
Onneksi ei minua hakannut eikä meillä ole yhteisiä lapsia. Onneksi myös eron jälkeen ei ole kuulunut mitään. En jälkikäteen ymmärrä, miten jaksoin katsoa tuota. Minulla oli vielä kokemustakin paremmista suhteista.
Vierailija kirjoitti:
Siitä kun alkoi luettelemaan virheitä ulkonäössäni ja toteamalla ettei kukaan muu minua halua, vaan saan olla kiitollinen siitä, että sain hänet. Tämän jälkeen mukaan sitten tulikin jo väkivaltaa monissa muodoissa. Erosta yli 10 vuotta ja edelleen koittaa kontrolloida elämääni.
Jotenkin ironinen ajatus, että kumppanisi mielestä olet niin kelvoton, ettei kukaan muu ei halua sinua, mutta hänelle kuitenkin kelpasit. Mitä se kertoo hänestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä kun alkoi luettelemaan virheitä ulkonäössäni ja toteamalla ettei kukaan muu minua halua, vaan saan olla kiitollinen siitä, että sain hänet. Tämän jälkeen mukaan sitten tulikin jo väkivaltaa monissa muodoissa. Erosta yli 10 vuotta ja edelleen koittaa kontrolloida elämääni.
Jotenkin ironinen ajatus, että kumppanisi mielestä olet niin kelvoton, ettei kukaan muu ei halua sinua, mutta hänelle kuitenkin kelpasit. Mitä se kertoo hänestä?
Tuo on narsistin keino kontrolloida uhriaan. Lyödään toisen itsetunto lyttyyn ja yritetään uskotella, että ei saisi ketään vaikka todellisuudessa pystyisi saamaan paljon paremman kuin hän.
Pikkuhiljaa kaikesta. "Riidanhaluisuudesta", ei kestä kritiikkiä omasta toiminnastaan, aina löytyy puolustus huonolle käytökselle, ei mitään empatiaa, ei edes itkevää lastaan kohtaan, yleinen ärtyneisyys ja tyytymättömyys kaikkeen... Ensimmäiset pienet merkit oli jo ekan vuoden aikana, mutta olin jo raskaana. Vuosi vuodelta paheni tosi hiljalleen, kunnes oli jo ihan sietämätöntä noin 10 vuoden kuluttua. Silti jaksoin vielä vuosia. En silti kadu, että odotin oikeaa ajankohtaa. Loppu hyvin kaikki hyvin eron jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kerran miehelle tuli pieni ajatusvirhe ja puhelin jäi vartioimatta: siellä oli toistakymmentä viestiketjua eri naisten kanssa, joihin hänellä oli seksisuhde sekä valokuvia näistä ja itsestään seksin jälkeen makaamassa sängyssä. Sanoin miehelle, että menen hotelliin yöksi ja sillä aikaa sä olet pakannut sun kaikki kamat, jättänyt avaimet pöydälle ja häipynyt mun elämästäni.
Eli ratsasit toisen puhelimen, mikä on laitonta. Lisäksi, jos toinen on virallisesti osoitteessa kirjoilla on sinun laitonta häätää häntä pois kodistaan. Et kyllä itsekään tästä puhtain paperein selviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllä on selvästikin kännykkä- ja mesesukupolven lapsi, jolla on lyhyen elämänkokemuksensa takia vääristynyt käsitys siitä yhteydenpidon nopeus tarkoittaa. Sinulle olisi tehnyt hyvää elää lankapuhelinten ja käsin kirjoitettujen kirjeiden aikakaudella. Et yrittäisi kehittää älytöntä draamaa siitä, ettet saa kumppania puhelimella kiinni ajantasaisesti. Ennen aikaan ei olisi voitu kehittää tuollaista draamaa, koska jokainen olisi tajunnut että on ihan luonnollista, ettei kaiken aikaa istuta kotona vastaamassa puhelimeen. Sinä leivot siitä henkistä väkivaltaa, koska sinulla ei ole suhteellisuudentajua.
Tyttöystävä, joka tulee kotipihalle päivystämään tavoittamattomissa olevaa poikaystävää, on sairaalloisesti läheisriippuvainen. Sellainen on raskas kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Siitä kun mies jäi 3:nnen kerran kiinni pettämisestä
Kolmennen? Mitä tuo on tarkoittavinaan?
Vierailija kirjoitti:
Instagramissa tuli vastaan kela jossa oli aiheena NPD.
Herätys oli järisyttävä kokemus.
Ero menossa eteenpäin.
Joku poliisisarja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä että hän huusi jatkuvasti. Jos aikuinen ihminen ei osaa kommunikoida normaalilla volyymilla ilman aggressiota, niin terve.
on luonnollista että me alamme puhumaan lujemmalla äänellä jos toinen osoittaa ettei häntä kiinnosta mitä toinen yritätää saada häntä ymmärtämään hiljempaa puhumalla. Olisiko sinulla itselläsi ollut aika alkaa kuuntelemaan myös toisen mielipiteitä, eli ottamaan hänet myös huomioon. Ei normaalille ihmiselle pitäisikään huutaa. Selkeästikään et välittänyt mitään mitä hän sanoi.
Hienosti leimasit toisen epänormaaliksi, koska hänelle huudetaan. Draamailija bongattu. Mielipiteen kuunteleminen on eri asia kuin mielipiteen huomioiminen. Kuunnella aina voi, mutta ei se tarkoita sitä että pitää totella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä tajusin, kun alkoi kehumaan Marinin hallitusta ja ehdotteli koko perheen menemistä kesällä Prideen. Viimeisenä pisarana kertoi äänestävänsä Haavistoa pressan vaaleissa.
Sulla persusaatanaääliö ole koskaan puolisoa ollutkaan. Jatkahan runkkausta ja ole hiljaa.
😂 Miettikää, suurin luonnehäiriö on olla persu, oksettaa ajatuskin persun kanssa olemisesta.
Siksi vältteletkin äitiäsi, koska sinulta välillä unohtuu kuljettaa mukana sankoa.
Meni ehkä kolmisen kuukautta puolison diagnoosista kun aloin tajuta, että mitä se tarkoittaa.