Tein hernekeiton, ainekset maksoi 24€ ja tästä syö 2 päivää...
Tein hernekeiton, ainekset maksoi 24€ ja tästä syö 2 päivää... Täällä väitetään että keitot on halpoja...
Tässä aine lista ja hinnat:
Sipuli 1.89€
Hk sauna palvi kinkku 600g 11€
Ruoka kerma 2€
Herneet 1kg 3€
Mustapippuri 3.60€
Suola 100g 1€
Meirami 2€
Kommentit (285)
Ylihuomenna viimeistään ap valmistanut taas täysin ylihintaisen keiton. Sitä varten on ostettu taas uusi suola ja pippurit esimerkiksi. Nyt ostettu kilo sipuliakin mutta myös niitä ostetaan taas uusi kilo seuraavaan keittoon. Lopputuloksena suuri määrä keittoa joka riittää muka vain parille aterialle. Näin tämä provo pyörii. Lähinnä jännityksen kohteena mikä keitto valmistuu seuraavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa kallista. Mä tein broileripastaa kolmelle hengelle (kaksi aikuista ja lapsi). Lidlistä ainekset: broilerisuikaleet 4,29e, paprika 0,85e, tuorejuusto 2,25e, pasta 1,25e. Lisäksi laitoin mausteita sekä pakasteesta löytyi pinaattia. Tästä jäi vielä ylikin vähän.
Tuosta syön itse 2 annosta
ap
Osta 400g jauhelihaa, Lidlin isompi pakkaus hernemaissipaprikaa ja paketti rakettispakettia. Riittää kolmelle kahteen ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa kallista. Mä tein broileripastaa kolmelle hengelle (kaksi aikuista ja lapsi). Lidlistä ainekset: broilerisuikaleet 4,29e, paprika 0,85e, tuorejuusto 2,25e, pasta 1,25e. Lisäksi laitoin mausteita sekä pakasteesta löytyi pinaattia. Tästä jäi vielä ylikin vähän.
Tuosta syön itse 2 annosta
ap
Osta 400g jauhelihaa, Lidlin isompi pakkaus hernemaissipaprikaa ja paketti rakettispakettia. Riittää kolmelle kahteen ruokaan.
Tuo riittää minulle yhdeksi ateriaksi
ap
Jos hernekeittoa syö tuollaisilla määrillä kauanko 7 kg kinkku kestää?
Vierailija kirjoitti:
Jos hernekeittoa syö tuollaisilla määrillä kauanko 7 kg kinkku kestää?
Viikon kestää ehkä joulu kinkku minull
ap
Vierailija kirjoitti:
Ankarasti on singla hernerokassa mausteita. Kilo sipuliakin!
Ei mennyt kaikki mausteet keittoon mutta melkein kaikki meni
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei hernekeittoon laiteta meiramia, kermaa ja lihakin voi ola halvempaa
Tein ihan ohjeen mukaan
ap
Kannattaa opetella tekemään ruokaa, niin ei erehdy tommosiin järjettömiin resepteihin ja osaa muokata reseptiä budjetin mukaan. Kokkaustaito on ihan perusjuttuja, pitäs jokaisella itsenäisellä olla hallussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein ihan ohjeen mukaan
ap
Kannattaa opetella tekemään ruokaa, niin ei erehdy tommosiin järjettömiin resepteihin ja osaa muokata reseptiä budjetin mukaan. Kokkaustaito on ihan perusjuttuja, pitäs jokaisella itsenäisellä olla hallussa.
Osaan kokata kyllä hyvin otin vaan tuosta reseptistä mallia
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on siitä veijari trolli, että joka ruokaan ostaa aina omat mausteetkin :D Nuo pippurit, meirami ja suolahan ei tietenkään riitä enää mihinkään muuhun ruokaan.
Niinpä, kovasti taitaa olla suolaista ja pippurista tuo soppa.
Ja näköjään 8dl kermaakin... 😂 Ja aivan järkyttävä määrä kinkkua.
Vierailija kirjoitti:
Meiramia kyllä laitetaan, mutta ei 8dl kermaa eikä tuollaista määrää lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokakermaa hernekeittoon? EI EI EI!
Reseptissä luki niin minkä löysin netistä
ap
Järkeäkin voi käyttää.
Ostin eilen S-marketin Kotimaista tuotesarjan purkki hernekeittoa. 1,29e/435g. Tämän syön yhdellä syöntikerralla. Kalliiksi tulee, mutta pitäähän sitä joskus herkutella!
Hernekeittoon tulee vain herneet, vesi, suola, pippuri ja savuliha.
Ja keittoahan tulee hernepussista 10 litraa. Rokkaa paljon vähemmän.
Itse tykkään enemmän keitosta kuin siitä hernepuurosta.
Vierailija kirjoitti:
Missäs nuin kalliita herneitä myydään?
Lähi k-marketissa
Ap
Hernekeittoa voi pakastaa.