Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jouluperinnettä et halua noudattaa?

Vierailija
14.12.2023 |

Itse en pidä siitä että kaikki, joulunviettopaikka, ohjelma jne. olisi pakko olla samalla, tietyllä tavalla joka vuosi. Vaihtelu on ihan hauskaa myös jouluisin.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta ylensyöntiä enkä lainkaan alkoholipitoisten juomien nauttimista, en jouluna enkä juhannuksen enkä väliaikoinakaan.

Vierailija
22/31 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö ylenmäärin. Suklaata en välttämättä ollenkaan. Aikuisten lahjominen ihan älytöntä, ellei sitten ole juuri saajan näköinen ja tarvitsema lahja olemassa. Lisäksi en enää ikinä lähde siihen, että joulu vietetään autossa ajaen sukulaiselta toiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosikausiin enää aattoiltaa vanhemmillani viettänyt. Humalaista riitelyä ym. 

Vierailija
24/31 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä joulukalenteria. Mä käytän ihan normiallakkaa läpi vuoden. Siitä näkee päivät.

Lumiukkoanimaatio aattona. Turhaa. Miksi moisesta tullu joillekin perinne.

Vierailija
25/31 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, mitä masentavaa on hautausmaassa? Kynttilät viedään aattoiltana, siellä on kaunista ja rauhallista, joskin tietty se on tuossa matkan varrella kun käydään veljen luona aattona jonne nyt ei kauaa aja, siellä on mukava käydä ja serkukset voi leikkiä keskenään. Tuskin sitä satojen kilsojen päähän todellakaan ajaisi.

Mutta joo, kirkossa ei käydä ja ruokakin on muuttunut osittain, syödään ainaostaan perinteistä mistä tykätään ja uusia juttuja myös. Ei pönötystä vaan rennosti. Eikä mitään ylenmääräistä jouluhömppäkoristetta. Kuusi kyllä, mutta muuten sitten ei juurikaan.

Vierailija
26/31 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisvierailut. Oman perheen kesken on mukavaa.

Vierailija
27/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, mitä masentavaa on hautausmaassa? Kynttilät viedään aattoiltana, siellä on kaunista ja rauhallista, joskin tietty se on tuossa matkan varrella kun käydään veljen luona aattona jonne nyt ei kauaa aja, siellä on mukava käydä ja serkukset voi leikkiä keskenään. Tuskin sitä satojen kilsojen päähän todellakaan ajaisi.

Mutta joo, kirkossa ei käydä ja ruokakin on muuttunut osittain, syödään ainaostaan perinteistä mistä tykätään ja uusia juttuja myös. Ei pönötystä vaan rennosti. Eikä mitään ylenmääräistä jouluhömppäkoristetta. Kuusi kyllä, mutta muuten sitten ei juurikaan.

Ensinnäkin se, että lähdetään kesken aaton johonkin, puetaan itsemme ja lapsemme, mennään autoon, kiinnitetään lapset istuimiin ja sitten perillä rämmitään usein lumisella ja pimeällä hautausmaalla. Jos miehen äiti ja sisko on mukana niin kuunnellaan itkuista selostusta siitä miten ennen oli joulut paremmin ja että miten nykyään joulut ei ole mitään. Eikä tämä negistely lopu kun päästään hautausmaalta pois, kotimatkalle ja kotiin.

Vierailija
28/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä joulua mitenkään. Se on erinomainen perinne!

Vierailija
29/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole tottunut siihen, että jouluna ja varsinkin aattona ajetaan tukka putkella ympäri pitäjiä sukulaisissa ja kyläpaikoissa tervehdyskäynneillä, koska mulla ei ole moniaita sukulaisia ja omaisia.

Aattona on mukavampaa rauhoittua kotijoulun viettoon.  Hautausmaalla käynti on mieleistä.

Vierailija
30/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mittään meen mombasaan

Vierailija
31/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mittään meen mombasaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi