Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein hernekeiton, ainekset maksoi 24€ ja tästä syö 2 päivää...

Vierailija
14.12.2023 |

Tein hernekeiton, ainekset maksoi 24€ ja tästä syö 2 päivää... Täällä väitetään että keitot on halpoja...

Tässä aine lista ja hinnat:

Sipuli 1.89€

Hk sauna palvi kinkku 600g 11€

Ruoka kerma 2€

Herneet 1kg 3€

Mustapippuri 3.60€

Suola 100g 1€

Meirami 2€

Kommentit (285)

Vierailija
221/285 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhille ja ap:lle vinkki: osta kerralla 1 kg paketti suolaa. Tulee halvemmaksi, eikä tarvitse joka ateriaa varten ostaa kalliita pikkupurkkeja. Suola säilyy ikuisesti oikein säilytettynä. Ja toinen vinkki liittyen terveyteen: suolan saantisuositus on alle 5 g päivässä, joten ei kannata laittaa 100 g kahden päivän ruokaan😂😂😂🤣🤣 

Vierailija
222/285 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kasviproteiinit ovat epätäydellisiä proteiinin lähteitä, ne eivät sisällä kaikkia välttämättömiä aminohappoja"

Voitko sitten kertoa, mitä aminohappoja tästä tuotteesta puuttuu?

https://www.puhdistamo.fi/products/optimal-vegeproteiini-natural-600-g

Hyvä ravinto on saatava ruuasta, eikä ravintolisistä ja sä unohdit mainita B12-vitamiinin joka löytyy vain lihasta. Eli jos haluat syödä kaninruokaa ja popsia ravintolisiä päivittäin, siitä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/285 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kasviproteiinit ovat epätäydellisiä proteiinin lähteitä, ne eivät sisällä kaikkia välttämättömiä aminohappoja"

Syö pala maksaa ja huomaat eron olossa.

Vierailija
224/285 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa paistoin kerran maksaa yli omien tarpeiden ja pojat söi jämät jääkaapista. Olin jopa hieman yllättynyt. Näytti kuulemma ruoalta.

Vierailija
225/285 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa paistoin kerran maksaa yli omien tarpeiden ja pojat söi jämät jääkaapista. Olin jopa hieman yllättynyt. Näytti kuulemma ruoalta.

Oli kuulemma nälkä ja sanoivat, että äiti on sanonut, että kaikkea, mitä kotona on saa syödä ilman kysymyksiä. Menin sitten uudestaan kauppaan.

Vierailija
226/285 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistetut maksatkin voivat hävitä jääkaapista 🤣🤣🤣

Vierailija
227/285 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasva itse 15cm vuodessa. Tietenkin on nälkä.

Vierailija
228/285 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teepä kilosta herneitä keitto niin sillä määrällä ruokkii D-rapun narkkariporukankin viikon ajan.

Vierailija
229/285 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvoin 12 cm vuodessa. Söin kaiken näkemäni. Jalat särki kasvuvauhdissa. Olin se luokan lyhyin kirppu ja yhtäkkiä olinkin pisimpien joukossa.

Vierailija
230/285 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kallista. Mä tein broileripastaa kolmelle hengelle (kaksi aikuista ja lapsi). Lidlistä ainekset: broilerisuikaleet 4,29e, paprika 0,85e, tuorejuusto 2,25e, pasta 1,25e. Lisäksi laitoin mausteita sekä pakasteesta löytyi pinaattia. Tästä jäi vielä ylikin vähän.

Vierailija
231/285 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvoin 12 cm vuodessa. Söin kaiken näkemäni. Jalat särki kasvuvauhdissa. Olin se luokan lyhyin kirppu ja yhtäkkiä olinkin pisimpien joukossa.

Jotkut kasvaa 12v ja toiset 16v.

Vierailija
232/285 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ravinto on saatava ruuasta, eikä ravintolisistä ja sä unohdit mainita B12-vitamiinin joka löytyy vain lihasta. Eli jos haluat syödä kaninruokaa ja popsia ravintolisiä päivittäin, siitä vaan.

B12 ei edes ole ainoa asia. Mikäli aiheeseen ei perehdy, niin ei tiedä.

Vierailija
233/285 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

B12 ei ole aminohappo.

Eli tuosta tuotteesta ei siis puuttunut mitään aminohappoja. :) 

Vierailija
234/285 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis missä olossa?

Mulla on hyvä olo ja kaikki veriarvot yms. täysin viitearvojen sisäpuolella. Kaikki vitamiinitasotkin ja ferritiinit on mitattu ja kaikki oli normaalitasolla.

Vierailija
235/285 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on mainio esimerkki sekasyöjien älykkyydestä. Huh huh. 

Vierailija
236/285 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

B12 ei edes ole ainoa asia. Mikäli aiheeseen ei perehdy, niin ei tiedä.

Syötettäiskö koululaisille vielä lisää raastepihvejä sillä keltaisella kastikkeella?

Väri ei ainakaan tule sahramsta.

Vierailija
237/285 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä on geenejä, joiden aktiivisuus riippuu osittain ravinnosta.

Geenit menee on/off.

Asia on fakta. Tutkikaa.

Vierailija
238/285 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kallista. Mä tein broileripastaa kolmelle hengelle (kaksi aikuista ja lapsi). Lidlistä ainekset: broilerisuikaleet 4,29e, paprika 0,85e, tuorejuusto 2,25e, pasta 1,25e. Lisäksi laitoin mausteita sekä pakasteesta löytyi pinaattia. Tästä jäi vielä ylikin vähän.

Tuosta syön itse 2 annosta

ap

Vierailija
239/285 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on ihan oikeassa, ellei jatkuvasti kokkkaile, esim asuu yksin, niin kaikki ainekset joutuu yleensä ostamaan erikseen. Eikä pinei pakkauksia ole, esim suolaa ei saa teelusikallista ostaa. Ei minullakaan ole noista mitän muuta kaapissa kuin suolaa. Ei ole meiramia, ei ole mustapippuria, nekin ehtisi varmaan vanhentua ennen kuin seuraavan kerran tarvin.

t. yksinasuva

Kyllä, olen samaa mieltä. Ellei kokkaa jatkuvasti ja säännöllisesti, joutuu ostamaan isossa pakkauksessa tarvikkeita ihan perusruokaakin varten. Ap tarkoitti juuri sitä että hän joutui yksittäisellä ostoskerralla pulittamaan sievoisen summan suht halpana pidetyn ruuan valmistusaineista, joita käyttää harvoin. Tämä on ongelma varsinkin, jos ei omista pakastinta. Kaikkea ei voi toisaalta pakastaakaan. Pakastettu nakkikeitto ei ole hääviä syödä. Peruna menee huonoksi. Monet kokit neuvovat ruuanlaitossa että käytä mitä löydät kaapistasi. No ei löydy mitään. Ehkä kilo vehnäjauhoja, sopisiko se? 

Vierailija
240/285 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ysärin lamassa kasvoin. Söin kaikki murot loppuun. Sulatin pakastimesta pullat ja söin. Leivoin kakkuja ja söin ne. Tein pitsaa. Hauskin oli pitsa, jonka päällisiksi laitoin kaalisopan jäänteet. Kaadoin siis teininä kaalisopan nesteet viemäriin kannen välistä. Tuo oli paras tekemän pitsa ikinä.

DI 50v