VOXRA, löytyykö kokemuksia keneltäkään?
Lääkäri ehdotti kun vaikea masennus ollut nyt kohta kaks vuotta, ja alan olla niin epätoivoinen että suostun kokeilemaan lääkitystä.
Elämäntavat kunnossa ja kevyttä liikuntaa/ulkoilua harrastan vaikka väkisin, ei ole auttanut.
Kommentit (43)
Ei kationi vaan katinoni. Katinonit ovat psykostimulantteja, niitä ovat mm. katiini (Khat -kasvi) ja bupropioni eli Voxra.
Puoli vuotta yhdellä. Pahin masennus puolittunut. Ahdistus on hävinnyt kokonaan, mikä oli tosi rankkaa... Syön edelleen ja katson mitä tapahtuu... Ei ole ollut mitään sivuoireita lääkkeestä..
Ohhoh, enpäs ole vielä ikinä lukenut näin paljon hyviä kokemuksia yhdestäkään masennuslääkkeestä! Ihana kuulla että on niin monille auttanut, nyt tuli toiveikas olo😊
Kiitos vastauksista kaikille!
1kk takana 300mg,sitä ennen kuukaus 150mg, en tiiä onko mitään vaikutusta, hyvää tai pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Huono lääke, tyttäreni teki sillä itsemurhan kahden viikon kokeilun jälkeen.
Otan osaa.
Enkä yhtään ihmettele - tuo myrkky teki minulle aivan järkyttävän henkisen tuskan, hyvä ettei ajanut minua samaan ratkaisuun.
Joillakin kuulemma toimii, mutta olkaa varovaisia!
Minulla Voxra ei toiminut ollenkaan. Masennuspisteet vaan nousivat (tein 2 vkon välein testimielessä), ruokahalu katosi kokonaan, pinna oli tosi lyhyt.
En huomannut yhtään mitään tehoa ensimmäisten viikkojen jälkeen. Kuin olisi tullut toleranssi. Aluksi oli lievästi hyper olo. Parin kuukauden jälkeen jatkoin lihomista ja passiivista möllötystä ja seksihalutkin katosi.
Kokemusta kuukauden ajalta. Energiataso parantunu ja koen olevani parempi työntekijä. Focus kirkkaampi.
Auttaa itsellä masennukseen ja lisää toimintakykyä, lisäksi seksielämä paranee kun orgasmeja saa sen kanssa tosi helposti.
Mutta, aiheuttaa itsellä pahaa bruxismia eli hampaiden puremista yhteen ja häiritsevää sisäistä levottomuutta, sekä ruokahalu on tosi huono sen kanssa, mikä on iso miinus itselle kun olen hoikka ja huono syömään luonnostaan, toisille ehkä plussaa.
Noiden sivuvaikutusten takia syön sitä vain masennuskausina, parempina aikoina olen ilman. On helppo lääke aloittaa ja lopettaa.
Olen syönyt kaksi kuukautta, tuntuu että olo vain pahenee. Opamox ei toimi enää ahdistukseen ja olen alati itkuinen ja panikoin.
Koska tässä nyt pitäis sit voida paremmin?? Lääkärin "1-8 viikkoa" on aika suurpiirteinen neuvo varsinkin kun vielä perään sanottiin että voi mennä pidempäänkin.
Naisystävälläni menee. Todella hyvä vaste ollut depressio mentalikseen sekä ADHD:n aiheuttamaan impulsiivisuuteen. Bupropioni mahdollistaa parisuhteemme. Psyk.sh.
Kiinnostaisi kanssa tietää. Pelkään pssd.tä.
Sitten pitäisi vielä käsitellä tunnelukkoja, ei lääke poista sitä miksi masennus tuli, vaikka helpottaa sitä vaikeaa oloa. Ja joo, geenit ja kemia vaikuttaa tuleeko masennus, mutta usein siellä taustalla on jotain mikä masennuksen laukaisee. Geenit lataavat aseen, ympäristö laukaisee sen 💗
Vierailija kirjoitti:
Huono lääke, tyttäreni teki sillä itsemurhan kahden viikon kokeilun jälkeen.
Eikai voxralla henki lähe.
Viikko takana. Heti eka päivästä lähtien jaksoin arjen touhut kiukuttelematta enkä ollut vetämätön loikoilija. Ruokahalu meni muutamaksi päiväksi ja olin hajamielinen. Nyt jo maistuu mutta ei väsymystä joten ei naposteluakaan. Ihanaa jaksaa lasten kanssa. Myös haluja on:)
jatkan...
en itkeskele, murehdi, ei ahdista.
Minulla omasta mielestä epätyypillinen masennus.
Itselläni rauhoittaa ja saan unta syvemmin kuin aikaisemmin. Olen jaksanut vähän paremmin keskittyä esim. lukemiseen. Muutamia tunteja lääkkeen oton jälkeen vaan väsyttää paljon ja silloin harmittaa, ettei pääse päikkäreille. Mieliala on on kuitenkin tosiaan rauhallisempi.
Mulla taas tämä lääke lisäsi ruokaan mielitekoja. En juuri koskaan syö tai edes himoitse suolaista tai makeaa "roskaruokaa". Nyt lääkkeen aloittamisen jälkeen kyllä himoitsen. Onneksi helppo on olla kuitenkin syömättä, ainakaan sellaisia määriä, jota tekisi mieli.
Alko ja nikotiini ei nouse päähän.
Erittäin positiivinen kokemus tästä lääkkeestä.
Ps. Tämä voi kyllä aiheuttaa myös seksuaalisuuteen haittoja, vaikka pääsääntöisesti ei tee niin. Eli älkää vähätelkö kokemuksia.