Narkkarivanhemmat
Onko täällä muita keiden vanhemmat ovat käyttäneet huumeita teidän ollessanne lapsi? Minun vanhempani käyttivät kovia huumeita ja minut mm pahoinpideltiin vauvana ja taaperona huumeiden vaikutuksen alaisena. Olin ovella kun velkojat tulivat jne, näin kun isä piikitti eikä välineisiin saanut koskea. Isä tapettiin lopulta. Viime aikoina on tullut olo etten itsekään ansaitse elää, minulla on omia lapsia nyt mutta tunnen etten ole hyvä äiti. Olen täysin arvoton narkkivanhempien lapsi jonka ei olisi pitänyt syntyä.Traumaperäinen stressihäiriö on todettu samoin epävakaa persoonallisuushäiriö jonka vuoksi kaikki ok mennyt pieleen. Terapiaan ei ole ollut lkinä varaa.
Onko täällä muita ja miten olette selvinneet?
Kommentit (2)
Sinä et valinnut vanhempiasi. Olet kokenut paljon pahaa, ja selvinnyt siitä. Et todellakaan ole arvoton, vaan vahva selviytyjä! Hae apua julkiselta puolelta. Tiedän että se on hankalaa ja jonoa on paljon, mutta terapiaan olisit enemmän kuin oikeutettu, ja saat sen varmasti kelan kustantamana kunhan oman terveysaseman kautta ensin saat lääkärinlausunnon, tai tarvittaessa lähetteen psykiatrialle, jos sinulla ei vielä ole sinne kontaktia. Kognitiivinen käyttäytymisterapia, tai dkt auttaa, jos epävakaus on asia joka eniten haittaa arkeasi, mutta ihan traumaterapiakin varmasti olisi paikallaan. Hae ihmeessä apua. Elämällä on sinulle paljon annettavaa, ja pahimmasta olet selvinnyt jo!
Olisi kiva kuulla kokemuksia huumevanhempien aikuisilta lapsilta. Ja piti lisätä etten ole itse edes kokeillut huumeita,alkoholia kului nuorena reippaasti muttei enää 15 vuoteen.
T: ap